Απο το έγκυρο metaforespress.gr
Εξελίξεις στη Ρουμανία που επηρεάζουν και την.. Ελλάδα. Το "ναυάγιο" της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης της ρουμανικής εταιρείας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών "CFR Marfa", βρίσκεται στην ατζέντα των συνομιλιών, που έχει η Κυβέρνηση της Ρουμανίας με τα μέλη της αποστολής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), που βρίσκεται στο Βουκουρέστι και θα παραμείνει μέχρι τις 5 Νοεμβρίου, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του πρωθυπουργού Βίκτορ Πόντα, ο Διεθνής Οργανισμός εξέφρασε στις ρουμανικές αρχές την άποψη, ότι "θα ήταν προτιμότερο να επαναλάβουν την διαδικασία ιδιωτικοποίησης της CFR Marfa, από το να την αμφισβητήσουν (τη διαδικασία)".
Ερωτηθείς, στη διάρκεια συνέντευξης στον δημόσιο τηλεοπτικό σταθμό TVR, αν το ΔΝΤ άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για την αποτυχία της ιδιωτικοποίησης της CFR Marfa, ο κ. Πόντα απάντησε ότι υπήρξε μία μάλλον συγκεχυμένη δήλωση του εκπροσώπου του Οργανισμού στη Ρουμανία.
"Ελπίζω ότι ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ δεν διδάχθηκε από τους Ρουμάνους πολιτικούς να λέει κάτι ιδιωτικά και κάτι άλλο δημόσια. Θα είχα ενοχληθεί, αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, γιατί στην πραγματικότητα η συμφωνία με το ΔΝΤ είναι απόλυτα ξεκάθαρη, ότι μία πιο χαλαρή διαδικασία (για την ιδιωτικοποίηση) θα αρχίσει εκ νέου και δεν πρόκειται να μας ασκηθεί πίεση" , ανέφερε ο κ.Πόντα, από την Ουάσιγκτον, όπου πραγματοποιεί επίσκεψη. Κατηγόρησε δε, τον πρόεδρο της χώρας Τραϊάν Μπασέσκου, ότι ενεργεί "ως μη σοβαρός άνθρωπος", όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση της CFR Marfa.
"Τώρα προχωράμε όλες τις διαδικασίες, δεν βρισκόμαστε πλέον υπό πίεση και είμαι πεπεισμένος ότι η κατάληξη θα είναι θετική", είπε ο πρωθυπουργός της Ρουμανίας.
Η υπουργός Μεταφορών, Ραμόνα Μανέσκου, δήλωσε χθες ότι το ΔΝΤ είχε ζητήσει από την Ρουμανία να ολοκληρώσει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης της CFR Marfa, μέχρι τις 15 Οκτωβρίου.
Υπενθυμίζεται, ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ρουμανικής εταιρείας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών "ναυάγησε" την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς απέβησαν άκαρπες οι συνομιλίες ανάμεσα στα μέλη της Επιτροπής Ιδιωτικοποίησης του ρουμανικού υπουργείου Μεταφορών και τον επιχειρηματία Γκρούια Στόικα, ιδιοκτήτη της πλειοδότριας εταιρείας Grup Feroviar Roman - GFR, στο διαγωνισμό για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της κρατικής εταιρείας.
Βασικό σημείο διαφωνίας των δύο πλευρών υπήρξε η καταβολή, έως τις 14 Οκτωβρίου, ακέραιου του ποσού των 170 εκατ. ευρώ, που όφειλε η GFR για την εξαγορά των μετοχών. ΗGFR έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου