Συνάδελφοι, συναδέλφισες
σε μια κρίσιμη περίοδο για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο αλλά και τον κλάδο μας, οι συνδικαλιστικές παλινωδίες μιας μικρής πλειοψηφίας (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) με αναγκάζουν να τοποθετηθώ δημόσια για ορισμένα θέματα.
Παρότι στο Συμβούλιο των Αντιπροσώπων ξεκαθάρισα
στους εκπροσώπους της ΣΥΠΕ αλλά και σε όλα τα μέλη του, τα αυτονόητα, εκείνοι επιμένουν συνεχώς να κυνηγούν τα φαντάσματα και τις προσωπικές τους ερεινείες.
Αναλυτικά
Για το θέμα των υπερωριών και την νέα ΣΣΕ
Στο άρθρο 47 της νέας ΣΣΕ αναφέρεται
"Απο την υπογραφή της παρούσας και εντεύθεν, η αμοιβή για την απασχόληση πέραν του κανονικού ωραρίου ρυθμίζεται αποκλειστικά και μόνο απο τις διατάξεις της Εργατικής Νομοθεσίας για τις ιδιωτικές εταιρείες".
Η ΣΣΕ υπογράφηκε στις 15 Νοεμβρίου 2018 ΩΣΤΟΣΟ τα 2 Σωματεία, ΠΕΤΥΧΑΝ να εφαρμοστεί ο υπολογισμός απο 1η Νοεμβρίου και αυτές ΗΔΗ (υπερωρίες) έχουν καταβληθεί στους μηχανοδηγούς για το μήνα Νοέμβριο και τις επόμενες μέρες για το μήνα Δεκέμβριο.
Αυτό αναφέρθηκε προφανώς στους συνδικαλιστές της ΣΥΠΕ και απο τον Διευθυντή Προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην επίσκεψη τους σε αυτόν.
Κατά παράλογο τρόπο η ΣΥΠΕ αναφέρεται σε "κρυφές" συμφωνίες σε βάρος των μηχανοδηγών.
Η μοναδική συμφωνία που κάναμε ήταν ΥΠΕΡ των μηχανοδηγών και να αρχίσει ο νέος τρόπος υπολογισμού απο την 1η Νοεμβρίου και όχι απο τις 15 Νοεμβρίου που ζήτησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι συνδικαλιστές της ΣΥΠΕ ουδέποτε φέρανε στο Σωματείο αίτημα προς συζήτηση την ημερομηνία πληρωμής των δευτερευουσών με τον νέο τρόπο, γιατί πολύ απλά το κείμενο της ΣΣΕ είναι ξεκάθαρο. Βεβαίως και διαπραγματευτήκαμε και προσπαθήσαμε και προσπαθούμε να ξεκινήσει η ημερομηνία απο την ημέρα εφαρμογής (24η Οκτωβρίου) ,αλλά τελικά κατορθώσαμε μέχρι στιγμής αυτό να γίνει απο 1η Νοέμβρη.
Στις τακτικές αποδοχές η ΣΣΕ ισχύει απο 24/10.
Στις τακτικές αποδοχές η ΣΣΕ ισχύει απο 24/10.
Ωστόσο σήμερα στείλανε επιστολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χωρίς να ενημερώσουν το Σωματείο ή να έχει αρνηθεί κάποιος να τους δώσει πληροφόρηση για το θέμα, για δικούς τους επικοινωνιακούς λόγους.
Το επόμενο διάστημα θα φανεί ποια είναι η σκοπιμότητα που θέλει να δημιουργήσει μια εικόνα δήθεν διαφωνιών.
Η ΣΥΠΕ ο λαϊκισμός και η κατηγορία για ναζιστικές αντιλήψεις
Αποτελεί όμως παράδοξο - αλλά και ερωτηματικό- μια παράταξη να στέλνει επιστολή για ένα θέμα, χωρίς να το έχει προηγουμένως συζητήσει εντός του Σωματείου.
Η ΣΥΠΕ ποτέ δεν έβαλε θέμα, ποτέ δεν έλαβε αρνητική απάντηση για την ημερομηνία έναρξης του νέου υπολογισμού και άρα δεν δικαιούται να κάνει λόγο για "ναζιστικές" αντιλήψεις.
Πραγματικά εξεπλάγην όταν διάβασα αυτήν την ορολογία και με ώθησε να απαντήσω δημόσια για κάποια θέματα.
Άραγε ξέρουν τι έγραψαν στην ΣΥΠΕ σήμερα;
Σήμερα είχαμε ένα ξεκάθαρο ξέπλυμα των Ναζί απο εκπροσώπους εργαζομένων και δη μηχανοδηγών. Μια μαύρη μέρα για τον κλάδο, για τους μηχανοδηγούς, για το Σωματείο μας συνολικά. Στο βωμό του άκρατου λαϊκισμού και της εμπάθειας των εκπροσώπων μιας μικρής μειοψηφίας.
Το "ναζιστικές αντιλήψεις" είναι χαρακτηρισμός που χρησιμοποιούν όσοι θέλουν να ξεπλύνουν τα εγκλήματα των Ναζί σε βάρος της ανθρωπότητας. Όσοι θέλουν να τα ελαφρύνουν, παρουσιάζοντας τον Ναζισμό ως αντίληψη ή πολιτική άποψη που απλά δεν σέβεται ή δεν δέχεται την διαφωνία.
Οι Ναζί δεν είχαν αντιλήψεις και δεν σέβονταν όχι μόνο την διαφωνία αλλά ούτε την ανθρώπινη ζωή και υπόσταση. Ήταν και είναι εγκληματίες που οδήγησαν την ανθρωπότητα στο χείλος της καταστροφής. Ήταν αυτοί που ευθύνονται για εκατομμύρια θανάτους συνανθρώπων μας.
Όσοι τους ξεπλένουν χρησιμοποιώντας τέτοια ορολογία, ανήκουν στην ίδια κατηγορία με αυτούς. Είναι όμοιοι τους. Ένα και αυτό.
Για το θέμα της δικαστικής διεκδίκησης των υπερωριών απο 14 Σεπτεμβρίου 2017
Στους εκπροσώπους της ΣΥΠΕ δόθηκε ΟΜΟΦΩΝΑ οικονομική στήριξη στην τελευταία συνεδρίαση για να κάνουν αγωγές για το θέμα, αφού όπως είχαμε τονίσει ΠΡΩΤΑ έπρεπε να κλείσει μέσω της ΣΣΕ.
Τυχόν δικαστική διεκδίκηση ΠΡΙΝ την ΣΣΕ θα μπορούσε να δώσει την δικαιολογία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην προχωρήσει το θέμα.
ΑΦΟΥ δόθηκε λοιπόν η οικονομική στήριξη, άρχισαν οι συνδικαλιστές της ΣΥΠΕ να μαζεύουν υπογραφές. Προφανώς και επειδή ο αριθμός που συγκέντρωσαν δεν τους ικανοποίησε -αποτελούν μικρή μειοψηφία και θεωρούσαν ότι με αυτόν τον τρόπο θα αποκομίσουν παραταξιακά οφέλη- σήμερα φαντασιώνονται παρεμβάσεις και διάφορες άλλες μεθοδεύσεις, προκειμένου να μην τους ακολουθήσουν οι εργαζόμενοι, αποκυήματα της γραφικής παρουσίας και νοσηρής τους φαντασίας.
Όπως τόνισα και στο ΣτΑ εδώ και 4 χρόνια κανείς μηχανοδηγός δεν έχει χάσει Ευρώ χάρη στην δράση του Σωματείου, αντίθετα οι συνάδελφοι είδαν τα εισοδήματα τους να αυξάνονται κατά 30% περίπου απο το 2015 οπότε και ανέλαβε η +ΣυνΕξέλιξη την ευθύνη του.
Αν οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται την υπογραφή τους στην ΣΥΠΕ ή την ανακαλούν, δεν είναι δικό μας πρόβλημα ή πρόβλημα του Σωματείου που λειτουργεί σε αυτά τα θέματα συγκροτημένα.
ΘΥΜΙΖΩ ότι συνδικαλιστές μειοψηφίας ξεκίνησαν δικαστική διεκδίκηση για τα δώρα και όταν βγήκε η απόφαση την έκρυψαν τόσο απο το Σωματείο (που θα μπορούσε να την αξιοποιήσει) όσο και απο όσους υπέγραψαν και αυτό είναι ένα ερώτημα που ακόμα δεν έχει απαντηθεί (γιατί).
Για το θέμα της μισθοδοσίας
Η ΣΥΠΕ ακολουθώντας την πεπατημένη των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ (αφού την αποτελούν μέλη των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ συν τον γραφικό Κλίτσα).,προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τα προβλήματα στην Διοικητική Υποστήριξη προκειμένου να δικαιολογήσει την αρνητική της θέση της για την ΣΣΕ.
Το Σωματείο έχει ξεκαθαρίσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πως οφείλει να σεβαστεί τα συμφωνηθέντα.
ΘΥΜΙΖΩ ότι τα ίδια πρόσωπα που σήμερα αποτελούν την ΣΥΠΕ (Και ο Κλίτσας), το 2014 όταν υπογράφηκε η τότε ΣΣΕ και ενώ "είχαμε φάει ένα 25% μείον στο κεφάλι στις τακτικές μας αποδοχές" κατηγόρησαν συναδέλφους στην διοικητική υποστήριξη ως ανίκανους, επειδή ο νέος τρόπος υπολογισμού των χιλιομέτρων πληρώθηκε μετά απο 4 μήνες απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ! (Η ΣΣΕ υπογράφηκε τον Μάιο του 2014 και τα χιλιόμετρα πληρώθηκαν τον Αύγουστο με τον νέο τρόπο).
Σήμερα μιλούν για απλήρωτους εργαζόμενους.
Παρότι με τον νέο τρόπο υπολογισμού και πληρωμής οι δευτερεύουσες θα καταβληθούν νωρίτερα απο ότι με το παλιό σύστημα. (Οι υπερωρίες Δεκέμβρη θα πληρώνονταν στις 13 Φλεβάρη, τώρα θα πληρωθούν τις επόμενες ημέρες ενώ μετά την ομαλοποίηση των προβλημάτων θα καταβάλλονται σχεδόν άμεσα).
Αυτοί είναι όμως και δεν είμαστε ίδιοι -ποτέ δεν πρόκειται να γίνουμε ΠΟΤΕ ίδιοι σαν αυτούς-.
Παρότι με τον νέο τρόπο υπολογισμού και πληρωμής οι δευτερεύουσες θα καταβληθούν νωρίτερα απο ότι με το παλιό σύστημα. (Οι υπερωρίες Δεκέμβρη θα πληρώνονταν στις 13 Φλεβάρη, τώρα θα πληρωθούν τις επόμενες ημέρες ενώ μετά την ομαλοποίηση των προβλημάτων θα καταβάλλονται σχεδόν άμεσα).
Αυτοί είναι όμως και δεν είμαστε ίδιοι -ποτέ δεν πρόκειται να γίνουμε ΠΟΤΕ ίδιοι σαν αυτούς-.
Κανονικές άδειες
Το 2015 αναλαμβάνοντας η +ΣυνΕξέλιξη την ευθύνη του Σωματείου βρήκαμε να οφείλονται στους μηχανοδηγούς χιλιάδες ημερών κανονικής άδειας ακόμα και απο το μακρινό...2009!
Ποτέ καμία παράταξη δεν είχε εγείρει κάν θέμα για την πληρωμή τους.
Το 2016 καταφέραμε να πληρωθούν αυτές για όσους επιθυμούσαν.
Το 2017 για πρώτη φορά μετά απο 16 χρόνια, πληρώθηκαν με προσαύξηση οι ανεκτέλεστες άδειες του έτους 2017.
Σήμερα η ΣΥΠΕ κατηγορεί το Σωματείο ότι οι συνάδελφοι υπέγραψαν χαρτί για την πληρωμή της προσαύξησης για το 2017, επειδή το "υπέδειξε" η εργοδοτική ΠΕΠΕ.
Μεταξύ αυτών που υπέγραψαν την αίτηση, ο τότε Αντιπρόεδρος της ΠΕΠΕ συνάδελφος Συρόπουλος, σημερινό μέλος του ΔΣ της ΠΕΠΕ με την ΣΥΠΕ και ο πρώην Πρόεδρος του Σωματείου Νώντας Θεοδωρόπουλος, εμπνευστής και κορυφαίο στέλεχος της ΣΥΠΕ.
Σε ποιους λοιπόν απευθύνεται ο γραφικός Κλίτσας όταν αναφέρεται σε εργοδοτικούς βαστάζους;
Mάλλον στο σημερινό συνοδοιπόρο του Συρόπουλο, που υπέγραψε την αίτηση ή στον εμπνευστή της ΣΥΠΕ Νώντα Θεοδωρόπουλο που επίσης υπέγραψε την αίτηση γιατί δεν είχε ....ΛΑΒΕΙ την κανονική του άδεια το 2017 και ζήτησε να την πληρωθεί με 100|% ; (και ενώ εργαζόταν σε ...γραφείο!)
Η ΣΣΕ και ο πόνος των ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ
Είναι γεγονός ότι η ΣΣΕ που πέτυχαν και υπέγραψαν τα 2 Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ενοχλήσει πολύ κόσμο.
Αυξήσεις μεσοσταθμικά 9% και πλέον, κατοχύρωση του Συλλογικού Δικαίου σε μια ιδιωτικοποιημένη εταιρεία.
Όσο και να προσπαθούν στην ΣΥΠΕ (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) να απαξιώσουν αυτήν την ΣΣΕ, δεν θα τα καταφέρουν.
Αποτελεί παρακαταθήκη για τον κλάδο που τόσα χρόνια διεκδικούσε την αναβάθμιση του.
Αποτελεί το επιστέγασμα μιας μεγάλης προσπάθειας και την δικαίωση όσων συμμετείχαν σε αυτήν την προσπάθεια. Και όχι των απόντων της ΣΥΠΕ.
Όσο και να προσπαθούν οι απόντες να υποθάλψουν την προσπάθεια του Σωματείου, δεν πρόκειται να το καταφέρουν.
Και αυτό είναι το μήνυμα που τους μεταφέρω.
Ήταν είναι και θα παραμείνουν μια θλιβερή μειοψηφία που ξέπλυνε σήμερα με τις λαϊκίστικες κορώνες της ακόμα και τους Ναζί.
Γενιδούνιας Κώστας
Πρόεδρος ΠΕΠΕ
Υ.Γ. Αν η ΣΣΕ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με μεσοσταθμικές αυξήσεις 9% και πλέον ήταν "κακή", ποια είναι καλή;
Υ.Γ. Αν η ΣΣΕ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με μεσοσταθμικές αυξήσεις 9% και πλέον ήταν "κακή", ποια είναι καλή;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου