Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Ανακοίνωση ΠΕΠΕ για την συνεδρίαση της ALE

Aνακοίνωση του Σωματείου μας για το τι συζητήθηκε στην συνεδρίαση της ALE στην Κροατία.
Στις 4 και 5 Οκτωβρίου 2013 πραγματοποιήθηκε στην πόλη Ζαντάρ της Κροατίας, η συνέλευση της ALE με τη συμμετοχή ΠΕΠΕ. 
Η ΠΕΠΕ εκπροσωπήθηκε από τα μέλη του Δ.Σ. Καπιτάνο Κυριαζή , Συρόπουλο Σπύρο, Λειβαδιώτη Δημήτριο και τον εκτελούντα χρέη διερμηνέα Μπάλλα Νικόλαο. 
Από την συνέλευση απουσίασε η Σερβική αντιπροσωπεία. 
Η συνάντηση αφορούσε το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο και την δραστηριοποίηση
της ALE ώστε να διατυπώσει τόσο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε όλα τα θεσμικά όργανα και τους πολιτικούς ηγέτες στις αντίστοιχες χώρες τις θέσεις εν όψει της δημοσίευσης των νομοθετικών ρυθμίσεων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. 
Κυρίαρχο ζήτημα ήταν η δημιουργία Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Φάσματος σχετικά με το άνοιγμα της αγοράς υπηρεσιών εσωτερικών επιβατών και την διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής. Για το λόγο αυτό το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά έκδοση των αδειών κυκλοφορίας και πιστοποιητικών ασφαλείας των οχημάτων με εναρμονισμένες προδιαγραφές για όλη την Ε.Ε. Η παραγωγή νέων οχημάτων, η κατασκευή νέων υποδομών ή η ανακαίνιση υφισταμένων τμημάτων να έχουν κοινούς κανόνες για να για να προωθηθεί το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας.
Θέση της ALE σ’ αυτό το ζήτημα είναι ότι για οχήματα που αφορούν αποκλειστικά στην εγχώρια κυκλοφορία, πρέπει να είναι δυνατή η εθνική έγκριση και έκδοση αδειών για μείωση κόστους, για αμεσότητα και αποτελεσματικότητα γιατί λαμβάνονται υπόψη ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά.
 Άλλο θέμα ήταν η πρόταση οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που αφορά στην ασφάλεια των Σιδηροδρομικών.
Δίνεται μεγάλη έμφαση στις απαιτήσεις για τα επαγγελματικά προσόντα του Μηχανοδηγού ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και διαλειτουργικότητα των Δικτύων με την ελεύθερη διακίνηση των εργαζομένων στον Σιδηροδρομικό Τομέα. 
Θέση της ALE είναι το επάγγελμα του Μηχανοδηγού είναι εξειδικευμένο και είναι το μόνο που επηρεάζεται από την νομοθεσία της Ε.Ε. στον τομέα των Σιδηροδρόμων. Θα πρέπει να γίνει διάλογος της ALE σε επίπεδο Ε.Ε. και η Ε.Ε. να σεβαστεί την πολυμορφία των εργαζομένων. 
Στον τομέα της διαλειτουργικότητας και της ασφάλειας για θέσεις εργασίας ειδικών γνώσεων και δεξιοτήτων, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά την δημιουργία συστήματος για έκδοση αδειών, δημιουργία ιατρικού αρχείου έρευνας και δημιουργία κέντρων κατάρτισης εξεταστών. 
Θέση της ALE είναι να προστεθεί και η συνεχής παρακολούθηση και εκπαίδευση των Μηχανοδηγών. Φέτος ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων ζήτησε από την ALE εμπειρογνώμονες για να συμμετάσχουν σε διάφορες ομάδες εργασίας.
 Στην ομάδα εργασίας που θα επεξεργαστεί το θέμα του Ανθρώπινου Συντελεστή στο Δίκτυο, η ALE επέλεξε και θα εκπροσωπηθεί από τον συνάδελφο Νίκο Καραχάλιο (ΠΕΠΕ Ελλάδας).
 Στην ομάδα που θα επεξεργαστεί το θέμα εξορθολογισμού οχημάτων επελέγη ο συνάδελφος Juan Cantos canus (SEMAF Ισπανίας), ενώ στην ομάδα που θα επεξεργαστεί το θέμα εκπαίδευσης άλλων μελών του πληρώματος επελέγη ο συνάδελφος Sven Schmitte (GDL Γερμανίας).
 Στις τοποθετήσεις τους οι αντιπροσωπείες των χωρών που συμμετείχαν, αναφέρθηκαν στην κατάσταση του Σιδηροδρόμου και στις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στις χώρες τους. 
Γενική διαπίστωση είναι η μείωση του Σιδηροδρομικού έργου σε όλη την Ευρώπη, χειροτερεύουν τα εργασιακά, δεν υπογράφονται ΕΣΣΕ και φαίνεται δύσκολο να αποφευχθούν απολύσεις. 

Κοινός παρονομαστής για τις χώρες του νότου και τις πρώην Ανατολικού μπλοκ, οι ιδιωτικοποιήσεις των Σιδηροδρομικών μεταφορών - κυρίως των εμπορευματικών - και η πρόθεση ιδιωτικοποίησης όσων παραμένουν κρατικές, η μείωση των θέσεων εργασίας με απολύσεις που έγιναν ή που σχεδιάζεται να γίνουν και η στόχευση από τους ιδιώτες εξαγοράς κυρίως της εμπορευματικής Σιδηροδρομικής μεταφοράς.

 Οι Ισπανοί ανέφεραν ότι η κυβέρνηση τους είναι αποφασισμένη να χωρίσει τον σιδηρόδρομο σε τέσσερις εταιρείες, επιβατών, εμπορευμάτων, υποδομή, τροχαίο υλικό. Ακόμη οτι γίνονται όλα βιαστικά χωρίς τις απαραίτητες εγγυήσεις για το μέλλον των εργαζομένων. Επίσης ευχαρίστησαν τα σωματεία και τους συναδέλφους της ALE για την αλληλεγγύη και την υποστήριξη που παρείχαν από την πρώτη στιγμή στην περίπτωση του πολύπλευρου δυστυχήματος της 24ης Ιουλίου στην χώρα τους. 
 Οι Ιταλοί ανέφεραν οτι λόγω οικονομικής κρίσης μειώθηκε η χρηματοδότηση προς τον Σιδηρόδρομο με όλα τα επακόλουθα της. Επίσης η κυβέρνηση του καθηγητή Μόντι αύξησε ακόμη και για τον Μηχανοδηγό το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης από τα 58 στα 67 έτη. 

 Οι Ελβετοί ανέφεραν πως είχαν 50 απολύσεις Μηχανοδηγών. 

Οι Τσέχοι είπαν πως στην χώρα τους δραστηριοποιούνται 14 εταιρείες επιβατικών μεταφορών και 84 εταιρείες εμπορευματικών. Υπάρχει πρόθεση για 400 απολύσεις στις εμπορευματικές μεταφορές εκ των οποίων 60 αφορούν σε Μηχανοδηγούς. Οι εταιρείες θέλουν να σταματήσουν τις μεμονωμένες εμπορευματικές μεταφορές και τα τρένα που κυκλοφορούν να είναι φιξαρισμένα για μείωση του κόστους και αύξηση του κέρδους τους. Σ' αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν 3000 απολύσεις. 
Οι Πολωνοί κατήγγειλαν ότι η κυβέρνησή τους προχωρεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης με προπαγάνδα κατά του Σωματείου τους ενώ προσπαθεί να πτωχεύσει την εταιρεία. Πρόθεσή της να πωληθεί το 49% μέσω χρηματιστηρίου. Έχουν συμφωνήσει 10 χρόνια προστασίας για όσους έχουν πάνω από 30 χρόνια, για να μπορέσουν να βγουν στη σύνταξη. 

Στην Κροατία, η Ρουμάνικη ιδιωτική εταιρεία - που εκδήλωσε ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – πήρε με επινοικίαση το εμπορευματικό έργο. Οι Κροάτες σιδηροδρομικοί είναι 2800 εκ των οποίων 500 Μηχανοδηγοί. Τελευταία δεν πληρώνονται έγκαιρα ενώ το 50% των ελκτικών μονάδων είναι εκτός κυκλοφορίας λόγω έλλειψης συντήρησης, ενώ το σύνολο του τροχαίου υλικού είναι χάλια. 
Εάν προβούν σε πτώχευση θα απολυθούν 1600 σιδηροδρομικοί και έτσι σαν μόνη λύση διαφαίνεται η πώληση αντί της επινοικίασης του εμπορευματικού έργου στην Ρουμάνικη εταιρεία. 
Οι Βούλγαροι ανέφεραν ότι η διαδικασία πώλησης της εταιρείας – στην ίδια Ρουμάνικη ιδιωτική εταιρεία – πάγωσε λόγω αλλαγής κυβέρνησης ενώ παρατηρείται εντατικοποίηση της εργασίας, έλλειψη ανάπαυσης και έλλειψη μηχανών και βαγονιών. Επίσης πολύ μεγάλο είναι το χρέος της εταιρείας. 

Στην Ρουμανία η ιδιωτική εταιρεία που προαναφέρθηκε κατέχει το 51% της εμπορικής σιδηροδρομικής εταιρείας και έτσι ελέγχει το 50% της σιδηροδρομικής μεταφοράς στην Ρουμανία. Στα εμπορικά τραίνα που κυκλοφορεί αυτή η εταιρεία το 80% των μηχανοδηγών είναι συνταξιούχοι με χαμηλότερο μισθό από τους εν ενεργεία μηχανοδηγούς. Τώρα αναμένεται να πάρει το μονοπώλιο των σιδηροδρομικών μεταφορών και απαιτεί ο αριθμός των σιδηροδρομικών από 9000 που είναι σήμερα να μειωθεί στις 6000, ενώ όσοι απολυθούν από την εμπορική εταιρεία που ελέγχεται από αυτήν να μην αποζημιωθούν οικονομικά.Το ωράριο εργασίας στα επιβατικά είναι 9 ώρες εκ των οποίων οι 7 επί μηχανής, και στα εμπορικά 12 ώρες εκ των οποίων οι 9 επί μηχανής. Επιπλέον μας ανέφεραν ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει εξαγοράσει 26 εταιρείες που αφορούν τους σιδηροδρόμους, όπως η ELECTROPUTERE Ρουμανίας την συντήρηση στην Βαλτική, στην Μολδαβία, στην Σερβία κ.α. 

Οι Γερμανοί ανέφεραν πως η ιδιωτικοποίηση στην Γερμανία ξεκίνησε το 1994 και πως σήμερα δραστηριοποιούνται στο δίκτυο 70 ιδιωτικές εταιρείες. 

Η πολύ κατατοπιστική ενημέρωση που μας έδωσαν οι συνάδελφοι που συμμετείχαν στη συνεδρίαση της A.L.E. δείχνει πλέον ότι Π.Ε.Π.Ε. και A.L.E. πρέπει να εντείνουν την προσπάθεια για να ανατρέψουν αυτή την πολιτική που απλώνεται σε όλη την Ευρώπη και έχει σαν αποτέλεσμα την κατάργηση όλων των δικαιωμάτων των εργαζομένων μηχανοδηγών – σιδηροδρομικών, επιδιώκοντας την επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα. 

 ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

 ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΟΥΡΛΗΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου