Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

Αποχαιρετιστήριο μήνυμα του απερχόμενου Προέδρου Γιάννη Αντωνιάδη προς όλους τους εργαζόμενους της ΕΕΣΣΤΥ

Σήμερα το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΕΣΣΤΥ μεταβιβάστηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική της F.S.I. έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. €, ενώ η Διοίκηση που είχε αναλάβει στις 29 Σεπτεμβρίου 2016 παραιτήθηκε.
Νέος Πρόεδρος ανέλαβε ο
 Ernesto Sicilliamanagerdirector της Trenitalia UK και μέλη οι Daniela ChiappiniAlessandro Bastone και Daria Anna De Dominocisη οποία συμμετέχει ως μέλος και στο Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας παρέμεινε ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ενώ στο ΔΣ δεν προβλέπεται η συμμετοχή εκπροσώπου των εργαζομένων.
Η ΕΕΣΣΤΥ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πλέον οι δύο από τις πέντε ελληνικές σιδηροδρομικές εταιρείες, που έπαυσαν να βρίσκονται υπό τον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου και ετέθησαν υπό τον έλεγχο της ιταλικής κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας FSI.
Για την ιστορία σημειώνουμε ότι η ενιαία και δημόσια ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία FSI τον Ιούνιο του 2000 ακολουθώντας  Ευρωπαϊκή Οδηγία, μετατράπηκε σε Holding και χωρίστηκε σε δύο εταιρείες την Trenitaliaμε αντικείμενο τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες και την Rete Ferroviana Italiana με αντικείμενο τις σιδηροδρομικές υποδομές. Έκτοτε η FSI και μέχρι σήμερα έχει εξαγοράσει αρκετές σιδηροδρομικές εταιρείες εκτός Ιταλίας, όπως την γερμανική Netineraτην ολλανδική Qbuzzτην βρετανική c2cτις ελληνικές ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ και απασχολεί περί τους 75.000 εργαζομένους.
Στον ελληνικό σιδηρόδρομο οι συγκεκριμένες αποκρατικοποιήσεις αποφασίστηκαν υπό καθεστώς ωμού πολιτικού εκβιασμού και υπό την δαμόκλειο σπάθη υψηλών επαπειλούμενων ευρωπαϊκών προστίμων.Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως γνωστόν, είχε χρηματοδοτηθεί κατά το παρελθόν και επί σειρά ετών, από τον ΟΣΕ και ο ΟΣΕ με τη σειρά του είχε χρηματοδοτηθεί από το ελληνικό κράτος, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των σιδηροδρομικών  μεταφορών  της χώρας. Οι απειλές από την Ε.Ε. για επιβολή ασύμμετρα υψηλών προστίμων προς το ελληνικό κράτος, βασίστηκαν στο επιχείρημα ότι οι κρατικές ενισχύσεις προς τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν μη συμβατές προς την κοινοτική νομοθεσία.  Όμως, οι δήθεν μη συμβατές με την κοινοτική νομοθεσία κρατικές ενισχύσεις προς τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά τις αποκρατικοποιήσεις μετατράπηκαν από την DGCom της ΕΕ σε συμβατές και τα τεράστια  πρόστιμα (700 εκ. € για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 12 δις € για τον ΟΣΕ) εξαφανίστηκαν
Με τις συγκεκριμένες αποκρατικοποιήσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ικανοποιήθηκαν πλήρως οικυβερνητικές δεσμεύσεις έναντι των δανειστών. Ταυτόχρονα η επικράτηση νεοφιλελεύθερων απόψεων, όχι μόνο στην κοινωνία αλλά και σε πολιτικούς χώρους από την Δεξιά μέχρι και την Αριστερά, συνετέλεσε ώστε οι αποκρατικοποιήσεις αυτές να γίνουν και κοινωνικά αποδεκτές, με ελάχιστες αντιδράσεις και αμελητέο πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση.
Παρά ταύταχωρίς το παραμικρό ίχνος ιδεοληψίας, αισθανόμαστε την ανάγκη να δηλώσουμε ότι δεν θεωρούμε αυτονόητο, ούτε συμμεριζόμαστε απόψεις που υποστηρίζουν ότι :
"ο σιδηρόδρομός θα αποκτήσει νέα πνοή σε μια αγορά απελευθερωμένη και ανταγωνιστική", 
"με την αποκρατικοποίηση διασφαλίζεται η αναβάθμιση, ο ρόλος και η περαιτέρω ανάπτυξη της ΕΕΣΣΤΥ" ,
"ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των υποδομών της χώρας, μέσω των αποκρατικοποιήσεων, αποτελεί στρατηγική της Ελληνικής Δημοκρατίας". 
Ο στόχος, να γίνει ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος βασικός μοχλός ανάπτυξης των μεταφορών στην χώρα πρέπει να παραμείνει ζωντανός.
Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, σε μια απελευθερωμένη αγορά, η παντελής απουσία ενός δημόσιου σιδηροδρομικού παρόχου και μιας δημόσιας επισκευαστικής σιδηροδρομικής βάσης, φοβούμαστε πως δεν μπορεί να συμβάλλει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. 
Παραμένει θετικό πάντως το γεγονόςότι η υποδομή και το σιδηροδρομικό δίκτυο εξακολουθούν να βρίσκονται, προς το παρόν, υπό Δημόσιο έλεγχο.
Στη νέα κατάσταση, η εξασφάλιση των θέσεων εργασίας, ο σεβασμός των εργασιακών σχέσεων, οι ασφαλείς συνθήκες εργασίας, θα πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους ότι αποτελούν υψηλές αξίες της ελληνικής κυβέρνησης.
Σε όλο το προσωπικό της ΕΕΣΣΤΥ ένα μεγάλο ευχαριστώ για την μέχρι σήμερα άριστη συνεργασία μας και ευχές για ένα καλύτερο αύριο.

Γιάννης Αντωνιάδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου