απο metaforespress
Μεγάλο πονοκέφαλο στο υπουργείο Μεταφορών και τις εποπτευόμενες ΔΕΚΟ (ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ) επιφέρει το “κούρεμα” της ετήσιας κρατικής επιδότησης από το υπουργείο Οικονομικών.
Του Φώτη Φωτεινού
Εάν
το υπουργείο Οικονομικών εμμείνει σε “κούρεμα” επιδοτήσεων, ύψους 120
εκατ. το 2014 και 150 εκατ. το 2015, σε σχέση με την εγκριθείσα
επιδότηση του 2013 (380 εκατ. ήταν το αρχικό κονδύλι), αυτομάτως θέτει
πρόσθετα και ίσως ανυπέρβλητα προβλήματα στους συγκοινωνιακούς και σιδηροδρομικούς φορείς.
Αυτό,
διότι ο όμιλος ΟΑΣΑ (μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ), ο ΟΑΣΘ
και ο ΟΣΕ γνωρίζουν, τα τελευταία χρόνια, μείωση του κύκλου εργασιών
και στηρίζουν τους επιχειρησιακούς τους στόχους (συχνότητα και αριθμός
δρομολογίων), σε κάποιο βαθμό, στο μέγεθος της ετήσιας κρατικής επιδότησης.
Μάλιστα,
στην ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ) η συρρίκνωση των επιδοτήσεων ξεκίνησε
ήδη. Το τρέχοντα μήνα πιστώθηκαν στην εταιρεία μόλις 6 εκατ. ευρώ ως
μηνιαία κρατική επιδότηση. Μάλιστα, εργαζόμενοι σε λεωφορεία και
τρόλει υποστηρίζουν ότι, εάν το υπουργείο Εργασίας δεν κατέβαλε 20 εκατ.
ευρώ ως οφειλές για τα μειωμένα εισιτήρια (τα δικαιούνται πολύτεκνοι,
άνω των 65 ετών, κ.α.), υπήρξε κίνδυνος να μην πληρωθεί η μισθοδοσία
Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου.
Κρατική επιχορήγηση συγκοινωνιών και σιδηροδρόμου | ||
Σε εκατ. ευρώ | Επιχορήγηση 2014 | Επιχορήγηση 2015–16–17* |
ΟΣΕ | 53,0 | 45,0 |
ΤΡΑΙΝΟΣΕ | 58,0 | 58,0 |
ΟΑΣΑ | 100,29 | 86,0 |
ΟΑΣΘ | 48,0 | 41,0 |
ΚΤΕΛ | 1,0 | 1,0 |
ΣΥΝΟΛΟ | 260,29 | 231,0 |
*Το ποσό των 231 εκατ. είναι σε ετήσια βάση, το 2013 η εγκριθείσα επιδότηση ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ ήταν 380 εκατ.!
Γενικότερα,
εντύπωση προκαλούν τα ποσά που ενέκρινε το ΥΠΟΙΚ, ως ετήσιες
επιδοτήσεις για τα έτη 2014-17, σε ΟΑΣΑ και ΟΣΕ. Για τον όμιλο του ΟΑΣΑ
προτείνει 100 εκατ. το 2014 και 86 εκατ. το 2015, όταν το 2013 είχε
εγκρίνει αρχικά 160 εκατ. Αυτομάτως, γεννάται το ερώτημα από που ο οργανισμός θα “καλύψει τρύπα” 74 εκατ., μέσα σε 2 χρόνια, όταν παρατηρείται μείωση εσόδων, ελέω πτώσης της επιβατικής κίνησης.
Αντίστοιχα,
στον ΟΣΕ και όχι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ιδιωτικοποιείται, ενέκρινε
επιδότηση μόλις 53 εκατ. το 2014 και 45 εκατ. το 2015. Η επιχορήγηση του
ΟΣΕ έχει να κάνει με την συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής. Η
μείωση, σύμφωνα με εργαζομένους του ΟΣΕ, έχει να κάνει με το γεγονός ότι
ο ΟΣΕ θα προκηρύξει του χρόνου 3 ΣΔΙΤ για την συντήρηση του δικτύου.
Μέσω των τριών ΣΔΙΤ θα δρομολογηθεί η είσοδος ιδιωτών στη συντήρηση ισάριθμων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο, την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα.
Όπως και στις συγκοινωνίες, έτσι και στον σιδηρόδρομο, εκπρόσωποι των εργαζομένων φοβούνται ότι η συρρίκνωση της κρατικής επιχορήγησης συνεπάγεται μείωση του μεταφορικού έργου.
Για
παράδειγμα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ότι
θα μειωθούν και θα καταργηθούν δρομολόγια,ενώ στον ΟΣΕ ότι το προσωπικό
σε συντήρηση και φύλαξη του δικτύου θα μείνει χωρίς αντικείμενο. Γι΄αυτό
το λόγο,συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος
απομακρύνσεων, αφού σε μελλοντική αξιολόγηση ίσως χαρακτηριστούν
“πλεονάζον προσωπικό”.
μας τα εχουν κανει τσουρεκια με το μικρο κοριτσακι την μαρια,ολοι ασχολουνται με αυτο το ζητημα,και ετοιμαζουν κατι μαγειρεματα για τον εργαζομενο λαο,μουρλια,η τσα-που θα παει συννεφο,θα τον νοιωσουμε στις αμυγδαλες μας,θα δακρυσουμε ,αλλοι χαρα και αλλη απο συγκινηση,ασχοληθειται με μικροτητες και @@ρολογιες,και θα μας τα σερβιρουν ολα ετοιμα,για ακομα μια φορα θα κοιταμε σαν τους χανους,ασε που λενε οι γνωστοι αγνωστοι οτι εμας δεν μας αγγιζει,οπως εγινε και το εννιαιο μισθολογιο,οπως εγινε με τις μεταταξεις,οπως εγινε με τις διαθεσιμοτητες.
ΑπάντησηΔιαγραφή