Και σε συνέντευξη του στο voria.gr σαν καλός πραματευτής (παρότι η εταιρεία καταρέει) δηλώνει ότι μόλις ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα βρεθεί και ο πρίγκηπας για την ΕΕΣΣΤΥ!
Μάλιστα στο νέο διαγωνισμό, που προβλέπει ότι άμεσα θα προκηρυχθεί και θα εξελιχθεί, θα υπάρξουν, είπε,
ενδιαφερόμενοι αφού το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς την υποστήριξη που εξασφαλίζει η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού.
Όλοι όμως οι πιθανοί ενδιαφερόμενοι, περιμένουν την έκβαση του διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς πολλά για την ΕΕΣΣΤΥ θα εξαρτηθούν από το μέλλον του βασικού της πελάτη. Έτσι, η Πέμπτη 14 Ιουλίου, ημέρα που το δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ θα εξετάσει την προσφορά της Trenitalia για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και τις προτάσεις των ανεξάρτητων εκτιμητών της εταιρείας, είναι οπωσδήποτε κρίσιμη.
Θα είναι η προσφορά της Trenitalia στο πλαίσιο των προτάσεων των ανεξάρτητων εκτιμητών οι κοντά σε αυτές, ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την πώληση;
Μένει λοιπόν να δούμε τη δεσμευτική προσφορά της Trenitalia, αλλά ο κ. Αγιάσογλου βλέπει πιθανές μόνο θετικές εξελίξεις για την ΕΕΣΣΤΥ καθώς πέραν του ότι είναι αισιόδοξος για την έκβαση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσβλέπει σε αύξηση των σιδηροδρομικών μεταφορών, τώρα που η COSCO φεύγει από τη Νάπολη προκειμένου να ρίξει όλο της το βάρος στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά. Άλλωστε έχουν δοθεί δύο ακόμη άδειες έλξης σε ιδιωτικές εταιρείες που κι' αυτές έχουν βλέψεις στο εμπορευματικό έργο. Όλοι αυτοί και όσοι ακόμη εκτελούν έργο πάνω σε ράγες, θα χρειάζονται τις υπηρεσίες της ΕΕΣΣΤΥ.
Βεβαίως υπάρχει πάντοτε το ερώτημα, γιατί τελικώς ούτε η γαλλική Alstom, αλλά ούτε η Siemens, κατέθεσαν προσφορές για την ΕΕΣΣΤΥ στις 6 Ιουλίου.
Στο ερώτημα αυτό δεν απάντησε ο κ. Αγιάσογλου, αλλά είναι γνωστό στους ασχολούμενους με το θέμα, ότι οι Γάλλοι μάλλον δυσαρεστήθηκαν επειδή δεν διευθετήθηκαν έγκαιρα οι οφειλές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και του ΟΣΕ προς την ΕΕΣΣΤΥ (σ. σ οι παλιές λογιστικοποιήθηκαν αλλά δεν έκλεισαν οι τρέχουσες οφειλές).
Οι ελλείψεις και ανάγκες της ΕΕΣΣΤΥ δεν θεωρείται ότι μπορει να λειτούργησαν αποτρεπτικά γιατί οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, με υψηλή εξειδίκευση και τεχνογνωσία, γνώριζαν πολύ καλά την κατάσταση της ΕΕΣΣΤΥ, ήξεραν δηλαδή ότι θα πρέπει να επενδύσουν σε ανανεώσεις παγίων, σε διευθετήσεις στα depot, να κάνουν προσλήψεις προσωπικού που σήμερα ανέρχεται συνολικά σε 400 άτομα και δεν επαρκεί αριθμητικά.
Να σημειωθεί ότι το 2015 η ΕΕΣΣΤΥ είχε κύκλο εργασιών 24,07 εκατ ευρώ και λειτουργική ζημία 4,78 εκατ. ευρώ.
Πηγή: http://www.voria.gr/article/i-eessti-tha-vri-agorasti-molis-prochorisoin-trenose--trenitalia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου