H απόλυτη ξεφτίλα ... Επί δύο ολόκληρα χρόνια τα υπουργεία ανάπτυξης και μεταφορών εμπαίζουν τη δημόσια εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν της επιτρέπουν να κυκλοφορήσει στην Πάτρα τα λεωφορεία αστικού τύπου που έχει αγοράσει για να εξυπηρετήσει τους επιβάτες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας. Τα αστικά λοιπόν λεωφορεία σαπίζουν αχρησιμοποίητα στα υπόστεγα, ενώ οι επιβάτες ταλαιπωρούνται με τα εντελώς ακατάλληλα για ενδοαστική συγκοινωνία πούλμαν, που είχαν αγοραστεί για τα υπεραστικά και τα διεθνή δρομολόγια της εταιρίας.
Το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ/Παράρτημα Πάτρας με ανακοίνωσή του ζητά απαντήσεις
από το Υπουργείο Μεταφορών για την κωλυσιεργία, επί δύο χρόνια, στην αδειοδότηση των αστικών λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες ειδικά τις ώρες αιχμής.
Στην ανακοίνωσή του αναφέρει:
«Από καιρό έχουμε επισημάνει σε πολλά Δ.Τ. που αφορούσαν τον Προαστιακό της Πάτρας την ανάγκη αδειοδότησης από το Υπουργείο Μεταφορών των αστικών λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα οποία απαξιώνονται στο Θριάσιο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ εδώ και 2 χρόνια!!!!.
Δυστυχώς και παρόλο τις εκκλήσεις μας προς το Υπουργείο και τις διαβεβαιώσεις τις οποίες λάβαμε ότι το πρόβλημα ήταν καθαρά γραφειοκρατικό (2 χρόνια τώρα), οι άδειες δεν έχουν δοθεί με αποτέλεσμα στις ώρες αιχμής τα δρομολόγια να καθυστερούν, να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες και να αυξάνεται κατακόρυφα το κόστος λειτουργίας της υπηρεσίας.
Το Υπουργείο Μεταφορών υποχρέωνε τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συνεργαστεί με το αστικό ΚΤΕΛ. Tο τελευταίο διάστημα υπήρξαν εξελίξεις προς σε αυτή την κατεύθυνση. Από όσο πληροφορηθήκαμε, το καλοκαίρι και έπειτα από διαπραγματεύσεις μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Αστικού ΚΤΕΛ, οι δύο φορείς κατέληξαν σε συμφωνία για συνεργασία η οποία εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εκεί λοιπόν, που όλα έδειχναν ότι η συνεργασία θα προχωρούσε, δίνοντας ανάσα στην όλη λειτουργία της συνδυασμένης υπηρεσίας, το αστικό ΚΤΕΛ λίγο πριν την έναρξη της ακαδημαϊκής περιόδου όχι μόνο αθέτησε τη συμφωνία αλλά προχώρησε ξανά σε αγωγή διεκδικώντας ένα πολύ μεγάλο ποσό από την υποτιθέμενη ζημία (όφελος του κοινωνικού συνόλου!).
Προς το Υπουργείο
1. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βάση και του τελευταίου Νόμου (ΦΕΚ Α΄188/4-11-2010, άρθρο 7) έχει κάθε δικαίωμα να εκτελεί αστικές, προαστιακές, υπεραστικές λεωφορειακές γραμμές, τουριστικές υπηρεσίες και να λειτουργεί τροφοδοτικές λεωφορειακές γραμμές προς το σιδηρόδρομο. Η συγκεκριμένη τροφοδοτική γραμμή καλύπτει πλήρως τη κείμενη νομοθεσία. Με τι αιτιολογία αρνείται την αδειοδότηση των αστικών λεωφορείων;
2. Γιατί δίνει άδειες αστικών λεωφορείων και λειτουργία γραμμών στους Δήμους της Αθήνας ενώ σε δήμους της λοιπής χώρας και όπου υπάρχει Αστικό ΚΤΕΛ δεν λειτουργεί δημοτική /τακτική γραμμή είτε από τον Δήμο είτε από άλλο λειτουργό;
3. Από το 2001 (ΦΕΚ Α΄268/23-11-2001) το Υπουργείο έδωσε με απευθείας ανάθεση (δεν υπήρξε κανένας διαγωνισμός) και άνευ όρων τη συγκοινωνία στα κατά τόπους ΚΤΕΛ ενώ συμπληρωματική επέκταση έγινε το 2007 (ΦΕΚ Α΄40/23-02-2007) έως το 2019. Μονοπωλιακή οργάνωση της αγοράς χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος των ΚΤΕΛ. Ποιο είναι το όφελος των τοπικών κοινωνιών; Λεωφορεία μη προσβάσιμα από τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, πολλές φορές χαμηλό ποιοτικό επίπεδο εξυπηρέτησης και παρεχόμενων υπηρεσιών δυσανάλογου του κομίστρου ενώ η λειτουργία των ΚΤΕΛ γίνεται ακόμα με νοοτροπία παρελθόντων ετών.
4. Οι γενικές κατευθύνσεις του Υπουργείου Οικονομικών προς όλους τους φορείς είναι η μείωση του κόστους λειτουργίας αυτών. Στα 3 χρόνια λειτουργίας της υπηρεσίας αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε αστικού τύπου λεωφορεία θα είχε εξοικονομήσει ένα αρκετά μεγάλο ποσό προς όφελος των φορολογούμενων, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν επενδυθεί για καλυτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το Υπουργείο Μεταφορών γιατί αγνοεί τις οδηγίες; Εξυπηρετεί τα συμφέροντα των Ελλήνων φορολογούμενων;
5. Πριν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λειτουργήσει την εν λόγω γραμμή, το αστικό ΚΤΕΛ με λιγότερα λεωφορεία και δρομολόγια, στοίβαζε τους φοιτητές σε αυτά και πολλοί στις ώρες αιχμής καθυστερούσαν στο μάθημα γιατί δεν μπορούσαν να φθάσουν εγκαίρως. Σήμερα το αστικό ΚΤΕΛ αγόρασε επιπλέον λεωφορεία, επέκτεινε τη γραμμή έως τον Άγιο Ανδρέα (δηλαδή την αφετηρία του Προαστιακού - εντελώς τυχαίο και αυτό), συνεπώς καλύτερες υπηρεσίες. Γιατί δεν το έκανε και πριν ΤΡΑΙΝΟΣΕ εποχή; Το ίδιο συνέβη και στη γραμμή του Αγίου Βασιλείου και Καστελλοκάμπου που αύξησε τα δρομολόγια ακόμα και τις αργίες ασχέτως αν τα δρομολόγια έχουν σχεδόν ελάχιστη ή μηδενική πληρότητα, ενώ αλλού μείωσε δρομολόγια όπως η γραμμή Νο7 (δεν εξυπηρετείται από τον προαστιακό). Μήπως λόγω ανταγωνισμού;
6. Το Πανεπιστήμιο κατά το παρελθόν, διεξήγαγε διαγωνισμό για τη μεταφορά των φοιτητών. Κάποιες φορές τον κέρδιζε το αστικό ΚΤΕΛ και κάποιες άλλες τουριστικό γραφείο. Τα τουριστικά λεωφορεία έκαναν την ίδια διαδρομή με αυτά του ΚΤΕΛ πραγματοποιώντας στάσεις, σε στάσεις του φορέα. Τι έπραξε τότε το Υπουργείο; Ακριβώς τίποτα και ο λόγος είναι γιατί το Υπουργείο Οικονομικών αρνήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών να δώσει απευθείας τα χρήματα στο αστικό ΚΤΕΛ, ζητώντας να διενεργηθεί διαγωνισμός όπως πολύ σωστά έγινε.
7. Το αστικό ΚΤΕΛ γιατί δεν προχώρησε σε ανάλογη αγωγή όταν το διαγωνισμό τον κέρδιζε το τουριστικό γραφείο; Εκεί δεν είχε ζημία (τα 2 τελευταία χρόνια);
8. Αν αύριο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πωληθεί, θα αρνηθεί και στον ιδιώτη να δώσει άδειες λεωφορείων; Εάν πάλι ο ιδιώτης ζητήσει να επενδύσει ώστε ο προαστιακός να φτάσει εντός χώρου Πανεπιστημίου θα τον εμποδίσει;
Προς τους φορείς της περιοχής
1. Ποια θα είναι πλέον η στάση τους σε αυτή την εξέλιξη;
2. Τι έπραξαν όλα αυτά τα χρόνια για το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών;
3. Γιατί έως τώρα δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική αναδιάρθρωση των αστικών γραμμών της Πάτρας;
4. Μήπως θα πρέπει να δούμε και κάποιον άλλο λειτουργό της αστικής συγκοινωνίας είτε ιδιώτη είτε ακόμα και το Δήμο;
Αναμένουμε από το Υπουργείο να μας απαντήσει επιτέλους γιατί κωλυσιεργεί στην αδειοδότηση των αστικών λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους φορείς της περιοχής να κρατήσουν υπεύθυνη στάση διότι το εγχείρημα του προαστιακού κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου