Με σημερινές της επιστολές η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών παρεμβαίνει για το εργοστάσιο του Βόλου και την πρόθεση του ΟΣΕ να προσλάβει ιδιώτες για την φύλαξη των διαβάσεων. Διαβάζουμε τις επιστολές :
Κύριοι,
Μετά το διαχωρισμό της ΕΕΣΣΤΥ την 1-1-2013 που από Διεύθυνση του ΟΣΕ έγινε ανεξάρτητη εταιρεία, το προσωπικό του Ε.Β. παρέμεινε στον ΟΣΕ, ενώ οι κτιριακές εγκαταστάσεις ανήκουν κατά ένα μέρος στον ΟΣΕ και κατά ένα μέρος στην ΕΕΣΣΤΥ.
Οι δραστηριότητες του Ε.Β. είναι η συντήρηση πάσης φύσεως φορταμαξών, η συντήρηση των μηχανημάτων γραμμής και η συντήρηση του μουσειακού τροχαίου υλικού του Πηλίου. Με την πάροδο του χρόνου, ο ΟΣΕ απώλεσε το πιστοποιητικό συντήρησης των φορταμαξών το οποίο πλέον κατέχει η ΕΕΣΣΤΥ ως μοναδικός φορέας συντήρησης φορταμαξών στη χώρα, καθώς Κοινοτική Οδηγία υφίσταται μόνο για τις φορτάμαξες.
Οι μέχρι σήμερα, εν γένει αδυναμίες του ΟΣΕ να οργανώσει το Ε.Β. για να συντηρεί τα δικά του μηχανήματα γραμμής - ενώ θα μπορούσε και μπορεί να το πράξει - επιλέγεται η εκχώρηση της δραστηριότητος αυτής στη διαχείριση της ΕΕΣΣΤΥ μέσω μιας σύμβασης μεταξύ τους η οποία βέβαια δεν είναι ξεκάθαρη στο ζήτημα του προσωπικού σε ό,τι αφορά την εργασία του και όχι το ιδιοκτησιακό καθεστώς όπου είναι σαφές ότι παραμένει στον ΟΣΕ.
Ως γνωστόν, η ΕΕΣΣΤΥ βρίσκεται υπό καθεστώς ιδιωτικοποίησης που αν ολοκληρωθεί τότε ο ΟΣΕ θα βρεθεί δέσμιος του όποιου επενδυτή, καθότι αυτό που μπορεί να πράξει σήμερα πιστοποιώντας το Ε.Β. είναι αμφίβολο ότι θα δύναται να το πράξει όταν και εάν ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση. Κάθε προφορική δέσμευση των σημερινών Διοικήσεων δεν αμφισβητείται από μέρους μας, πλην όμως αυτές (οι δεσμεύσεις) αφορούν μόνο τις σημερινές Διοικήσεις.
Κατόπιν τούτων, ζητάμε από τον ΟΣΕ να λάβει όλα τ’ απαιτούμενα μέτρα ώστε να λειτουργήσει νομίμως το Ε.Β. όπου ο ΟΣΕ να συντηρεί τα μηχανήματα γραμμής και είμαστε θετικοί σε κάθε προσπάθεια εξεύρεσης λύσης που θα παρέχει τη δυνατότητα στην ΕΕΣΣΤΥ να πραγματοποιεί τη συντήρηση των φορταμαξών.
Σας επισημαίνουμε ότι πέραν του επιχειρησιακού ζητήματος υπάρχουν οι εργαζόμενοι τους οποίους σε κάθε περίπτωση διαφορετικής επιλογής από αυτή που προτείνουμε, θα τεθεί σε κίνδυνο τόσο η εργασία τους στο Ε.Β. υπό το υπάρχον καθεστώς, όσο σε πιο ακραία περίπτωση και της ίδιας της εργασίας τους.
Για τους ιδιώτες στην φύλαξη διαβάσεων
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών επανειλημμένως τόσο προφορικώς όσο και εγγράφως έχει εκφράσει τη θέση της ότι στο σιδηροδρομικό αντικείμενο επιβάλλεται να εργάζονται επαγγελματίες Σιδηροδρομικοί.
Με βάση το νόμο 4430 αλλά και το πρόσφατο έγγραφο του Υπουργείου, δύναται οι εταιρείες του Δημοσίου μεταξύ αυτών και ο ΟΣΕ να μετατρέψει τις εργολαβίες φύλαξης και καθαρισμού σε ατομικές συμβάσεις εργασίας.
Πάγιο αίτημά μας είναι οι προσλήψεις τακτικού προσωπικού, το οποίο βάση του ισχύοντος Οργανογράμματος υπολείπεται κατά 700 εργαζόμενους χωρίς μείωση αντικειμένου εργασίας.
Επειδή στην ημερήσια διάταξη του Δ.Σ. του ΟΣΕ που πραγματοποιείται σήμερα 22-6-2017 το τρίτο θέμα αφορά την παροχή φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων με ανθρώπινο δυναμικό, ζητάμε όπως εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης του ανωτέρου νόμου, εφόσον διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία των διαβάσεων.
Είμαστε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου