Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 5 Απριλίου 2017

Προαστιακός Αθήνας: Μέσω Αεροδρομίου η επέκταση προς Ραφήνα

Αν και συχνά-πυκνά το τελευταίο έτος αναφέρεται η περίφημη επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο υπάρχει στα σχέδια και μία δεύτερη επέκτασης του Προαστιακού της Αθήνας προς
την Ανατολική Αττική και συγκεκριμένα προς τη Ραφήνα. Το μόνο που υπάρχει ως σήμερα είναι μία αναγνωριστική μελέτη χάραξης με εναλλακτικές λύσεις διέλευσης που έχει αποσταλεί στον ΟΣΕ για να αποφασιστεί ποια λύση θα επιλεχθεί.

Αυτό σημαίνει πως ακόμα και τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για εκκίνηση της διαδικασίας δημοπράτησης και υλοποίησης του έργου καθώς θα του λείπει η μελετητική ωριμότητα μιας και θα πρέπει να ξεκινήσουν: Προμελέτες, οριστικές μελέτες και Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Αυτά για να ολοκληρωθούν σε πραγματικούς χρόνους θα χρειαστούν από 2-4 χρόνια το λιγότερο και βέβαια πόρους που σήμερα δεν υπάρχουν αλλά θα πρέπει να εξευρεθούν, σημείο που κάνει ακόμα πιο δύσκολη την περίπτωση της επέκτασης του Προαστιακού στη Ραφήνα.

Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν 2 απόψεις για την επέκταση του μέσου στο δεύτερο μεγάλο επιβατικό λιμάνι της Αττικής.

Η πρώτη είναι η εκμετάλλευση του χώρου που υπάρχει στην Αττική Οδό που τερματίζει στην περιοχή των Σπάτων (δίπλα στους χώρους του Mc Arthur Glenn και του Αττικού Πάρκου) και επέκταση μέχρι το λιμάνι σε μία νοητή ευθεία. Εδώ υπάρχει το θέμα της συνάντησης του Μέγα Ρέματος σε μεγάλο μήκος της διαδρομής. Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε σταθμούς σε Καλλιτεχνούπολη, Πικέρμι, Ντράφι, Ραφήνα.

Η δεύτερη και πιο πρόσφατη άποψη είναι η επέκταση προς Ραφήνα μέσω του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε με πιο μικρή διαδρομή και λιγότερα προβλήματα να φτάσει το τρένο στη Ραφήνα ενώ θα εξυπηρετούσε μελλοντική ανάπτυξη νέου Αεροσταθμού του Αεροδρομίου στη βόρεια πλευρά (προς Σπάτα).

Σε κάθε περίπτωση αυτό που χρίζει μεγαλύτερης προσοχής εκτός της χάραξης είναι οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις σε μία περιοχή που την τελευταία εικοσαετία αναπτύχθηκε κατακόρυφα με αποτέλεσμα οι τιμές των ακινήτων να είναι εντυπωσιακά υψηλές ακόμα και εν μέσω κρίσης.

Το ποσό που θα απαιτηθεί για την απαλλοτρίωση χιλιομέτρων θα είναι πολύ υψηλό, πράγμα που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την υπόθεση της επέκτασης του μέσου προς Ραφήνα.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου