Ο συνάδελφος Γ. Αναγνωστόπουλος επιμένει με νέα επιχειρήματα ότι η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ΤΡΕΝΙΤΑΛΙΑ έναντι τιμήματος 45 εκατ. είναι ξεπούλημα. Δημοσιεύουμε το κείμενο που μας απέστειλε με τίτλο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ:
Ας διαχωρίσουμε άπαξ δύο απόλυτα ξένες μεταξύ των ιστορίες.
Ιστορία πρώτη: Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποσχόμενη ότι στην περίπτωση αυτή δεν θα απαιτήσει από το Ελληνικό Δημόσιο και από τον αγοραστή της το ποσό των πλέον των 700 εκατ. Που αποτελούσε παράνομη χρηματοδότησή της.
Μια άλλη ανάγνωση της ανωτέρω υπόθεσης είναι ότι το 2008 ¨εφευρέθηκε¨ η παραπάνω απαίτηση για να επιβληθεί και να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέτοντας την Ελληνική κοινή γνώμη το κατά την γνώμη μου διεστραμμένο δίλημμα: Αν πουλήσεις την εταιρία σου σού χαρίζω το χρέος και δεν θα το απαιτήσω ούτε από τον αγοραστή της. Αν δεν την πουλήσεις και την διατηρήσεις δημόσια απαιτώ την άμεση επιστροφή ολόκληρου του ποσού ή επιβάλλω το κλείσιμο της εταιρίας.
Ιστορία δεύτερη: Το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ διακηρύσσει την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι ευλόγου τιμήματος. Την 8-07-2016 ανοίγεται η οικονομική προσφορά του μοναδικού συμμετέχοντα ο οποίος προσφέρει 45 εκατ. και πρέπει να κριθεί αν το προσφερόμενο ποσό είναι εύλογο .
Είναι κατανοητό ότι το εύλογο του τιμήματος της προσφοράς και η απαλλαγή του Ελληνικού Δημοσίου από την απαίτηση επιστροφής του ανωτέρω ποσού είναι δύο εντελώς ξένες υποθέσεις επειδή ο αγοραστής παραλαμβάνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαλλαγμένη από τα χρέη της. Το « εύλογο» του τιμήματος έχει σχέση με τα προσδοκόμενα κέρδη και τα κάθε άλλης φύσεως οφέλη του αγοραστή από την λειτουργία της εταιρίας, αφού το Ελληνικό δημόσιο θα απαλλαγεί από τα 700 εκατ. είτε η εταιρία ιδιωτικοποιηθεί με 1 εκατ. είτε με ένα δις.
Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν τα παραπάνω για να προλάβουμε όποιους προσπαθήσουν να «προσθέσουν» στο τίμημα των 45 εκατ. τα 700 εκατ. των απαιτήσεων που θα παραγραφούν, αφού τα δύο ποσά είναι τελείως ξένα μεταξύ των. Η απαλλαγή του Ελληνικού δημοσίου χρέους από το ποσό των 700 εκατ. δεν πρέπει να λειτουργήσει σαν δικαιολογία για το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι ευτελούς τιμήματος, και επειδή ένα ποσοστό του προορίζεται για την ελάφρυνση του χρέους.
Δεν είναι πλέον ξεκάθαρο ότι πρόκειται για δύο ξεχωριστές ιστορίες;
Μετά τις συνεχείς δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ είναι αναγκαίες οι παρακάτω διευκρινίσεις:
Η υποδομή («οι γραμμές») και το τροχαίο υλικό («τα βαγόνια»), δεν φέρνουν απευθείας μεγάλα έσοδα στα σιδηροδρομικά συστήματα. Τα κύρια έσοδα από σιδηροδρομική δραστηριότητα προέρχονται από υπηρεσίες μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων. Είναι πράγματι αληθείς λοιπόν οι δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ ότι δεν πούλησε « τις γραμμές και τα βαγόνια», πούλησε όμως το δικαίωμα της εκμετάλλευσης των, το οποίο πρωτευόντως εισπράττει τα έσοδα και ως τέτοιο ενδιαφέρει τους ιδιώτες. Δεν πρέπει όμως να παρουσιάζεται σαν φυσιολογικό γεγονός την πώληση του 100% των μετοχών της Ελληνικής Σιδηροδρομικής Επιχείρησης σε μια άλλη 100% δημόσια Εθνική Σιδηροδρομική Επιχείρηση, (της Ιταλίας). Δεν επιτρέπεται επίσης να προσπαθούμε να μειώσουμε την σημασία της πώλησης, ειδικά αν συνυπολογισθεί ότι λόγω του μικρού μέγεθος του δικτύου, δημιουργούνται μονοπωλιακές συνθήκες στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, ειδικά όσο αφορά τις επιβατικές μεταφορές . Πάντως τέτοια αγοροπωλησία γίνεται για πρώτη φορά σε Ευρωπαϊκή χώρα και πιθανά παγκόσμια.
Μπορεί τελικά κάποιος από αυτούς που θεωρούν εύλογο το επιτευχθέν τίμημα πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μας γνωστοποιήσει με ποιο προσδοκώμενο κύκλο εργασιών της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια έκανε τους υπολογισμούς του;
Είναι λογικό να πωλείται ο Εθνικός Σιδηροδρομικός μεταφορέας με τίμημα ίσο περίπου με την αξία πώλησης ενός ή το πολύ δύο ξενοδοχείων στην Ομόνοια; (Σκεφθείτε πόσο κάνει το ΤΙΤΑΝΙΑ…..)
Σημείωση: Υπάρχει κάποιος Έλληνας πολίτης ο οποίος να γνωρίζει πώς προέκυψαν αρχικά τα 800 εκατ. που έπρεπε να επιστρέψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ποιο ποσό χρωστάει σήμερα;
Γίνονται δεκτές απαντήσεις και από τους αρμόδιους κ. κ. Υπουργό και Γεν. Γραμματέα του ΥΠΜΕΔΙ και τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανακοίνωσαν την απαίτηση των Ευρωπαίων, ( το 2008, αν δεν απατώμαι), αλλά και τους μέχρι σήμερα διαδόχους των.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου