Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

O αντίκτυπος του Covid στον σιδηρόδρομο: Απώλειες 39 δισ. ευρώ στους επιβάτες και 2,6 δισ. ευρώ στο cargo

 
Σε 41,6 δισ. ευρώ ανέρχονται οι συνολικές απώλειες που έχει υποστεί ο κλάδος του σιδηροδρόμου (επιβάτες, εμπορεύματα) από τον Ιούνιο του 2020 έως και τα τέλη Ιουνίου 2021, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της
Κοινότητας των Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER)!



Της Βάσως Βεγιάζη -www.metaforespress.gr 

Τα εν λόγω στοιχεία προέρχονται από το «CER COVID Impact Tracker», έρευνα που εκπονήθηκε από τον CER και όπως αναφέρεται «παρόλο που υπάρχουν ορισμένα σημάδια βελτίωσης στο κομμάτι των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, δεν παρουσιάζεται το ίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, εάν και με σαφώς μικρότερες απώλειες, ενώ επιδεινώνεται παράλληλα και η οικονομική κατάσταση των διαχειριστών υποδομής».

Η εικόνα τον Αύγουστο

Όπως επισημαίνεται, τον περασμένο Αύγουστο, οι απώλειες εσόδων στο σιδηρόδρομο άγγιξαν περίπου:

-Το 30% στις επιβατικές υπηρεσίες (σε σύγκριση με το 2019 πριν από την κρίση), δηλ. 20% καλύτερα από την αρχή του έτους (-50%).

-Το 10% στις εμπορευματικές υπηρεσίες (σε σύγκριση με το 2019 πριν από την κρίση), ποσοστό που παρέμεινε αμετάβλητο.

-Το 10% στις υπηρεσίες υποδομών (σε σύγκριση με το 2019 πριν από την κρίση), ποσοστό που και αυτό έμεινε αμετάβλητο.

Η εξέλιξη των επιβατών

Αναλυτικότερα, σημαντική και συνεχής βελτίωση του όγκου επιβατών καταγράφεται από τον Μάιο του 2021, μετά από δραστική μείωση του όγκου των επιβατών κατά 2/3 κατά τους προηγούμενους 6 μήνες, από τον Νοέμβριο του 2020 έως τον Απρίλιο του 2021.

Αν και σημειώθηκε μείωση κατά 50%, οι απώλειες όγκου εξακολουθούν να αγγίζουν περίπου το 1/3 τον Αύγουστο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Τα έσοδα κατέγραψαν επίσης μικρότερη πτώση κοντά στο 30% τον Αύγουστο, μετά από ένα σημαντικό χαμηλό 6 μηνών άνω του 50% από τον Νοέμβριο του 2020 έως τον Απρίλιο του 2021.





Η πορεία των εμπορευμάτων

Δεν υπάρχει σημαντική βελτίωση στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, εάν και οι απώλειες είναι σαφώς μικρότερες από τους επιβάτες.

Τα έσοδα παρέμειναν σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2019, κοντά στο -10% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Σύμφωνα με την CER, δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να αναφερθούν οι διαφορές όγκου, ωστόσο, για τις εταιρείες που παρείχαν δεδομένα εσόδων και όγκου, οι απώλειες όγκου – εσόδων τείνουν να συσχετίζονται με την πάροδο του χρόνου και είναι παρόμοιου μεγέθους.



Διαχειριστές υποδομών

Παρόμοια κατάσταση επικράτησε και στον τομέα των υποδομών, με τα έσοδα να σημειώνουν κάμψη σχεδόν 10% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι όγκοι φαίνεται να έχουν επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (0%).


Αυτό, ωστόσο, κρύβει σημαντικές διαφορές μεταξύ των διαχειριστών υποδομής, με τρεις από αυτούς να παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλές απώλειες στα έσοδα, κυρίως λόγω της μείωσης των τελών υποδομής που δεν αποζημιώθηκαν πλήρως από τις τοπικές αρχές.


Το χάσμα μεταξύ όγκου και εσόδων φαίνεται να επιδεινώνεται εις βάρος των εσόδων, σύμφωνα με την CER, καθώς ενώ οι διαχειριστές υποδομής μειώνουν τις χρεώσεις, δεν αποζημιώνονται πλήρως από τις εθνικές αρχές.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου