Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2018

Διημερίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο: «Νέα Εποχή- Προκλήσεις-Προοπτικές»


Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη ημέρα εργασιών της Διημερίδας «4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο: Νέα εποχή – Προκλήσεις – Προοπτικές», που διοργάνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών και με τη συμμετοχή του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA).
Στην εκδήλωση παρέστη ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Αθανάσιος Βούρδας, ο οποίος κατά τον χαιρετισμό του τόνισε την ιδιαίτερη σημασία της πρόσφατης κύρωσης της σύμβασης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου, ενώ παράλληλα επεσήμανε ότι το Υπουργείο βρίσκεται ήδη σε φάση ολοκλήρωσης της διαδικασίας εναρμόνισης της σχετικής ελληνικής νομοθεσίας με τις νέες ευρωπαϊκές Οδηγίες του 4ο Σιδηροδρομικού Πακέτου.
Η Πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους, αναφέρθηκε στην πιο φιλόδοξη -όπως την χαρακτήρισε- νομοθετική πρωτοβουλία της Ε.Ε. για την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Η κα Τσιαπαρίκου επεσήμανε το σημαντικό ρόλο που αναλαμβάνει η ΡΑΣ στα πλαίσια του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, καθώς καλείται να διασφαλίσει την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των εμπλεκομένων Φορέων στην πληροφορία και την ενημέρωση, προκειμένου αυτοί να επιτύχουν την έγκαιρη και επαρκή προετοιμασία τους, εν όψει εφαρμογής του νέου κανονιστικού πλαισίου.
Την Εκδήλωση χαιρέτισαν ο εκπρόσωπος του ERA, Simon D’ Albertanson, ο Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γ. Κακουλάκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Π. Θεοχάρης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε., Αθ. Σχίζας, καθώς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε., κ. Γ. Αναγνωστόπουλος.




Για τις βασικές αλλαγές που θα επιφέρει το νέο Νομοθετικό Πλαίσιο του Τεχνικού Πυλώνα του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, μίλησε η εκπρόσωπος του ERA, Ειρήνη Παυλή. Ειδικότερα, η κα Παυλή επικεντρώθηκε σε μία από τις βασικότερες αλλαγές και συγκεκριμένα τη διαδικασία  έκδοσης του Ενιαίου Πιστοποιητικού Ασφάλειας, το οποίο σε περίπτωση λειτουργίας μιας Σιδηροδρομικής Επιχείρησης (ΣΕ) σε περισσότερα του ενός κρατών-μελών της Ε.Ε., θα χορηγείται πλέον -υποχρεωτικά και μόνο- από τον ERA. Οι αιτήσεις για τη χορήγηση του Ενιαίου Πιστοποιητικού Ασφάλειας θα γίνονται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας OSS (Υπηρεσία μιας Στάσης – The One Stop Shop), η οποία και παρουσιάστηκε από την εκπρόσωπο του ERA κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας εργασιών της εκδήλωσης.
Στις ενέργειες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στο πλαίσιο εφαρμογής των αλλαγών που θα επιφέρει το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο, αναφέρθηκε, εκ μέρους της Ολομέλειας της ΡΑΣ, η κα Αναστασία Ασημακοπούλου. Συγκεκριμένα, η κα Ασημακοπούλου περιέγραψε τις ενέργειες που έχουν ήδη υλοποιηθεί έως σήμερα από την ΡΑΣ στον τομέα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και της διαλειτουργικότητας, καθώς και στις πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναληφθούν στο εξής.

Τόσο η εκπρόσωπος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Αικατερίνη Φραγκουλοπούλου όσο και η εκπρόσωπος της Εθνικής Αρχής για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας, Silvia Shumelova, αναφέρθηκαν στις διαδικασίες εναρμόνισης της σχετικής ελληνικής και βουλγαρικής, αντίστοιχα, νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή. Επισημαίνεται ότι τα κράτη-μέλη θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες εναρμόνισης της εθνικής τους νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή, έως τις 16 Ιουνίου 2019 ή ένα χρόνο αργότερα εφόσον τα κράτη-μέλη το γνωστοποιήσουν εγκαίρως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Για τον ρόλο του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ και την προοπτική λειτουργίας του ως σιδηροδρομική επιχείρηση υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, μίλησε ο Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, ενώ στις ενέργειες που υλοποιούνται αυτό το διάστημα από τις ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., με στόχο την προετοιμασία τους εν όψει 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, αναφέρθηκαν οι εκπρόσωποι των δύο εταιριών, Αθανάσιος Σχίζας και Χρήστος Διονέλης, αντίστοιχα.

Οι εργασίες της Διημερίδας θα συνεχιστούν, αύριο, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018, με τις ομιλίες τόσο εκπροσώπων του ERA όσο και εκπροσώπων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ.

Συγκεκριμένα, εκ μέρους του ERA θα μιλήσουν ο κ. Simon D’ Albertanson  και η κα Maria Bueno, οι οποίοι πρόκειται να αναφερθούν σε θέματα που αφορούν στον παρατρόχιο εξοπλισμό ERTMS, στο ρόλο του Διαχειριστή Υποδομής και των Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων σε θέματα συμβατότητας διαδρομών, καθώς και στην κουλτούρα ασφάλειας η οποία θα πρέπει να προωθηθεί εντός των σιδηροδρομικών Οργανισμών. Η εκπρόσωπος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Βασιλική Κολοβού, αναμένεται να επικεντρωθεί στις βασικές αλλαγές που εισάγει το 4ο ΣΠ στον Πυλώνα της Αγοράς, ενώ οι εκπρόσωποι του ΟΣΕ, Εύα Γιαννακίδου και Αλέξης Τσιαχρής, θα μιλήσουν για τη σημασία του Μητρώου Σιδηροδρομικής Υποδομής (RINF) στη Διαλειτουργικότητα, καθώς και για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ 1300/2014) σχετικά με την προσβασιμότητα του σιδηροδρομικού συστήματος από άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα.

Από το Γραφείο Τύπου της ΡΑΣ

Πληροφορίες για το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο

Τι είναι το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο;

Το 4ο  Σιδηροδρομικό Πακέτο προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2013. Πρόκειται για μία δέσμη μέτρων που έχει ως στόχο να κάνει τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους περισσότερο ελκυστικούς, καινοτόμους, αποδοτικούς και ανταγωνιστικούς έναντι άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς. Περιλαμβάνει ένα σύνολο έξι νομοθετικών κειμένων που αποσκοπούν στην ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς των σιδηροδρομικών υπηρεσιών (Ενιαίος Ευρωπαϊκός Σιδηροδρομικός Χώρος), στην παροχή καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών, καθώς και περισσότερων επιλογών προς τους επιβάτες. Το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο αποτελείται από δύο «πυλώνες»: Τον «πυλώνα της αγοράς» και τον «τεχνικό πυλώνα».

Τι είναι ο «τεχνικός πυλώνας» του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου;

Ο «τεχνικός πυλώνας» ο οποίος υιοθετήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο τον Απρίλιο του 2016, ενισχύει τον ρόλο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) καθιερώνοντας νέα καθήκοντα για τη διασφάλιση της ομοιόμορφης εφαρμογής του πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο «τεχνικός» πυλώνας του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου περιλαμβάνει:

Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/796 «σχετικά με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 881/2004»,
Την Οδηγία (ΕΕ) 2016/797 «σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (αναδιατύπωση)» και
Την Οδηγία (ΕΕ) 2016/798 «για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων (αναδιατύπωση)».

Ποιες είναι οι σημαντικές αλλαγές και τα οφέλη που θα προκύψουν από την εφαρμογή του «τεχνικού πυλώνα» του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου;

Ο «τεχνικός πυλώνας» είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να προάγει την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού τομέα, μειώνοντας δραστικά τα κόστη και το διοικητικό βάρος για διασυνοριακές σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα:

Θα απαλλάξει τις επιχειρήσεις από την υποχρέωση υποβολής δαπανηρών πολλαπλών αιτήσεων για την έκδοση εγκρίσεων οχημάτων και πιστοποιητικών ασφάλειας σε περίπτωση λειτουργίας τους σε περισσότερα του ενός, κράτη-μέλη.
Θα δημιουργήσει ένα πληροφοριακό σύστημα που θα αφορά στην Υπηρεσία Μίας Στάσης (One-Stop Shop) το οποίο θα λειτουργεί ως ενιαίο σημείο εισόδου για όλες αυτές τις εφαρμογές, χρησιμοποιώντας απλές, διαφανείς και συνεπείς με την Ε.Ε. διαδικασίες.
Θα διασφαλίσει ότι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας είναι διαλειτουργικό.
Θα περιορίσει το μεγάλο αριθμό των εναπομεινάντων εθνικών κανόνων, οι οποίοι ενέχουν τον κίνδυνο αδιαφάνειας και συγκαλυμμένης διάκρισης σε βάρος των νέων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων. 
Ποιοι θα επηρεασθούν από τις αλλαγές;

Οι αλλαγές που επιφέρει ο «τεχνικός πυλώνας» του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου επιδρούν σε οποιονδήποτε:

Κατασκευάζει ή τροποποιεί σιδηροδρομικά οχήματα.
Εγκρίνει οχήματα και σταθερές εγκαταστάσεις και χορηγεί πιστοποιητικά ασφάλειας.
Εκτελεί σιδηροδρομικές μεταφορές.
Διαχειρίζεται σιδηροδρομικές υποδομές.
Ρυθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και τη διαλειτουργικότητα.


Τι είναι ο «πυλώνας της αγοράς» του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου;

Στο τέλος του 2016, θεσπίσθηκε ο «πυλώνας της αγοράς» του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, οποίος περιλαμβάνει τα ακόλουθα νομοθετήματα:

Την Οδηγία (EE) 2016/2370 της 14ης Δεκεμβρίου 2016 «για την τροποποίηση της Οδηγίας 2012/34/ΕΕ όσον αφορά στο άνοιγμα της αγοράς εσωτερικών υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και τη διακυβέρνηση της σιδηροδρομικής υποδομής»,
Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/2338 της 14ης Δεκεμβρίου 2016 «για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1370/2007 σχετικά με το άνοιγμα της αγοράς εγχώριων επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών» και
Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/2337 της 14ης Δεκεμβρίου 2016 «σχετικά με την κατάργηση του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 1192/69 του Συμβουλίου περί κοινών κανόνων για τη διευθέτηση των λογαριασμών των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων».
Ποια είναι τα βασικά στοιχεία του τέταρτου πακέτου για τους σιδηροδρόμους όπως συμφωνήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο στις 19 Απριλίου 2016; 

Το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο:

θα επιταχύνει και θα ολοκληρώσει την ενιαία αγορά για τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες
θα καθιερώσει το δικαίωμα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων να λειτουργούν παντού στην ΕΕ και
θα καθορίσει πιο αυστηρό πλαίσιο-κανόνες λειτουργίας του ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να διασφαλιστεί:
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΟΤΙΜΩΝ ΟΡΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Η ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΤΟ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
                            

Πώς το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο θα συμβάλλει στην Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων;

H νέα Οδηγία για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων θα αναθεωρήσει τον ρόλο των Εθνικών Αρχών για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων και θα ανακατανείμει τις ευθύνες μεταξύ αυτών και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA). Ο ERA θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, καθώς θα είναι αυτός που θα χορηγεί το Ενιαίο Πιστοποιητικό Ασφάλειας σε όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. 

Οι Εθνικές Αρχές για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων θα είναι περισσότερο επικεντρωμένες στην επίβλεψη των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που λειτουργούν στις χώρες τους και σε δραστηριότητες που απαιτούν είτε παρουσία σε τοπικό επίπεδο, είτε τοπικές γλωσσικές δεξιότητες σε περιπτώσεις επιθεωρήσεων και ελέγχων. Επιπλέον, για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική εκτέλεση αυτών των δραστηριοτήτων από τις Εθνικές Αρχές για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων, ο ERA, θα παρακολουθεί τις επιδόσεις των Εθνικών Αρχών καθώς και τη λήψη των αποφάσεών τους.

 Πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή των νέων διαδικασιών;

Τα κράτη-μέλη μεταφέρουν στο εθνικό δίκαιο το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο μέχρι τις 16 Ιουνίου 2019 ή, εφόσον ενημερώσουν σχετικά την Επιτροπή και τον ERA, μέχρι τις 16 Ιουνίου 2020. Κατά την περίοδο μεταξύ των δύο αυτών ημερομηνιών, είναι δυνατό διαφορετικά νομικά σχήματα να τεθούν σε ισχύ σε γειτονικές χώρες. Αυτό θα επηρεάσει τις ρυθμίσεις για την αξιολόγηση των αιτήσεων για έγκριση οχημάτων για διάθεση στην αγορά ή για χορήγηση πιστοποιητικών ασφάλειας.


Πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την Νομοθεσία είναι διαθέσιμες στον Ιστότοπο https://eurlex.europa.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου