Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2021

Νέο 6σέλιδο παραλήρημα Κιουτσούκη

Έχει καημό με το στέκι και δεν το κρύβει ο Νικόλας!  Εμείς πάντως δημοσιεύουμε το νέο παραλήρημα του!
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,  

Θα μπορούσε κανείς να μην απαντήσει στην επιστολή ΛΙΒΕΛΟ την οποία σας έστειλε το Α΄βάθμιο Σωματείο της ΠΕΠΕ, το οποίο, όπως ξεκάθαρα διαφαίνεται από τα γραπτά κείμενα τα οποία αναρτώνται στο μπλογκ του

“mixanodigoiose.blogspot.com”, με διαχειριστή τον Πρόεδρο της, καταφέρεται συχνά πυκνά 

• αφενός εναντίον της πλειοψηφίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, η οποία δραστηριοποιείται στο Σιδηρόδρομο εδώ και 100 χρόνια και το εν λόγω σωματείο είναι μέλος της

• και αφετέρου εναντίον της ΓΣΕΕ, για τις αποφάσεις της πλειοψηφίας, καθώς και για τη δράση των δύο κορυφαίων αυτών οργανώσεων.

Σε κάθε περίπτωση, η διαφωνία αποτελεί αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα και η αντίθεση είναι εποικοδομητική όταν το περιεχόμενό της δεν κατακλύζεται από ύβρεις, εμμονές, αφορισμούς και ανυπόστατους ισχυρισμούς. Κατά αυτόν τον τρόπο, άλλωστε, διακρίνεται το θεμιτό από το αθέμιτο…

Εδώ και 4 χρόνια, ο Πρόεδρος του εν λόγω Σωματείου και διαχειριστής του μπλογκ στοχοποιεί μέσω αυτού –χρησιμοποιώντας πάντα την ιδιότητα του Προέδρου– όχι μόνο εμένα που είμαι ιδεολογικός και συνδικαλιστικός αντίπαλος, αλλά ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ αρθρώνουν διαφορετική άποψη για τις συνδικαλιστικές συμπεριφορές, τις μεθόδους και τις πρακτικές που ακολουθεί. Κανείς λοιπόν, δεν μπορεί και δεν πρέπει να παραμένει πλέον ανεκτικός ή απαθής σε μια τέτοια φασίζουσα πρακτική.

Επιφυλασσόμενος της άσκησης παντός νομίμου δικαιώματός μου, για τις αναφορές της από 12.1.2021 επιστολής της ΠΕΠΕ προς το πρόσωπό μου, επιβάλλεται να καταγραφούν και να παρατεθούν τα πραγματικά γεγονότα για το χρονικό των διαπραγματεύσεων και την ολοκλήρωση τους με την υπογραφή της άθλιας αυτής ΕΣΣΕ και να γνωστοποιηθούν στο σύνολο των Οργανώσεων στις οποίες έχει σταλεί το εν λόγω έγγραφο, δίνοντας παράλληλα και τις αντίστοιχες απαντήσεις.

Πιο συγκεκριμένα:

1. Στο Δ.Σ. της θεωρούμενης ως «παράνομης» για τους υπογράφοντες της εν λόγω επιστολής σύνθεσης της Ομοσπονδίας, συμμετέχουν και τα στελέχη του Σωματείου της ΠΕΠΕ, τα οποία κατήλθαν και εκλέχτηκαν με το Παραταξιακό τους ψηφοδέλτιο στις τελευταίες αρχαιρεσίες της Ομοσπονδίας αναλαμβάνοντας και τις θέσεις-αξιώματα που δικαιούνταν βάσει της καταγεγραμμένης εκλογικής τους δύναμης.

2. To σώμα του Συνεδρίου, κυρίαρχο όργανο, αποφάσισε πλειοψηφικά τη μη συμμετοχή ενός Σωματείου, στις εκλογικές διαδικασίες του οποίου πραγματοποιήθηκαν σοβαρές και «καραμπινάτες» παρατυπίες και παρανομίες, με κυρίαρχη αυτή της μη εκλογής εφορευτικών επιτροπών, οι οποίες και καταγγέλθηκαν –ορθώς– από την Παράταξη της ΔΕΣΚ και τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, ενώ οι παρατυπίες αυτές συζητήθηκαν και αναλύθηκαν εκτενώς στο σώμα των αντιπροσώπων. Το Σωματείο, μετά τον αποκλεισμό του, ως είχε δικαίωμα προσέφυγε στα Δικαστήρια με την διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων για έκδοση προσωρινής διαταγής, την οποία απέρριψε η Δικαιοσύνη.

3. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στη συμμετοχή των εκλεγμένων αντιπροσώπων που εμφάνισε το Σωματείο της ΠΕΠΕ, οι οποίοι με απόφαση του σώματος περιορίστηκαν, καθότι παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της Ομοσπονδίας το εν λόγω μέλος της, ουδέποτε συμπλήρωσε τα εκ του Καταστατικού της απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη συμμετοχή τους στο Συνέδριο. Με επίκληση δε δήθεν τροποποιήσεων στο Καταστατικό του Σωματείου εμφάνισαν ως ψηφίσαντα μέλη:

▪ εργαζόμενους οι οποίοι ψήφισαν και οι οποίοι εργάζονταν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχοντας λάβει άδεια άνευ αποδοχών από τις θέσεις που μέχρι και σήμερα καταλαμβάνουν στο Δημόσιο,

• εργαζόμενους άλλων σιδηροδρομικών εταιρειών,

• δόκιμους μηχανοδηγούς με σχέση μαθητείας,

κατά παράβαση των καταστατικών διατάξεων τόσο του Σωματείου, όσο και της ΠΟΣ. Το σωματείο προσέφυγε ως είχε δικαίωμα στην διαδικασία κατάθεσης ασφαλιστικών μέτρων, την προσωρινή διαταγή των οποίων απέρριψε η Δικαιοσύνη.Αξίζει να σημειωθεί, πως για αντίστοιχη περίπτωση συμμετοχής μαθητών, η Παράταξη του ΔΙΚΤΥΟΥ(ΣΥΡΙΖΑ)στην Περιφέρεια Θεσσαλίας προσέφυγε στη δικαιοσύνη ζητώντας τη διαγραφή τους από τον κατάλογο ψηφισάντων…

4. Οι εγγραφές των δύο Σωματείων εργαζομένων σε Μέσα Σταθερής Τροχιάς πραγματοποιήθηκαν σε υλοποίηση της ΟΜΟΦΩΝΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ του 34ου  Συνεδρίου της Ομοσπονδίας (2016) και έλαβαν έγκριση συμμετοχής, έπειτα από πολύχρονες συζητήσεις τις οποίες ανέλαβε και πραγματοποίησε επιτυχώς, ο εξουσιοδοτημένος από την ΠΟΣ, συνάδελφος Λεβέντης Αθανάσιος μέλος σήμερα της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ.

Κατόπιν όλων των παραπάνω, τα οποία δεν αποτελούν προσωπικές μου απόψεις αλλά συνιστούν καταγεγραμμένες αποφάσεις στα Πρακτικά των Συνεδρίων της ΠΟΣ και των Δ.Σ. του οργάνου της και παρά της πέντε απορριπτικές αποφάσεις της Δικαιοσύνης σε αντίστοιχες προσφυγές ασφαλιστικών μέτρων από συνέδρους και Σωματεία, δύο σωματεία-μέλη της ΠΟΣ κατέθεσαν αγωγές εναντίον του κύρους των διαδικασιών και του αποτελέσματος του Συνεδρίου, στο οποίο συμμετείχαν και φυσικά σήμερα συμμετέχουν κανονικά στο Δ.Σ. αλλά και στο Προεδρείο της Ομοσπονδίας, με τα εκλεγμένα μέλη της Παράταξής τους.

Αναφορικά με την Επιχειρησιακή ΣΣΕ που υπέγραψαν τα σωματεία ΠΕΠ και ΠΕΠΕ πρέπει να επισημανθούν και να παρατεθούν κάποια πολύ σημαντικά στοιχεία, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στην ΕΣΣΕ, και φυσικά οι υπογράφοντες την επιστολή ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ να αναφέρουν προτιμώντας να τα ξεχάσουν και οι ίδιοι και το σύνολο των εργαζομένων. 

Προφανώς, οι ίδιοι, καλώς θέλουν να τα ξεχάσουν, αφού αυτά που υπέγραψαν προσβάλλουν τη δράση των Συνδικάτων, στερούνται κάθε αρχής συλλογικότητας, καθώς και της απαραίτητης αλληλεγγύης που θα ανέμενε κανείς να έχουν επιδείξει στους συναδέλφους.

Μια μεγάλη μερίδα όμως εργαζομένων, οι οποίοι θα υποστούμε τις δυσμενέστατες συνέπειες από την καταχρηστική συμπεριφορά τους αλλά και την παράνομη και παράτυπη υπογραφή τους ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ. Σε αυτή την κατεύθυνση θα πράξουμε αυτό που το συνδικαλιστικό μας καθήκον επιβάλλει.

Ας ξεκινήσουμε όμως, παρουσιάζοντας το χρονικό.

1. Το 2018 η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε, παρά τις αντιδράσεις και τις διαφωνίες των συνδικάτων, στην πώληση της Δημόσιας, μοναδικής Εταιρείας Σιδηροδρομικών Μεταφορών ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι του ευτελούς τιμήματος των 45 εκ. € στην Ιταλικών συμφερόντων FSI, όταν ως αξιωματική αντιπολίτευση “έσκιζε τα ιμάτια της” αφενός για την ιδιωτικοποίηση καθεαυτή, και αφετέρου για το αρχικό τίμημα των 350 εκ. €, που η Κυβέρνηση της ΝΔ ζητούσε. Οι πλειοψηφίες δε των Σωματείων ΠΕΠ και ΠΕΠΕ,ελεγχόμενες από συνδικαλιστές προσκείμενους στον ΣΥΡΙΖΑ, που δραστηριοποιούνταν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την διαδικασία διαπραγμάτευσης της ΕΣΣΕ 2018-2020, απέσυραν την εξουσιοδότησή τους προς την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, ώστε να διαπραγματευτούν οι ίδιοι, όπως και έγινε!

2. Το ίδιο έτος, η Ιταλικών πια συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί ως Διευθύνοντα Σύμβουλο, τον διορισμένο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με τον οποίο οι πλειοψηφίες των Δ.Σ. των Σωματείων ΠΕΠ και ΠΕΠΕ διατηρούσαν και διατηρούν μέχρι και σήμερα άριστες σχέσεις, που ομολογουμένως ξεφεύγουν από την τυπική σχέση Εκπροσώπων Εργαζομένων και Διοίκησης.

3. Το 2019, η Ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζεται σε σχετική διαγωνιστική διαδικασία ως ο μοναδικός υποψήφιος αγοραστής και παρά τις αντιδράσεις των συνδικάτων, εξαγοράζει την μοναδική σε τεχνογνωσία Δημόσια Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) έναντι του ευτελούς τιμήματος των 22 εκ. € ενώ στη Σύμβαση δεν προβλέπονταν ΚΑΜΙΑ ΜΕΡΙΜΝΑ για το προσωπικό, πλην της νομοθετικής ρύθμισης του τότε Υπουργού Μεταφορών κ. Σπίρτζη περί  μετατάξεων έως και 120 εργαζομένων προς τον ΟΣΕ για “ευνόητους λόγους” όπως η ελάφρυνση του κόστους μισθοδοσίας! Είναι σημαντικό και χαρακτηριστικό ότι χρήση του δικαιώματος αυτού έκαναν συνδικαλιστές της προσκείμενης στον ΣΥΡΙΖΑ παράταξης, καθώς και η συντριπτική πλειοψηφία των μελών της, έπειτα από τη δημοσιοποίηση ανακοίνωσης του ΣΥΡΙΖΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ που προέτρεπε τους εργαζόμενους να αποφύγουν την αβεβαιότητα του ιδιώτη και να ωφεληθούν από την ασφάλεια του Δημόσιου Οργανισμού. 

Η ΕΕΣΣΤΥ εξαιτίας της δραματικής μείωσης του προσωπικού της (κυρίως από συνταξιοδοτήσεις και τις μετατάξεις), αναγκάσθηκε πριν την ιδιωτικοποίηση και λόγω έλλειψης τροχαίου υλικού για την πραγματοποίηση δρομολογίων, να προσλαμβάνει εργαζόμενους με “μπλοκάκι”, καθότι σε Εταιρεία του Δημοσίου προσλήψεις μπορούσαν να πραγματοποιηθούν μόνο μέσω ΑΣΕΠ αλλά αυτές ήταν “παγωμένες” λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας! Οι εργαζόμενοι αυτοί, που στην πλειονότητα τους προσελήφθησαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, προσλαμβάνονταν χωρίς τα δικαιώματα των υπολοίπων εργαζομένων και με μικτές αποδοχές κάτω των 1.000€/μήνα.

Στις 1/4/2019 και μετά την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ από τον μοναδικό… ”πλειοδότη” οι εργαζόμενοι της ΕΕΣΣΤΥ, βρέθηκαν χωρίς προστασία, χωρίς ΕΣΣΕ και πληρώνονταν με το Ενιαίο Μισθολόγιο του Δημοσίου. Οι δε εργαζόμενοι με “μπλοκάκι” βρέθηκαν άλλοι με ατομικές συμβάσεις αορίστου χρόνου και άλλοι με ορισμένου χρόνου! Η ΠΟΣ έχοντας ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ από τα σωματεία-μέλη της προσπάθησε, έπειτα από τις απαιτούμενες κατά το νόμο ενέργειες, να συνάψει νέα ΕΣΣΕ προκειμένου να διασφαλίσει το σύνολο των εργαζομένων απέναντι στο νέο Ιδιοκτήτη!

Δυστυχώς, η προσπάθεια αυτή δεν είχε αίσια κατάληξη αφού οι... τρικλοποδιές από τους “πρόθυμους” της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και από την ίδια την Διοίκηση, οδήγησαν τις διαπραγματεύσεις στον ΟΜΕΔ, λόγω της παράνομης ΑΡΝΗΣΗΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διαπραγματευτεί με την Ομοσπονδία! Σε κάθε προκήρυξη δε, απεργιακών κινητοποιήσεων και μέχρι την προσφυγή της στον ΟΜΕΔ, η ΠΟΣ, δεν είχε απέναντί της μόνο τον εργοδότη αλλά και τα δύο σωματεία ΠΕΠ & ΠΕΠΕ!

4. Βλέποντας την παράνομη άρνηση της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των Σωματείων “συνεργατών” της να συνομιλήσουν με την Ομοσπονδία, παρότι αυτή είχε την εξουσιοδότηση από τα σωματεία της πρώην ΕΕΣΣΤΥ και λόγω της συγχώνευσής της δεύτερης (ΕΕΣΣΤΥ) από 1/1/2020 στην πρώτη (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αποφασίστηκε να ιδρυθεί ένα νέο επιχειρησιακό σωματείο με τίτλο ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε αυτό να καταστεί το πολυπληθέστερο και αντιπροσωπευτικό, ώστε να εκπροσωπεί το σύνολο των εργαζομένων της ενιαίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ!

Τα ευτράπελα όμως συνεχίστηκαν! Ο «πόλεμος» κατά των ιδρυτικών μελών του νέου σωματείου από την Διοίκηση και από τα Σωματεία “συνεργούς” της ήταν ανηλεής!

Αυτοί που μέχρι τα τέλη του 2019 δεν έδιναν δεκάρα, στην κυριολεξία, για τους συναδέλφους τους στην τεχνική βάση, μόλις έμαθαν για την δημιουργία του νέου Σωματείου, όργωσαν κυριολεκτικά χέρι-χέρι με υψηλόβαθμα στελέχη της Διοίκησης, όλους τους εργασιακούς χώρους, χρησιμοποιώντας αθέμιτες και παράτυπες πρακτικές, για να μην γραφτούν οι συνάδελφοι στο νέο Σωματείο αλλά στο σωματείο της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο οποίο την πλειοψηφία ήλεγχαν συνδικαλιστές της παράταξης του Δικτύου.

Τους έταξαν μετατάξεις στις ειδικότητες μηχανοδηγών και συνοδών αμαξοστοιχιών, με τη Διοίκηση να εκδίδει εγκυκλίους για αιτήσεις. Την ίδια ώρα, υψηλόβαθμα στελέχη της Διοίκησης εκβίαζαν και απειλούσαν εργαζόμενους να μην συμμετέχουν στις εκλογές του νέου Σωματείου και οι “συνεργάτες” της συνδικαλιστές έταζαν μονιμότητα στους ΙΔΟΧ, πυροβολώντας συχνά πυκνά τόσο το νέο Σωματείο που ακόμη δεν είχε προλάβει να δραστηριοποιηθεί, λόγω εμφάνισης του COVID-19, όσο και την Ομοσπονδία αλλά και συγκεκριμένα πρόσωπα μεταξύ των οποίων και εγώ!

Όταν όλες αυτές οι αλχημείες δεν απέφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τον σχεδιασμό τους, ανέλαβαν εκστρατεία ενημέρωσης των εργαζομένων, ώστε να αποδεχθούν την πρόταση της Διοίκησης για υπογραφή συμπληρωματικής ΣΣΕ.

Τότε, έλαβαν επιστολή από 438 συναδέλφους της πρώην ΕΕΣΣΤΥ να μην διαπραγματευτούν την ένταξή τους με ΠΛΑΦΟΝ 100€, όπως η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ανακοινώσει επίσημα, αλλά να στηρίξουν την πλήρη και χωρίς εξαιρέσεις ένταξη όλων των συναδέλφων.

Ακόμα, όπως φαίνεται και από τις ανακοινώσεις τους, αλλά και από τις εκ των υστέρων μαρτυρίες συναδέλφων που υπηρετούσαν ως ΙΔΟΧ και σαν μαθητές-τεχνίτες της σχολής του ΟΑΕΔ, η επιλογή της Διοίκησης να μην ανανεώσει τις συμβάσεις τους, με την επίκληση της μείωσης του έργου λόγω COVID-19, ήταν προσχηματική, καθώς ο πραγματικός τους στόχος ήταν να περιορίσουν την δύναμη και την δυναμική του νέου Σωματείου, σπέρνοντας καθεστώς αβεβαιότητας αλλά και δημιουργώντας νέους “ομήρους”, τους οποίους αργότερα θα... τακτοποιούσαν.

Παρά ταύτα, το νέο επιχειρησιακό Σωματείο, με πολλαπλάσια εγγεγραμμένα μέλη από το σωματείο της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και έπειτα από την έγκριση του Πρωτοδικείου Αθηνών, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε εκλογές για την νομιμοποίηση της προσωρινής διοίκησης του, στις 14-15-16/7/2020 όπως και έγινε!

5. Στο άκουσμα και μόνο της διενέργειας εκλογών του νέου Σωματείου, η Διοίκηση και τα δυο σωματεία “συνεργοί” της, προκειμένου να περιορίσουν και να αποφύγουν τις συζητήσεις με το νέο σωματείο, επινοούν, στις 1/7/2020 την δήθεν έναρξη των διαπραγματεύσεων, όχι πια για την πλήρη ένταξη του προσωπικού της πρώην ΕΕΣΣΤΥ από 1/1/2020 στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά για την υπογραφή νέας ΕΣΣΕ, όταν η εν ισχύ σύμβαση έληγε στις 23/10/2020!!!!!!!

Το νέο Σωματείο ολοκλήρωσε τις εκλογικές του διαδικασίες και όπως αναμενόταν, κατέστη το αντιπροσωπευτικότερο και πολυπληθέστερο καθότι, αψήφησαν τις απειλές, τα ταξίματα και τους εκβιασμούς και ψήφισαν 379 συνάδελφοι, όταν στην ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα ψηφίσαντα μέλη έπειτα και από τις συνταξιοδοτήσεις δεν υπερέβαιναν τους 280 εργαζόμενους!

Φυσικά στις δήθεν διαπραγματεύσεις στις 1 & 7 Ιουλίου, παρά την υποχρέωσή τους βάσει του 1264/82, ΔΕΝ ΚΑΛΕΣΑΝ ΠΟΤΕ το νέο Σωματείο (ΣΕΠ), ημί μόνο όταν 3,5 (τρεισήμισι) μήνες μετά την πρώτη συνάντηση εμφάνισαν τα Πρακτικά των δύο τάχα συναντήσεων που είχαν πραγματοποιήσει στις 1/7 & 7/7/2020 και είχαν ορίσει τη νέα συνάντηση μεταξύ Διοίκησης και των δυο Σωματείων, γνωστοποιώντας αυτήν στο αντιπροσωπευτικό σωματείο ΣΕΠ, με μια απλή κοινοποίηση... η οποία έπειτα από αντιδράσεις μετετράπη σε πρόσκληση.

6. Στην συγκεκριμένη πρόσκληση το Προεδρείο του Σωματείου ΣΕΠ αποφάσισε να συμμετέχει προκειμένου να εκφράσει τις αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των εργαζομένων εκδίδοντας ανακοίνωση με τρία βασικά σημεία διαπραγμάτευσης:

I. Την επαναπρόσληψη των 125 απολυμένων

II. Την πλήρη και χωρίς πλαφόν ένταξη των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ στην ΕΣΣΕ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

III. Την έναρξη των διαπραγματεύσεων για την νέα ΕΣΣΕ στη βάση των προτάσεων των Συνδικάτων

Δυστυχώς, η Διοίκηση αρνήθηκε το πλαίσιο αυτό απορρίπτοντας μάλιστα τις προτάσεις και των δύο Σωματείων ΣΕΠ και ΠΕΠ, και ως εκ τούτου το ΣΕΠ αποχώρησε από τη διαδικασία. 

7. Μη έχοντας άλλη επιλογή, μιας και δεν μας παραχώρησε τα εκ του νόμου 1264/82 στοιχεία τα οποία ήταν απαραίτητα για την διαπραγμάτευση, το ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε σε προσφυγή στον ΟΜΕΔ!

Εκεί και αφού καθυστέρησαν δύο εβδομάδες για να προχωρήσει η κλήρωση του μεσολαβητή, ξεκίνησε ο κύκλος της μεσολάβησης!

Το παράδοξο ήταν ότι ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με υπόμνημά της αρνήθηκε να συμμετέχει στην διαδικασία μεσολάβησης και παρότι έστειλε ένα απειλητικό εξώδικο στην μεσολαβήτρια, με το οποίο την απειλούσε ότι θα ζητήσει την πειθαρχική της δίωξη εάν συνεχίσει την διαδικασία, εκείνη συνέχισε την...μεσολάβηση.

Αντί όμως να εκδώσει το πόρισμά της ως όφειλε και στα χρονικά όρια που ο νόμος ορίζει, “έπαιξε” καθυστερήσεις έως τις 28/12/2020 δίνοντας τον χρόνο που χρειάζονταν τα δυο σωματεία ΠΕΠ & ΠΕΠΕ και η Διοίκηση, ώστε να υπογράψουν την ΕΣΣΕ!

Τότε φυσικά η μεσολάβηση ολοκλήρωσε το ρόλο της χωρίς πόρισμα, στερώντας παράλληλα την δυνατότητα προσφυγής του σωματείου ΣΕΠ στην διαιτησία.

Πληροφοριακά οφείλω να πω ότι το δικηγορικό γραφείο των σωματείων έχει άμεση ή έμμεση σχέση με τον πρόεδρο του ΟΜΕΔ χωρίς να υπονοώ οτιδήποτε.Προφανώς και είναι νόμιμο, είναι όμως ηθικό;

8. Η ΕΣΣΕ τελικά υπεγράφη στις 30/12/2020 από τους «συνεργάτες» της διοίκησης ΠΕΠ & ΠΕΠΕ περιλαμβάνοντας όρους που όμοιούς της ΔΕΝ τόλμησε ΟΥΤΕ η ΤΡΟΙΚΑ να ψελλίσει!

Ο όρος “ότι δεν καταβάλλεται δεν αναζητείται”, το πλαφόν των 60€ για την “ποσοτική και ποιοτική” ένταξη του προσωπικού της πρώην ΕΕΣΣΤΥ, το πάγωμα των κλιμακίων, η διαφορετική οικονομική αντιμετώπιση των εργαζομένων που παραβιάζει την αρχή του Συντάγματος «ίσης αμοιβής για ίδια εργασία» αλλά κυρίως η αγνόηση των αρχικών αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων των σωματείων ΠΕΠ & ΠΕΠΕ, με πλήρη αποδοχή των προτάσεων της Διοίκησης, κατατείνουν στον ορισμό του εργοδοτικού συνδικαλισμού!

Αυτή την ΕΣΣΕ, με τους όρους που υπέγραψαν οι πλειοψηφίες των σωματείων ΠΕΠ & ΠΕΠΕ μέσω των οποίων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κερδίσει για την τριετία 2020-2022 4,5εκ.€ των υποχρεώσεων της προς τους εργαζόμενους, την χαρίζουμε στην συνδικαλιστική έκφραση του ΣΥΡΙΖΑ την παράταξη ΕΜΕΙΣ ΑΡΚΙ, στον κ. Νίκο Παπά που έσπευσε να δώσει τα εύσημα στους συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και στους αρμόδιους του τομέα εργασίας του ΣΥΡΙΖΑ!

Αυτούς τους “συνδικαλιστές” που αποκαλούν διασπαστές του κινήματος όσους ΔΕΝ υποτάσσονται στα θέλω του εργοδότη, τους παραπέμπουμε στην κρίση των Συνδικάτων και κυρίως στην κρίση των Σιδηροδρομικών.

Αυτούς τους “συνδικαλιστές”, που ενώ καταγγέλλουν τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας, χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία εις βάρος  όμως των εργαζομένων και προς όφελος του εργοδότη, τους χαρίζουμε στην παράταξη ΕΜΕΙΣ ΑΡΚΙ -ΣΥΡΙΖΑ.

Τελικά, συνάδελφοι, για να χρησιμοποιήσω μια αγαπημένη σας έκφραση «όλα τα... ”σφυριά” δεν χτύπησαν στο ίδιο αμόνι»...

Δυστυχώς, αυτή η ΕΣΣΕ με τους όρους που περιέχει αποτελεί μια ήττα των συνδικάτων και μια νίκη του εργοδοτικού συνδικαλισμού.

Τα όσα δε υβριστικά αναφέρουν στην τελευταία σελίδα της επιστολής, επιστρέφονται στους ίδιους αχρεωστήτως!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου