Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών κοροϊδεύει τους σιδηροδρομικούς και τους επιβάτες

Τουλάχιστο θυμηδία προκαλούν οι τοποθετήσεις στελεχών του Υπουργείου Μεταφορών για τον σιδηρόδρομο. Στην τελευταία συνεδρίαση της Βουλής την Πέμπτη για  την εγκατάσταση ETCS Level 1 στην γραμμή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, ο  υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε ότι
η σύμβαση πώλησης που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν «αποικιοκρατικού χαρακτήρα» και η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών την επαναδιαπραγματεύεται προκειμένου να βελτιώσει τους όρους για το ελληνικό δημόσιο. 
Προφανώς εννοούσε την σύμβαση για τα ΥΓΟΣ καθώς την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε το ΤΑΙΠΕΔ το 2017 και  με τους ίδιους όρους που είχε ενταχθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε αυτό απο την Κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου τον Ιανουάριο του 2013. Είχαν μεσολαβήσει φυσικά  3 άγονοι διαγωνισμοί (2013-2014).

Αυτό που ξέχασε να πεί ο κ. Καραγιάννης είναι ότι την σύμβαση που καταγγέλλει ο ίδιος και το Υπουργείο, ως "αποικιοκρατική", η Κυβέρνηση Μητσοτάκη την έχει ανανεώσει 2 φορές, καθώς έληγε στο τέλος του 2020 και την παρέτεινε για όλο το 2021 ενώ παράταση έχει δοθεί και μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2022 αφού υποτίθεται ότι μέχρι τότε θα έχει συμφωνηθεί η νέα σύμβαση που διαπραγματεύεται του Υπουργείο σχεδόν 3 χρόνια τώρα.

3 χρόνια διαπραγματεύονται στο Υπουργείο Μεταφορών για να αλλάξουν μια σύμβαση που χαρακτηρίζουν ως "αποικιοκρατική"  και θέλουν οι σιδηροδρομικοί και οι επιβάτες να τους πιστέψουν. Ελπίζουμε να τα καταφέρουν κάποια στιγμή εκεί στην Μεσογείων και τελικά η νέα σύμβαση μεταξύ Δημοσίου- ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υπογραφεί το συντομότερο. Μέχρι τότε ας εξηγήσουν στους πολίτες του Έβρου γιατί βλέπουν 1 τρένο την ημέρα  (και μόνο Δευτέρα- Παρασκευή) αντί για 3 που προβλέπονται κάθε μέρα. Αν αντέχουν ας μιλήσουν και με άλλους Νομούς που τα τρένα χάθηκαν μετά την ανάληψη της Διακυβέρνησης Μητσοτάκη (Θράκη). 

Στα 3 αυτά χρόνια που "διαπραγματεύονται" ο σιδηρόδρομος έχει διαλυθεί. Το μόνο που κάνει η ηγεσία του Υπουργείου είναι να εξαγγέλει έργα και να περηφανεύεται για το πρόγραμμα ύψους 4.5 δις Ευρώ για τον σιδηρόδρομο. 

ΩΣΤΟΣΟ η αλήθεια είναι ότι τα σιδηροδρομικά έργα δεν αποτελούν προτεραιότητα για την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, που αναγκάζεται να τα πραγματοποιήσει καθώς στον σιδηρόδρομο και ως στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στρέφονται σημαντικά κονδύλια απο το Ταμείο Ανάκαμψης, στα πλαίσια του Green Deal

Αν η Κυβέρνηση Μητσοτάκη μπορούσε και είχε άλλη επιλογή, είναι βέβαιο ότι αυτά θα ανακατευθύνονταν σε άλλα μέσα.

Την ίδια ώρα η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών εξήγγειλε και πάλι προσλήψεις στον σιδηρόδρομο, μέσω ΑΣΕΠ (fast track προφανώς),  ενώ και για την πολυθρύλητη  μεταφορά προσωπικού απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ΟΣΕ, ο κ. Καραγιάννης είπε στην Βουλή ότι ΚΑΙ αυτή θα γίνει μέσω ΑΣΕΠ εγείροντας ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει (μοριοδότηση;).

Γεγονός είναι ότι το 2022 φαίνεται πως θα είναι μια ακόμα χαμένη χρονιά για τον σιδηρόδρομο, καθώς ο ΟΣΕ κυριολεκτικά καταρρέει, απόρροια των επιλογών της πολιτικής ηγεσίας  που τον έχει εγκαταλείψει κυριολεκτικά στην μοίρα του. 

Η μοναδική φορά που ο κ. Καραμανλής ασχολήθηκε με τον σιδηρόδρομο, ήταν για να επιβάλει τα 1000 Ευρώ πρόστιμο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ,  προκειμένου να μετατοπίσει την πολιτική ευθύνη  της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, στους "κακούς" ιδιώτες πάροχους και να εξευμενίσει την οργή των επιβατών αλλά και των σιδηροδρομικών που βλέπουν το μέσο να καταρρέει.  

Καμία σχέση δεν έχει το πρόστιμο στην Αττική Οδό με αυτό στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Γιατί πολύ απλά, στην Αττική Οδό ο πάροχος έχει την ευθύνη για την συντήρηση και λειτουργία του δρόμου, ενώ στον σιδηρόδρομο εξαιτίας διαχρονικών πολιτικών επιλογών,  άλλος έχει την ευθύνη για την συντήρηση του δικτύου και την εύρυθμη λειτουργία του (ΟΣΕ), άλλο κάνει τα έργα (ΕΡΓΟΣΕ), άλλος κατέχει την ακίνητη περιουσία και το τροχαίο υλικό (ΓΑΙΑ ΟΣΕ) και άλλος ευθύνεται για την εκμετάλλευση του δικτύου (Ιδιώτες πάροχοι). 

Ο κ. Καραμανλής θα πρέπει να απαντήσει τι προηγήθηκε της κακοκαιρίας, αν έγιναν συσκέψεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου και αν υπογράφηκαν πρακτικά με τις υποχρεώσεις του κάθε εμπλεκόμενου τις ημέρες αυτές και προκειμένου να μην κλείσει το δίκτυο. Πιο χαρακτηριστική αυτή του εκχιονισμού και για παράδειγμα πότε ζητήθηκε αυτός να γίνεται απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Είναι βέβαιο ότι αν δεν υπήρχαν "εκκρεμότητες" στο τραπέζι (ο νοών νοείτο) , οι απαντήσεις θα ήταν αποστομωτικές για την κατάσταση του δικτύου, τις υποχρεώσεις που έχει ο κάθε εμπλεκόμενος και το τι πραγματικά έφταιξε για την ταλαιπωρία επιβατών και εργαζομένων τις ημέρες του χιονιά, σε ένα φαινόμενο που είχε προβλεφθεί με ακρίβεια. 

Για πρώτη φορά στην ιστορία του σιδηροδρόμου, έκλεισε ο Προαστιακός Αθήνας για σχεδόν 2 μέρες, αυτό τα λέει κυριολεκτικά όλα. 

Και πλέον όλοι γνωρίζουν και οι αλήθειες  θα αρχίσουν να βγαίνουν και δημόσια, όσο και αν η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με μια ανακοίνωση - χάδι, προσπάθησε να καλύψει την τεράστια πολιτική ευθύνη που αναλογεί στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη για την απαξίωση του σιδηροδρόμου. Κατώτερη των περιστάσεων η ηγεσία της. 

Αυτοί που βγάζανε πύρινες ανακοινώσεις για την σκόνη στο Καλίδρομο, έβγαλαν μια ανακοίνωση παρωδία και ενώ ο σιδηρόδρομος είχε κλείσει 2 μέρες. 

Αναρωτιόμαστε πραγματικά γιατί.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου