Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

«Θέλεις τις άγονες γραμμές; Επένδυσε». Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνεχίσει να εκμεταλλεύεται τις άγονες γραμμές, έναντι υποχρεωτικών επενδύσεων

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνεχίσει να εκμεταλλεύεται τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, έναντι της υλοποίησης υποχρεωτικών επενδύσεων.
Του Φώτη Φωτεινού >

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του metaforespress.gr, εξετάζεται να παραταθεί για αρκετά χρόνια (ίσως από 5 έως 10 χρόνια) το δικαίωμα εκμετάλλευσης των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία τις λειτουργεί τώρα.

Το υφιστάμενο καθεστώς λήγει το 2020 και θεωρητικά θα προκηρύσσονταν νέος διεθνής διαγωνισμός.

Ωστόσο, εξαιτίας του γεγονότος ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο μοναδικός σιδηροδρομικός πάροχος σε πανελλαδική εμβέλεια, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ωθείται στην ανανέωση της σύμβασης.

Από την άλλη πλευρά, η ανανέωση της σύμβασης προϋποθέτει, από πλευράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των Ιταλών ιδιοκτητών, υποχρεωτικές επενδύσεις, οι οποίες θα έχουν σαφή χρονοδιαγράμματα.

Αύριο, ελληνικό δημόσιο και ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπογράφουν Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο – όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών – “αφορά στη διαπραγμάτευση για την ανάθεση «Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας» σιδηροδρομικής μεταφοράς, με ταυτόχρονη εξασφάλιση επενδύσεων 2,5 δις ευρώ στην Ελλάδα για την ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο”.

Σημειώνεται ότι οι Ιταλοί της FSI έχουν αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι 45 εκατ. ευρώ και την ΕΕΣΣΤΥ, έναντι 22 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκμεταλλεύεται τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, έναντι σχεδόν 50 εκατ. ευρώ ετησίως, έως το 2020. 

Το ιστορικό ανάθεσης των ΥΔΥ

Στις 15 Ιουνίου 2011 υπογράφηκε μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η σύμβαση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας με την οποία ενεργοποιήθηκαν οι Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (Υ.Γ.Ο.Σ.).

Συγκεκριμένα, με την εν λόγω σύμβαση ανατέθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, έναντι αποζημίωσης, η οποία, με βάση την παράγραφο 2 της εν λόγω σύμβασης, δεν υπερέβη το ποσό των ευρώ 50.000.000,00 ετησίως για τα έτη 2011, 2012 και 2013, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 12 του Ν. 3891/2010.

Η σύμβαση αυτή παρατάθηκε με τον νόμο 4337/2015 μέχρι την 31.12.2015. Την 17.12.2015, υπογράφηκε νέα σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στη σύμβαση αυτή ορίζεται, μεταξύ άλλων, το εύρος των παρεχόμενων υπηρεσιών, τα δρομολόγια που καλύπτονται από τη σύμβαση, η μεθοδολογία υπολογισμού της αποζημίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο τρόπος παρακολούθησης της εκτέλεσης της σύμβασης, οι μηχανισμοί ελέγχου και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

Το συνολικό ποσό αποζημιώσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Δημόσιο για την εκτέλεση υπηρεσιών ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας) δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των πενήντα εκατομμυρίων (50.000.000) ευρώ ετησίως για τα έτη 2016 έως 2020.

Στις 05.08.2017, υπογράφηκε τροποποίηση της σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποσαφηνίζοντας τους όρους της αρχικής σύμβασης.

Ειδικότερα, καθορίστηκαν οι δαπάνες που αναγνωρίζονται στα επιδοτούμενα δρομολόγια, καθώς και λοιπά τεχνικά ζητήματα της εφαρμογής της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου