Συνεχίζονται οι ψεύτικες ειδήσεις για τις δήθεν "αυξήσεις" στους μηχανοδηγούς..
Προβληματισμός για το μέλλον της πώλησης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων στην Trenitalia.
Tα φορτία στις διεθνείς μεταφορές ανοίγουν νέους δρόμους.
=Την ώρα που συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά
της πώλησης, όλα τα ζητήματα που ζητήματα που αφορούν τις δύο κρατικές εταιρείες των σιδηροδρόμων που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ (Rosco), βρίσκονται ουσιαστικά στον αέρα.
Οι Κινέζοι της Cosco έδειξανότι μπορούν και να απομακρυνθούν από τη λογική της ενδοχώρας για την προώθηση των εμπορευμάτων που φέρνουν στον Πειραιά, καθώς ήδη το 50% των containers, από την Ασία συνεχίζουν δια θαλάσσης για το Κόπερ της Σλοβενίας και από εκεί για τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.
Αλλά αν βρεθεί διαφορετικός δρόμος για την εξυπηρέτηση των φορτίων που φτάνουν από την Ασία στον Πειραιά, ποιος θα νοιαστεί για τις εταιρείες των σιδηροδρόμων που βγήκαν προς πώληση και τι τελικά θα προσφέρει πάνω στο τραπέζι ή τι απαιτήσεις θα θέσει στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων;
Ο αγώνας που δόθηκε μέχρι και το κλείσιμο των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ειδομένη, για να εξυπηρετεί φορτία της Cosco η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τώρα πάει στράφι. Βεβαίως οι Κινέζοι είπαν ότι το Κόπερ είναι προσωρινή και αναγκαστική επιλογή, αλλά "προσωρινά" χάθηκαν και τα φορτία της Sony, ενώ ακόμη ο ΟΛΘ δεν μπορεί να πάρει τα φορτία που έχασε, για τη Ριέκα, λόγω των μεγάλων κινητοποιήσεων το 2007- 2008.
Ευτυχώς βέβαια που έστω η Trenitalia κατέθεσε δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά ακόμη δεν γνωρίζει κανείς το τίμημα που προσφέρει, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν επιφυλάξεις σχετικά με τη σύμβαση μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, πέραν του ότι ο κ. Σπίρτζης πρόλαβε και έδωσε αυξήσεις στους μηχανοδηγούς της εταιρείας.
Αυξήσεις δόθηκαν και στο προσωπικό της ΕΕΣΣΤΥ ( η εταιρεία σημειωτέον είναι ζημιογόνος), την εταιρεία συντήρησης του τροχαίου υλικού που και αυτή αναζητά αγοραστή στο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων.
Τι ακριβώς θα κάνουν κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ με την ΕΕΣΣΤΥ δεν το γνωρίζουμε ακόμη, καθώς η γαλλική Alstom, που υποτίθεται ότι θα κατέθετε οπωσδήποτε δεσμευτική προσφορά, τελικώς ανέκρουσε πρύμναν.
Σε τούτη τη φάση, έχουμε την εκτίμηση, ότι όλοι περιμένουν να δουν τι θα γίνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, άρα και με τα φορτία από την Ασία. Οι δύο ιδιωτικές εταιρείες που πήραν άδειες έλξης, η Rail Cargo Logistics Goldair όπως και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics, διατηρούν στάση αναμονής. Οι Κινέζοι της Cosco που βρίσκονται πίσω από την Piraeus, δεν κάνουν καμία κίνηση για την προμήθεια τροχαίου υλικού και την πρόσληψη οδηγών, ενώ εξελίξεις δεν υπάρχουν και από την πλευρά των Αυστριακών που συμμετέχουν στη Rail Cargo Logistics Goldair.
Tο κλείσιμο της Ειδομένης, που είχε αφεθεί να συνεχίζεται για τόσο καιρό, μποϋκοτάρισε με το χειρότερο τρόπο τις προσπάθειες πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα μεγάλα φορτία των παγκόσμιων κολοσσών του εμπορίου, όπως είναι η Hewlett Packard δεν μπορούν να περιμένουν και δεν περιμένουν, πάντοτε αναζητούν και βρίσκουν εναλλακτικές διαδρομές. Το είπαν αυτό ανοικτά οι Κινέζοι στον πρωθυπουργό, όταν επισκέφθηκε την Κίνα, μένει να δούμε τι θα ακολουθήσει και πόσο θα επηρεαστεί η επιδιωκόμενη, πώληση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.
Πηγή:voria.gr- Άννη Καρολίδου
Τι αυξήσεις πήραμε βρε παιδιά και δεν τις έχουμε δει;
ΑπάντησηΔιαγραφή