Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 24 Απριλίου 2017

Έλληνες και Ιταλοί στις ίδιες «ράγες»

Το ρεπορτάζ της εφημερίδας των συντακτών για την συνάντηση των 2 Σωματείων (ΠΕΠΕ-Fast)  την περασμένη Πέμπτη και Παρασκευή.
Λίγο πριν παραλάβουν οι Ιταλοί τα «κλειδιά» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το σωματείο των μηχανοδηγών έστειλε σήμα συνεργασίας με το πανίσχυρο συνδικάτο των σιδηροδρομικών της γειτονικής χώρας, χαράζοντας κοινή γραμμή και συγκροτώντας «ομπρέλα»
σε θέματα ανάπτυξης του σιδηρόδρομου και προάσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων.

Συμφώνησαν επίσης σε προσλήψεις προσωπικού, για τις οποίες ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), είπε χαρακτηριστικά ότι «πρέπει να είχαν γίνει... χθες».

Στην ομιλία του περιέγραψε την εικόνα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τονίζοντας ότι η απαξίωση ξεκίνησε από το 2010. Σήμερα στο «ψαλιδισμένο» σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν μόνον 250 μηχανοδηγοί, παρόλο που το master plan που είχε εκπονήσει ξένος οίκος προέβλεπε 460 οργανικές θέσεις.

Τα μεγάλα κενά καλύπτονται με υπερωριακή απασχόληση των εργαζομένων που την τελευταία τριετία «εξαφάνισε» 13.305 ώρες ρεπό!

Τα δρομολόγια

Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ αποκάλυψε ότι παρά τα τεράστια κενά 120 μηχανοδηγοί μετατάχθηκαν υποχρεωτικά το 2011 και είναι... φύλακες σε μουσεία και νοσοκομεία!

Τόνισε ότι έρχεται νέα μείωση προσωπικού, καθώς πολλοί βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση και μόνο το 10% είναι γύρω στα 35.

Ζήτησε την άμεση πρόσληψη 70-100 ατόμων, διευκρινίζοντας ότι χρειάζονται τουλάχιστον ένα χρόνο για να εκπαιδευτούν.

Αποκάλυψε επίσης ότι λόγω έλλειψης μηχανοδηγών τα δρομολόγια Αθήνα-Χαλκίδα γίνονται κάθε δύο ώρες από ένα την ώρα, μειώσεις υπάρχουν στη βασική γραμμή του προαστιακού Αεροδρόμιο-Κιάτο, ενώ δεν μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση για εμπορευματικά δρομολόγια.

«Χάσαμε τη μάχη», παραδέχθηκε ο Κ. Γενιδούνιας, αναφερόμενος στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και διαβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν τη μάχη για την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου και στις νέες συνθήκες, ενώ διευκρίνισε ότι δεν έχει ακόμη συναντηθεί με εκπροσώπους της ιταλικής εταιρείας.

Ανέφερε πάντως ότι ώς το τέλος Μαΐου θα έχει εκδοθεί η απόφαση της Ε.Ε. για τη διαγραφή παλαιότερων κρατικών ενισχύσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 700 εκατ. ευρώ, που θα δρομολογήσει την πώληση της εταιρείας.

Ιδιαίτερο συμβολισμό είχε η παρουσία του Πιέτρο Σερμπάσι, γενικού γραμματέα της FastFerroVie, του συνδικάτου των εργαζομένων στη Ferrovie Dello Stato, στην οποία θα περιέλθει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η εταιρεία έχει μετατραπεί από το 1992 σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, αλλά παραμένει στον έλεγχο του ιταλικού υπουργείου Οικονομικών, ενώ η λειτουργία της καθορίζεται από το υπουργείο Μεταφορών.

Στην ουσία λειτουργεί ως όμιλος εννέα εταιρειών, από τις οποίες η μία έχει αντικείμενο ανάλογο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Με βάση τους τελευταίους σχεδιασμούς της ιταλικής κυβέρνησης, η εταιρεία παροχής σιδηροδρομικού έργου έσπασε στα δύο και το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών προβλέπεται να μπει στο χρηματιστήριο με στόχο την άντληση 4 δισ. ευρώ.

Οι εξαγορές

H Ferrovie Dello Stato απασχολεί πάνω από 70.000 εργαζομένους, μεταφέρει σε ετήσια βάση 600 εκατ. επιβάτες και 64 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.

Ο μέσος μισθός διαμορφώνεται στα 1.700 ευρώ, όταν στην Ελλάδα μόλις πλησιάζει τα 1.200.

Την περασμένη χρονιά το επενδυτικό της πρόγραμμα διαμορφώθηκε στα 6 δισ. ευρώ, ενώ ώς το 2026 θα διατεθούν 94 δισ. ευρώ, από τα οποία 35 δισ. έχουν ήδη εξασφαλιστεί από τον κρατικό προϋπολογισμό και 23 δισ. θα εξασφαλιστούν με αυτοχρηματοδότηση.

Την περασμένη χρονιά εξαγόρασε τους δημόσιους αυτοκινητόδρομους, παρέχει σιδηροδρομικό έργο σε διάφορες διαδρομές στη Γερμανία και τη Γαλλία, ενώ ενδιαφέρεται να μπει και στη βρετανική αγορά.

Χαρά Τζαναβάρα - Εφημερίδα των Συντακτών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου