Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή, 16 Ιουλίου 2021

Δελτίο Τύπου Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ Σιδηροδρομικών - Απάντηση στον κ. Καραμανλή

 Δελτίο Τύπου της Οργάνωσης ΣΥΡΙΖΑ Σιδηροδρομικών. 
Ο «Άριστος» Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ . Καραμανλής στην σημερινή του παρουσία στον ΣΚΑΙ,  προσπάθησε ανεπιτυχώς να καλύψει την Κυβερνητική αποτυχία και να δικαιολογήσει  τα αδικαιολόγητα για τις δικές του αποκλειστικά ευθύνες,  ευθύνες πολιτικές αλλά και ευθύνες διαχείρισης, αναφορικά με την παταγώδη αποτυχία  στην αντιμετώπιση της πανδημίας και σε σχέση με όσα ΔΕΝ έκανε για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προκειμένου να αποφευχθεί η απαράδεκτη εικόνα του καθημερινού  συγχρωτισμού-τσουβαλιάσματος,  χιλιάδων επιβατών σε αυτά.  

Σαν να μην έφτανε αυτό,  στο τέλος της τοποθέτησης του, για πρώτη φορά μετά από 2 χρόνια εδέησε να αναφερθεί  για 30 δευτερόλεπτα και στον σιδηρόδρομο. Αυτά είναι και  τα μόνα δευτερόλεπτα που έχει ασχοληθεί με τον σιδηρόδρομο στα 2 χρόνια της παρουσίας του στο  Υπουργείο αυτό.  

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  και το «ασημένιο βέλος» που μέχρι σήμερα δεν κυκλοφορεί. «Θα δούμε, ανέφερε, τις υποχρεώσεις του παρόχου και θα επανέλθουμε». Με λίγα λόγια ή κοροϊδεύει τον Ελληνικό λαό ή δεν ξέρει τι γίνεται στον τομέα ευθύνης του Υπουργείου του. Πιάστηκε και σε αυτό το θέμα αδιάβαστος και ανενημέρωτος καθώς η σύμβαση του Κράτους με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Σύμβαση για την εκτέλεση δρομολογίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές)  δεν αφορά το τροχαίο υλικό με το οποίο πραγματοποιούνται τα δρομολόγια αυτά , αλλά τον αριθμό των  δρομολογίων  που πραγματοποιούνται για την εξυπηρέτηση κοινωνικών αναγκών.

Τα τελευταία 2 χρόνια και από την ημέρα που ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας η Νέα Δημοκρατία, δρομολόγια  τρένων δεν πραγματοποιούνται σε πολλά μέρη της Ελλάδας. Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Πύργος – Ολυμπία, Στυλίδα, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Το μοναδικό τρένο που προστέθηκε τα 2 χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι ο …Προαστιακός Σερρών λες και η σιδηροδρομική – και όχι μόνο- Ελλάδα, τελειώνει ή αρχίζει σε αυτόν τον Νομό.

Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε στον «Άριστο» Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών ότι το τροχαίο υλικό με το οποίο πραγματοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα δρομολόγια της είναι περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου και ενοικιάζεται με ειδική σύμβαση. Το τροχαίο υλικό αυτό θα απομειώνεται όσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εισάγει δικά της τρένα ίδιας ή παλαιότερης τεχνολογίας.

Τα τελευταία 2 χρόνια η εγκατάλειψη και η αδιαφορία κυριαρχούν στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο ενώ στον ΟΣΕ επιχειρείται συστηματικά η παλινόρθωση του συστήματος που τον οδήγησε στην απαξίωση και την χρεωκοπία μέχρι το 2015, με τοποθετήσεις ημετέρων σε όλες τις θέσεις ευθύνης, με κύρια προτίμηση στους συνδικαλιστές, γιατί πρώτα από όλα  πρέπει να διασφαλιστεί η σιωπή για όσα συμβαίνουν. Η ιδιοκτησιακή αντίληψη της δεξιάς ότι το Κράτος της ανήκει, σήμερα πρυτανεύει στον Δημόσιο ΟΣΕ.

Χαρακτηριστικό   της εγκατάλειψης είναι ότι ο ΟΣΕ είναι η μοναδική ΔΕΚΟ συγκοινωνιών που δεν έγιναν προσλήψεις τον τελευταίο χρόνο με αποτέλεσμα να υπάρχουν σήμερα τεράστιες ελλείψεις σε παραγωγικούς κλάδους (σταθμάρχες- κλειδούχους), να κλείνουν σταθμοί καθημερινά σε όλη την Επικράτεια, ενώ το δίκτυο καταρρέει από την έλλειψη συντήρησης του. Αυτά  δεν τα λέμε  μόνο εμείς. Τα είπε και ο Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ, σε τελευταία ομιλία του, όπου χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στον ΟΣΕ έχουμε μόνο 1 πρόσληψη για 100 αποχωρήσεις εργαζομένων !

Αυτά αναφορικά με τις Μεταφορές. Ας δούμε τώρα και τις υποδομές.

Κομβικά  έργα είτε  έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες (ETCS) είτε προχωρούν με ρυθμό σαλιγκαριού (Υπογειοποίηση Σεπολίων- γέφυρες Γαλλικού- Σύνδεση με το Λουτράκι) είτε ακυρώνονται (Σύνδεση με Πάτρα, Ηλεκτροκίνηση Κιάτο –Αίγιο), παρότι είχαν δρομολογηθεί από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που μέσα σε 5 χρόνια και σε πλαίσια ασφυκτικής δημοσιονομικής πίεσης, ολοκλήρωσε έργα που βάλτωναν για δεκαετίες, δίνοντας τεράστια δυναμική και προστιθέμενη αξία  στον απαξιωμένο μέχρι το 2015 σιδηρόδρομο.

2 χρόνια τώρα ακούμε τον κ. Καραμανλή να εξαγγέλει έργα  για την ανάταξη του δικτύου που ΘΑ υπογραφεί , κάποτε, άγνωστο πότε. Η αλήθεια είναι ότι  στα πρώτα 12 έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που ανακοινώθηκαν χτες, δεν υπάρχει ούτε ένα για τον σιδηρόδρομο! Ούτε ένα! Γιατί προφανώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν μελέτες για αυτά και όσες υπήρχαν η Κυβέρνηση της ΝΔ είτε τις ακύρωσε, είτε τις «πάγωσε» γιατί πρέπει να δοθούν «αλλού».

Ο κ. Καραμανλής και η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι υπόλογοι γιατί εδώ και 2 χρόνια συστηματικά απαξιώνουν τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, όπως έκαναν και μέχρι το 2015.

Πολιτικός στόχος της Νέας Δημοκρατίας, είναι τώρα και  η ιδιωτικοποίηση της συντήρησης του δικτύου, όπως ήταν και η ιδιωτικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ- ΕΕΣΣΤΥ για την οποία ο κ. Καραμανλής σήμερα είπε πως δεν διαφωνεί για το ότι έγινε, αλλά για το πως έγινε. Λησμονά ότι ο διαγωνισμός επιβλήθηκε να γίνει με τους ίδιους όρους, με αυτούς που τον προκήρυξε  η  Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ το 2013, μετά την ένταξη τους στο ΤΑΙΠΕΔ την περίοδο εκείνη , ενώ ξέχασε ότι το 2009 η νεοϊδρυθείσα τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ήδη επιβαρυνθεί με ζημιές 750 εκ Ευρώ, αποτέλεσμα και συνέπεια των πολιτικών  της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας την περίοδο εκείνη (2007-2009). Οι ζημιές αυτές μεταφέρθηκαν αυτούσιες στον ΟΣΕ προκειμένου να ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το 2021 έχει ανακηρυχτεί έτος «Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων»  , αλλά στην Ελλάδα του  κ. Μητσοτάκη και του κ. Καραμανλή, το σύνθημα είναι «Κλείστε και εξαφανίστε τον σιδηρόδρομο».

Τα τρένα  κύριε Καραμανλή δεν κυκλοφορούν σε απαξιωμένα και ασυντήρητα δίκτυα και για την σημερινή εικόνα της ραγδαίας απαξίωσης του Δικτύου το Υπουργείο και εσείς προσωπικά  φέρεται αποκλειστικά και ακέραια την ευθύνη.

Τον Μάρτιο του 2019 ο χρόνος διάνυσης της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη παραδόθηκε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στις 3 ώρες και 50 λεπτά. Σήμερα μπορεί να εγγυηθεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αυτούς τους χρόνους, ή μήπως αυτοί έχουν αυξηθεί;

Γιατί καλά τα επικοινωνιακά τσιτάτα για τις 3 ώρες και 15 λεπτά, αλλά η ουσία σήμερα είναι ότι  τα έργα που είχαν δρομολογηθεί από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχουν βαλτώσει και καρκινοβατούν, νέα έργα δεν εντάχθηκαν στο Ελλάδα 2.0, και κανένας σχεδιασμός δεν υπάρχει πέραν των καθημερινών εξαγγελιών.

Γιατί αυτό που έχει τελικά νόημα για την Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη είναι ότι σημασία έχει η επικοινωνία (εξαγγελίες) και όχι η ουσία (πραγματικό έργο).

Εμείς δεν ξεχνάμε το έργο που έγινε για τον σιδηρόδρομο την περίοδο 2015-2019 από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και παλεύουμε για την ανατροπή της πλέον αντισιδηροδρομικής Κυβέρνησης που πέρασε ποτέ από την χώρα μας. 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου