Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2014

Σε ιδιώτες, με πενταετείς συμβάσεις, η συντήρηση των υποδομών του ΟΣΕ

Στα χέρια ιδιωτών είναι αποφασισμένη να δώσει η Πολιτεία τη συντήρηση του δικτύου υποδομής του ΟΣΕ εντός του 2015, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο». Ολα δείχνουν ότι οι υποδομές του Οργανισμού αναμένεται να εμπλουτίσουν το παραδοσιακό business story των εργολάβων, δίνοντας ταυτόχρονα στον ΟΣΕ ταχύτερη και φθηνότερη λύση.


Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής», το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανέκρουσε πρύμναν, αναφορικά με τις αρχικές σκέψεις διενέργειας διαγωνισμού ΣΔΙΤ για την πολυετή παραχώρηση του έργου ανάθεσης συντήρησης του δικτύου.

Οπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, τελικώς προκρίθηκε η λύση της υπογραφής 5ετούς σύμβασης παροχής υπηρεσιών με έναν ιδιώτη (έργο πολιτικού μηχανικού και συστημάτων ηλεκτροκίνησης, άρα θα κατέλθουν κοινοπρακτικά σχήματα), ο οποίος και θα προκύψει κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού, με μποναμά ποσό ύψους 240 εκατ. ευρώ.

Οπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η κυβέρνηση απέρριψε τη διαδικασία ΣΔΙΤ, προκειμένου η ανάθεση των υποδομών να μη θεωρηθεί δημόσιο έργο και ο ΟΣΕ να πληρώνει πρόστιμα-ρήτρες για πιθανές βλάβες στον operator του δικτύου (π.χ. στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Πλέον, οι απαιτήσεις των operators στο δίκτυο θα περνούν στον ιδιώτη που θα αναλάβει τη συντήρηση του δικτύου. Ο ΟΣΕ θα μετατρέψει αρχικά όλες τις «απαιτήσεις» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε δείκτες ποιότητας γραμμής, όρος που θα εμπεριέχεται και στο σχετικό διαγωνισμό.

Ηδη, ο Οργανισμός διαθέτει καταγραφικό όχημα της γραμμής (με σύγχρονο εξοπλισμό καταγραφής και επεξεργασίας των δεδομένων), ούτως ώστε να αποτυπώνει την πλήρη κατάσταση της γραμμής, προκειμένου να καταλήξει στην ακριβή αποτίμηση του έργου. Το εν λόγω όχημα θα διενεργεί και στο μέλλον ελέγχους για να διαπιστώνει το έργο συντήρησης του ιδιώτη εργολάβου.

Σήμερα η συντήρηση γίνεται κατά τμήματα με πληθώρα συμβάσεων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν μέσα στο 2013 για την αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής, λόγω των βανδαλισμών και των κλοπών που γίνονται σε όλο το μήκος της.

Συντήρηση υποδομών σε τρία τμήματα

Με τους διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικέςεμπορευματικές μεταφορές) και της ΕΕΣΣΤΥ (συντήρηση τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού) να οδεύουν ήδη προς την τελική τους φάση, η κυβέρνηση ετοιμάζει διαγωνισμό για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι της συντήρησης ισάριθμων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο, στην Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός θα αφορά στην ιδιωτικοποίηση της συντήρησης στα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου: 1) Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Κιάτο, 2) Πειραιάς - Πλατύ Ημαθίας, 3) Πλατύ Ημαθίας - Αλεξανδρούπολη Ορμένιο.

Ο ΟΣΕ θα εξακολουθήσει να είναι ιδιοκτήτης του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ οι ιδιώτες ανάδοχοι που θα είναι κατασκευαστικές εταιρίες θα αναλάβουν για διάστημα 5 χρόνων τη συντήρηση και την επισκευή του.

Βασική προϋπόθεση για τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς είναι οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρίες να διαθέτουν ειδικότητες πολιτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων και τηλεπικοινωνιών, προκειμένου να μπορούν να καλύψουν και τις ανάγκες που θα προκύψουν τα επόμενα χρόνια, με την πλήρη εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης (2017).

Ο ανάδοχος του έργου θα έχει διττό ρόλο, καθώς, όπως έχει ήδη αποφασιστεί, θα αναλάβει:

• Τις ανατάξεις του δικτύου, όπου υπάρχουν ζημιές ή βανδαλισμοί ή φθορές από τη χρήση ή από τα καιρικά φαινόμενα.

• Τον ετήσιο κύκλο συντήρησης που θα διασφαλίσει τις υψηλές επιδόσεις της ηλεκτροκίνησης

Στόχος του ΟΣΕ είναι να έχει δύο πηγές εσόδων και δύο εξόδων: έσοδα από την κρατική επιχορήγηση (περίπου 100 εκατ. ετησίως) και τα τέλη χρήσης και έξοδα από τη μισθοδοσία (συν τα πάγια) και τη σύμβαση για τη συντήρηση της γραμμής.

Προσώρας, άγνωστο είναι αν θα καταλήγουν απευθείας, στον ιδιώτη ή σε αυτόν μέσω του ΟΣΕ, τα τέλη-μισθώματα που καταβάλλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου (σήμερα ανέρχονται σε 20 εκατ. ευρώ το χρόνο).

Στον... αέρα 800 εργαζόμενοι του Οργανισμού

Με την είσοδο των ιδιωτών στη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, ο ΟΣΕ εκτιμάται ότι θα έχει κυρίως ρυθμιστικά καθήκοντα, γεγονός που ενδέχεται να επιδράσει και στον αριθμό των εργαζομένων του.
Σταδιακά αναμένεται να βρεθούν στον «αέρα» περίπου 650-800 εργαζόμενοι του ΟΣΕ (από το σύνολο των 1.550) που σήμερα απασχολούνται κυρίως στη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπάρχον προσωπικό του ΟΣΕ που απασχολείται με τη συντήρηση του δικτύου θα απορροφηθεί από τον Οργανισμό, κυρίως σε θέσεις που σχετίζονται με τη σηματοδότηση και τη διαχείριση της κυκλοφορίας, ενώ σημαντικό μέρος θα αναλάβει ρόλο ελεγκτή της συντήρησης, συνεπικουρώντας το έργο που θα παρέχει ο ιδιώτης.

Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, αλλά και της διοίκησης του ΟΣΕ είναι στο αμέσως επόμενο διάστημα να έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις, ώστε στις αρχές του νέου έτους ο διαγωνισμός να βγει στον «αέρα».

«Η πρόσβαση σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο άριστης κατάστασης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και για τη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», τονίζεται από κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου