Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Πάτρα – Υπόγεια διέλευση: Νερά «πνίγουν» το τρένο – Τι βρήκε ομάδα γεωλόγων

Αρνητική η εκτίμηση γεωλόγων, αφού σε πολλά σημεία προέκυψαν υδάτινα στοιχεία, που καθιστούν τη υπόγεια διέλευση του ηλεκτροκίνητου τρένου από επικίνδυνη μέχρι και άκρως «απαγορευτική».

Μεταξύ ασάφειας και αβεβαιότητας εξελίσσεται το μεγάλο έργο κατασκευής της νέας διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής Ρίου – Νότιο Λιμάνι Πάτρας, με τον «διάλογο ανταγωνισμού» υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών και ενδιαφερομένων Εταιρειών να έχει ολοκληρωθεί και τώρα να αναμένεται η συνέχιση της διαδικασίας υλοποίησης της μεγάλης υποδομής.

Κι ενώ στην Πάτρα ο δημόσιος διάλογος και το «θέλω» του Δήμου κινούνται στον «μονόδρομο» της πλήρους υπογειοποίησης του σύγχρονου τρένου, οι πληροφορίες από το αρμόδιο υπουργείο μόνο αισιόδοξες δεν είναι.

Στην κυβερνητική άρνηση για «ακριβή» διέλευση, έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα πιο ιδιαίτερο αρνητικό στοιχείο.

Οπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Π», σε άτυπη συνεργασία που είχαν ΟΣΕ και Υπουργείο με μελετητική Ομάδα Γεωλόγων, αφού εκτίμησε κάποια πρώτα δεδομένα της νέας γραμμής του σιδηροδρόμου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δύσκολα αυτή θα μπορούσε να υπογειοποιηθεί, ακόμα και σε τμήματα που πολιτικά η κυβέρνηση τα έχει αποδεχθεί, αλλά και σ’ εκείνο (Κανελλοπούλου – νέο λιμάνι).

Από μια πρόχειρη γεωλογική μελέτη, προέκυψε ότι σε πολλά σημεία υπάρχει μεγάλη ποσότητα υδάτων, που καθιστούν από «επίφοβο μέχρι και πλήρως απαγορευτικό» το υπόγειο πέρασμα της γραμμής.

Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο σε σημεία της χαραχθείσας γραμμής, πολύ κοντά στη θάλασσα, όπως στο επίμαχο, εντός του οικιστικού ιστού και παραλιακού μετώπου της Πάτρας!

«Ακόμα κι εκεί που έχει ειπωθεί να γίνει ημιυπόγεια γραμμή, πρόβλημα θα υπάρξει. Αν επιστρατευθούν δε τεχνικές κατασκευαστικές μέθοδοι προηγμένοι, τότε θα μιλάμε για υπερ-εκτόξευση του προϋπολογισμού του έργου και τότε, ζήτημα είναι αν θα εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί το έργο» έλεγε ενδεικτικά στην «Π» ανώτερο στέλεχος του υπουργείου.

Στο μεταξύ, αυτή η εξέλιξη, γίνεται σε μια περίοδο κατά την οποία το υπ. Υποδομών δρομολογεί την εκπόνηση της οριστικής μελέτης του Τμήματος Ρίο – νέο λιμάνι, με το ερώτημα – βάσει των παραπάνω – να είναι ένα: Θα μπορεί να προβλέπει υπογειοποίηση. Κι αν ναι πού;

Το τελευταίο «αγκάθι» του έργου είναι η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση, που κι αυτή θα’ ναι συνάρτηση χρησιμότητας και τεχνικής… παράλληλα με την ανάλογη κοινωνική συναίνεση.

ΘΑ ΕΠΙΜΕΙΝΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ;

Αν δηλαδή, η δημοτική αρχή του Κ. Πελετίδη και τοπικοί φορείς επιμείνουν στο πάνδημο αίτημα πλήρους υπογειοποίησης του τρένου, παρά τα περί του αντιθέτου τεχνικά δεδομένα, τότε η γραμμή κινδυνεύει να φτάσει μέχρι το Ρίο..! «Αν το έργο δεν κουμπώσει στο λιμάνι… τότε η Ελλάδα υποχρεούται να επιστρέψει όλα τα χρήματα»… σχολιάζουν με νόημα, κυβερνητικοί στην «Π».

www.pelop.gr - Δημήτρης Τριανταφυλλόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου