Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Επιθεώρηση υπό εξέλιξη έργων στην Πελοπόννησο από το Θ. Βουρδά. Προχωρά η επέκταση του Προαστιακού στην Κ. Αχαΐα

Διήμερη επίσκεψη στην Δυτική Ελλάδα πραγματοποιεί ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΑ ΟΣΕ, Θάνος Βούρδας, συνεπικουρούμενος από τεχνικό κλιμάκιο, για την επιθεώρηση των υπό εξέλιξη έργων στην περιοχή.
Τα έργα που θα επιβλέψει ο κ. Βούρδας είναι:
«Κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, κατασκευή επιδομής και εγκαταστάσεις Η/Μ σηράγγων για τη γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη» (Α.Σ 715 ), «Κατασκευή υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ. 113+000 και σήραγγας Παναγοπούλας» (Α.Σ 579), «Κατασκευή υποδομής νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα από Χ.Θ. 73+135 έως Χ.Θ. 79+750 (80+493 Ν.Σ.Γ.Υ.Τ.), σιδηροδρομικών σταθμών και Η/Μ οδικών έργων στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη» (Α.Σ 512).

Κατά την πρώτη ημέρα της επίσκεψης, ο διευθύνος σύμβουλος της ΕΡΓΑ ΟΣΕ παρευρέθηκε στην έκθεση CODE PATRAS “ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ & ΠΟΛΗ”, οπού παρουσιάστηκε η μελέτη του Πανεπιστήμιου της Ζυρίχης για την σύνδεση του λιμένα της Πάτρας με το νέο δίκτυο, κατά την οποία απηύθυνε χαιρετισμό.

Την επόμενη ημέρα ακολούθησε ευρεία σύσκεψη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υπό τον περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα και με την συμμετοχή του προέδρου και δ/ντος σύμβουλου του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλου, όπου υπήρξε ενημέρωση για την εξέλιξη των υπαρχόντων έργων, αλλά και για όλα τα θέματα που αφορούν την προοπτική του σιδηροδρομικού δικτύου στην Δυτική Ελλάδα.

Μεταξύ άλλων, στη σύσκεψη συμφωνήθηκε να παρουσιαστεί, στις αρχές του 2016, η μελέτη για την σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Ολυμπία-Κατάκολο.

Την επόμενη εβδομάδα θα δημοσιευθεί η πρόσκληση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και αναμένεται άμεσα να υποβληθεί προς αξιολόγηση, προκειμένου ο Προαστιακός της Πάτρας να είναι από τα πρώτα έργα που θα ενταθούν στη νέα Προγραμματική Περίοδο. Ο τεχνικός φάκελος του έργου, έχει ήδη αξιολογηθεί από την προηγούμενη Προγραμματική Περίοδο, όμως δεν μπόρεσε να ενταχθεί, εξαιτίας της απαγόρευσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση για ένταξη νέων έργων.

Ακολουθεί η ομιλία του κ. Βούρδα στην Έκθεση Code Patras «Σιδηρόδρομος & Πόλη»:

Είμαστε εδώ για να παρακολουθήσουμε και να δούμε τις απόψεις και τις επιστημονικές θέσεις της ομάδας του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης σχετικά με την έλευση ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου στην πόλη της Πάτρας και το Λιμάνι της.

Είναι γνωστό πως το τρένο κατείχε εξέχοντα ρόλο στην βιομηχανοποίησης όλης της Ευρώπης και σήμερα μπορεί να μειώνει τον χρόνο και το κόστος αναφορικά με τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών στην Ελλάδα.

Το τρένο είναι ίσως το πιο παρεξηγημένο μέσο μαζικής μεταφοράς στη χώρα μας. Η ανάπτυξη ενός συστήματος μεταφορών βασισμένο στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να δώσει αναπτυξιακή ώθηση και να τονώσει οικονομικά όλους των παραγωγικούς τομείς που σχετίζονται κυρίως με τις μεταφορές και τα logistics.

Η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Πάτρας αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού Κεντρικού δικτύου (Core network) μεταφορών ως τμήμα του Άξονα Ανατολικής Μεσογείου (Orient/EastMed Corridor).

Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του ευρύτερου έργου, είναι απαραίτητη η σύνδεση της γραμμής με το λιμάνι της Πάτρας.

Το σύγχρονο τρένο θα περνά από το Ρίο και θα συνδέετε με το λιμάνι, δηλαδή θα πρέπει να υπάρχει διέλευση μέσα από τον οικιστικό ιστό της Πάτρας.

Να είμαστε ειλικρινείς και ρεαλιστές, αλλά με όραμα. Η διέλευση στην Πάτρα δεν μπορεί να κοστίσει όσο το συνολικό έργο Πάτρα-Αθηνά.

Η μελέτη υπογειοποίησης αλλά και τα τεχνικά έργα που θα έπρεπε να γίνουν θα κόστιζαν περίπου 700 εκατ. ευρώ, ποσό που είναι έξω από κάθε συζήτηση και τεχνικά είναι πολύ βάσιμη η αμφιβολία για την ολοκλήρωση του έργου αυτού.

Σήμερα και σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ, αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις και ήδη ο ΟΣΕ ξεκίνησε διαδικασίες προμελέτης χάραξης. Η προμελέτη θα γίνει αντικείμενο διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία στις αρχές του 2016.

Στόχος είναι η διαδικασία οριστικής απόφασης να ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2016, οποτε και ο ΟΣΕ πρέπει να προδώσει την οριστική προμελέτη χάραξης στην ΕΡΓΟΣΕ.

Το χρονοδιάγραμμα είναι αυστηρό για να διασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση του έργου.

Κυρίες και κύριοι,

Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες τα τρένα περνούν μέσα από τα κέντρα των πόλεων εξυπηρετώντας επιβατικούς και εμπορικούς σκοπούς, μιας και με τους νέους κανονισμούς διαλειτουργικότητας είναι αθόρυβα και οικολογικά.

Η εικόνα που υπάρχει και ταυτίζει το νέο εξελιγμένο τρένο με τα ντιζελοκίνητα τρένα της δεκαετίας του ‘60 είναι παρωχημένη και αδικεί ένα μέσο μεταφοράς που μόνο να προσφέρει έχει στην ανάπτυξη της πόλης και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος

Η Πάτρα διαθέτει όλα τα εχέγγυα να εξελιχθεί σε εμπορευματικό και επιβατικό κόμβο μεσομακροπρόθεσμα. Η ΕΡΓΟΣΕ θα κάνει ότι είναι δυνατόν έτσι ώστε να συνδέσει το λιμάνι με το τρένο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι συνδυαστικές μεταφορές θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για τη ανάπτυξη της χώρας και την έξοδο της από την κρίση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου