Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019

Αδεια για δρομολόγια προαστιακού μέχρι Κιάτο και Χαλκίδα ζήτησε η ΣΤΑΣΥ

Η ΣΤΑΣΥ κατέθεσε αίτημα, αλλά η έλλειψη μηχανοδηγών και συντήρησης του δικτύου εμποδίζουν την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Γκρινιάζουν οι Κινέζοι.
Αίτηση για αλλαγή της άδειάς της ώστε να δραστηριοποιηθεί στις επιβατικές μεταφορές και στο δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου, και συγκεκριμένα
στα δρομολόγια μέχρι το Κιάτο και την Χαλκίδα, κατέθεσε στις αρχές Ιουλίου στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η διοίκηση της Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ). Μέχρι σήμερα η ΣΤΑΣΥ δραστηριοποιείται μόνο στο τμήμα του προαστιακού από την Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το αεροδρόμιο με τους συρμούς του μετρό.

Η ΣΤΑΣΥ, μετά το αίτημα για επέκταση αδείας που κατατέθηκε στις 4 Ιουλίου στην ΡΑΣ, δηλαδή λίγες ημέρες πριν τις βουλευτικές εκλογές, θα πρέπει να περιμένει για την έγκριση του Σχεδίου Διαχείρισης Ασφάλειας, αλλά και να καταθέσει Στρατηγικό Σχέδιο (Business Plan).

Στην περίπτωση που οι σχετικοί φάκελοι είναι πλήρεις, η διαδικασία επέκτασης της άδειας μπορεί να είναι διαρκέσει περί τους δύο μήνες. Όμως, για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια θα χρειαστούν δύσκολες αποφάσεις από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ και – κυρίως του Υπερταμείου – καθώς και από τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εκτός από το απαραίτητο τροχαίο υλικό, που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, θα απαιτηθούν και προσλήψεις προσωπικού, η εκπαίδευση μηχανοδηγών, κ.ά.

Το αίτημα της ΣΤΑΣΥ συνδέεται με εξαγγελίες του τέως υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη σύμφωνα με τις οποίες το δημόσιο θα επανέλθει στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές από τις οποίες αποσύρθηκε μετά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική FSI.

Έλλειψη μηχανοδηγών και συντήρηση δικτύου τροχοπέδη για τα δρομολόγια
Η έλλειψη μηχανοδηγών αποτελεί, πάντως, τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο ελληνικό σιδηρόδρομο, μαζί με την πολυετή εκκρεμότητα με τη συντήρηση του δικτύου και τις καθυστερήσεις στα έργα. Το πρόβλημα με τους μηχανοδηγούς, το οποίο αναμένεται να λυθεί μέχρι τα τέλη τους έτους, περιορίζει (μαζί με τα γνωστά προβλήματα με τη συντήρηση) τη δυναμικότητα του δικτύου, σε μια περίοδο που υπάρχουν αιτήματα για αύξηση δρομολογίων μεταφοράς φορτίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Pearl ΑΕ, που συνδέεται με τον όμιλο της κινεζικής Cosco, έχει πολλές φορές επισημάνει πως χρειάζεται περισσότερα δρομολόγια από Πειραιά προς Κεντρική Ευρώπη, αλλά το αίτημά της δεν μπορεί να καλυφθεί!

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει «πλαφονάρει» καθώς περιμένει να ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των 68 νέων μηχανοδηγών. Εντός διμήνου εκτιμάται πως θα έχει τελειώσει και η πρακτική εκπαίδευση των συγκεκριμένων μηχανοδηγών ώστε να λάβουν και τα σχετικά πιστοποιητικά από την εταιρεία.

Η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης διαδικασίας θα διευκολύνει και την εκπαίδευση των έξι μηχανοδηγών της PEARL και των άλλων έξι της Rail Cargo Logistics Goldair. Η τελευταία εκτελεί ήδη δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς το εξωτερικό και έχει ανακοινώσει πως θα επεκταθεί και στα δρομολόγια από τον Πειραιά.

Υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί και η πρακτική εκπαίδευση των 12 μηχανοδηγών των δύο εταιρειών ώστε να έχουν τη δυνατότητα ενίσχυσης των δρομολογίων τους, αν βέβαια το επιτρέπουν οι συνθήκες στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το πρόβλημα με τη συντήρηση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου συζητείται επί χρόνια, χωρίς ο ΟΣΕ και απανωτές πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών να έχουν αποφασίσει πως θα το λύσουν. Κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει διάφορα μοντέλα, είτε μέσω κλασικών διαγωνισμών δημοσίων έργων (με τεμαχισμό του δικτύου σε αρκετά τμήματα), είτε μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).


Οσο δεν λαμβάνονται αποφάσεις, τόσο θα περιορίζεται η χωρητικότητα του δικτύου και θα αυξάνονται τα παράπονα. Επιπλέον, θα καθυστερεί και η περαιτέρω αξιοποίηση των επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει η Cosco στον Πειραιά ώστε να επωφεληθούν και άλλοι «παίκτες» της αγοράς logistics, να αυξηθεί η προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία, κ.λπ.

Εκτός από την PEARL και την Rail Cargo Logistics Goldair άδεια δραστηριοποίησης στις εμπορευματικές μεταφορές έχει λάβει και η Μakios Logistics η οποία έχει ζητήσει παράταση προκειμένου να ενεργοποιηθεί. Ταυτόχρονα, επιχείρησαν να λάβουν άδεια από την ΡΑΣ και δύο ρουμανικές εταιρείες, οι οποίες κατέθεσαν σχετικά αιτήματα στις 13 Ιουνίου, μία ημέρα πριν αλλάξει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Από τις 14 Ιουνίου τις άδειες για δραστηριοποίηση εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης τις δίνει η ευρωπαϊκή αρχή των σιδηροδρόμων (ERA).

Ετσι, τα αιτήματα των δύο ρουμανικών ομίλων θα μεταφερθούν στην ERA για περαιτέρω επεξεργασία. Πρόκειται για τις Grup Feroviar Roman SA, μέλος του ρουμανικού ομίλου Grampet Group, και την TEF Logistica Feroviara S.R.L.


Φώτης Κόλλιας - www.euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου