Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη, 1 Ιουλίου 2021

Φίλιππος Τσαλίδης: «Εκσυγχρονισμός του στόλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ"

 Συνέντευξη του κ. Τσαλίδη στο ecopress.gr 
«Βασική προτεραιότητα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο εκσυγχρονισμός του στόλου της με νέα σύγχρονα τρένα μηδενικού αποτυπώματος, όπως αυτά που κινούνται με υδρογόνο και τα οποία αποτελούν
την τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας, σε σχέση με το μηδενικό περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα», αναφέρει στο ecopress ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε,  καθηγητής κ. Φίλιππος Τσαλίδης.

Σε μία συνέντευξη εφ΄όλης της ύλης και απαντώντας σε μία σειρά ερωτήσεων, ο κ. Τσαλίδης μιλάει για επενδυτικό πλάνο της εταιρείας,  την έναρξη του πρώτου γρήγορου δρομολογίου στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το ιταλικό τρένο υψηλών ταχυτήτων, αναλύει ποιο είναι το κυρίαρχο πρόβλημα του ελληνικού Σιδηροδρόμου και παρουσιάζει την άποψη της εταιρείας για την επανεργοποίηση σιδηροδρομικών δρομολογίων για ιστορικούς και τουριστικούς λόγους.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη

“Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν καταχράστηκε ποτέ τη δεσπόζουσα θέση της”, λέει ο ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε,  καθηγητής κ. Φίλιππος Τσαλίδης στο ecopress

  • Πότε τοποθετεί η εταιρεία την έναρξη του πρώτου γρήγορου δρομολογίου στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το ιταλικό τρένο υψηλών ταχυτήτων; Και πόσα τρένα αυτής της κατηγορίας θα ενταχθούν στο συγκεκριμένο δρομολόγιο;

Η έναρξη του πρώτου δρομολογίου του ιταλικού τρένου υψηλών ταχυτήτων έχει ήδη δρομολογηθεί για τη γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη εντός του καλοκαιριού. Όπως πιθανά γνωρίζετε ο αρχικός σχεδιασμός ήταν το τραίνο να ξεκινήσει πολύ νωρίτερα τα δρομολόγιά του, αλλά δυστυχώς η πανδημία δεν το επέτρεψε. Στο συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει γίνει πρόβλεψη να ενταχθούν 5 πλήρως ανακατασκευασμένα ηλεκτροκίνητα τρένα.

  • Έχει ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη πιστοποίηση από τις αρμόδιες αρχές;

Όλο αυτό το διάστημα έχουν γίνει από την πλευρά της εταιρείας όσα απαιτούνται για την πιστοποίηση του τραίνου από τις αρμόδιες αρχές, αλλά κυρίως και για την επί της ουσίας απόκτηση της απαιτούμενης γνώσης και εμπειρίας του προσωπικού μας, μέσω των δυναμικών δοκιμών – όπως ονομάζονται οι δοκιμές εν κινήσει. Τα αποτελέσματα των δοκιμών αυτών πληρούν τις Τεχνικές Προδιαγραφές Διαλειτουργικότητας (TSI) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων ERA (European Railway Agency) και αναμένουμε πολύ σύντομα την πιστοποίηση του τραίνου, από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), στο εθνικό μας δίκτυο.

  • Τι προβλέπει το επενδυτικό  πλάνο της εταιρείας για το προσεχές διάστημα;

Καταρχάς θα ήθελα να τονίσω τις μεγάλες επενδύσεις που τρέχουν ήδη αυτή την περίοδο, αλλά και κατά τη διάρκεια του έτους 2020, και οι οποίες αφορούν στα πέντε (5) πλήρως ανακατασκευασμένα τραίνα και το νέο αναβαθμισμένο μηχανοστάσιο στη Θεσσαλονίκη. Οι επενδύσεις αυτές αγγίζουν περίπου τα 70 εκ. ευρώ, εκ των οποίων οι ταμειακές εκροές για το 2020 ήταν περίπου 28 εκ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι το έτος αυτό εξαιτίας της πανδημίας ήταν μια καταστροφική περίοδος για τον κλάδο των μεταφορών.

Η εταιρεία με βάση τους σημαντικούς της στόχους και τη στρατηγική της προφανώς και έχει πλήρες και συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο για το επόμενο διάστημα, το οποίο περιλαμβάνει την άφιξη και νέων σύγχρονων τραίνων, με μηδενικό αποτύπωμα στην ατμόσφαιρα, αλλά και ευρύτερα επενδύσεις στις εγκαταστάσεις συντήρησης, στις νέες τεχνολογίες, στον τομέα των logistics, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον.

  • Υπάρχει σχέδιο για την ανανέωση του σιδηροδρομικού στόλου με νέα τρένα μηδενικού αποτυπώματος;

Όπως ήδη αναφέρθηκε βασική προτεραιότητα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο εκσυγχρονισμός του στόλου της με νέα σύγχρονα τραίνα μηδενικού αποτυπώματος, όπως αυτά που κινούνται με υδρογόνο και τα οποία αποτελούν την τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας, σε σχέση με το μηδενικό περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

  • Υπάρχει σχεδιασμός για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των επισκευαστικών μονάδων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ

Ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων συντήρησης γίνεται ήδη βάσει του σχεδιασμού μας.  Συγκεκριμένα, τους τελευταίους μήνες έχει ανακαινισθεί πλήρως το μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει πλέον τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υποστήριξη των εργασιών συντήρησης. Οι εργασίες συντήρησης είναι σχεδόν αυτοματοποιημένες, καθιστώντας το ένα από τα πιο σύγχρονα της Ευρώπης.

Επίσης, εντός του έτους έχει δρομολογηθεί η αναβάθμιση του μηχανοστασίου στην περιοχή του Ρέντη, καθώς και μερικών ακόμη εγκαταστάσεων συντήρησης στη χώρα.

Η αναβαθμισμένη συντήρηση του τροχαίου υλικού είναι κομβικής σημασίας για εμάς, καθώς βασικός μας στόχος παραμένει η ποιότητα και η ασφάλεια των μετακινήσεων.

  • Πως σχολιάζετε την έναρξη ελέγχου των προτεινόμενων δεσμεύσεων της εταιρείας από τη ΡΑΣ;

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν καταχράστηκε ποτέ τη δεσπόζουσα θέση της και δεν δυσκόλεψε καμία από τις εταιρείες που είτε δραστηριοποιούνται, είτε έχουν πιστοποιητικό, αλλά δεν δραστηριοποιούνται να εισέλθουν στην αγορά. Η κάθε εταιρεία όμως που εισέρχεται στην αγορά, έχει να αντιμετωπίσει δύο μεγάλα θέματα: την χωρητικότητα του δικτύου και τις επενδύσεις που πρέπει να κάνει. Υπενθυμίζω προς κάθε κατεύθυνση ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει καμία σχέση με την υποδομή (συνεπώς και με την χωρητικότητα του δικτύου) και επιπλέον κάνει επενδύσεις, προκειμένου να αυξήσει το μεταφορικό της έργο. Χωρίς επενδύσεις δεν γίνεται τίποτα. Οι μη επενδύσεις από τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών δεν πρέπει να μεταφράζονται ως κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

  • Η εταιρεία έχει κάποιο σχέδιο για έναρξη διεθνών επιβατικών μεταφορών;

Ναι, υπάρχει σχεδιασμός για έναρξη διεθνών επιβατικών μεταφορών εντός του 2022, πέραν εκείνων που εκτελούνται σήμερα.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εγκαταστήσει σύστημα ελέγχου ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών. Τι έχουν δείξει μέχρι σήμερα αυτοί οι δείκτες και ποιες είναι οι υπηρεσίες που χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης;

Πράγματι, η εταιρεία μας έχει εγκαταστήσει και υλοποιεί ένα πλήρες σύστημα ελέγχου ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 13816:2002. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στοχεύοντας στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, έχει οργανώσει και παρακολουθεί μια σειρά Δεικτών Ποιότητας, οι οποίοι βασίζονται σε τριμηνιαίες έρευνες ικανοποίησης επιβατών και σε τριμηνιαίες αξιολογήσεις με χρήση μυστικών επιβατών. Επισημαίνεται, ότι οι έρευνες αυτές και οι αξιολογήσεις πραγματοποιούνται από ανεξάρτητη πιστοποιημένη εταιρεία ερευνών.

Συνοπτικά, οι δείκτες αυτοί για το έτος 2021 παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στην ικανοποίηση των επιβατών, στην ασφάλεια που οι επιβάτες εισπράττουν στο ταξίδι τους, στην καθαριότητα των τραίνων, την ταξιδιωτική πληροφόρηση που οι επιβάτες λαμβάνουν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και τη συνέπεια των δρομολογίων.

Το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., βαθμολογώντας το ταξίδι τους:


  1. δηλώνουν σε ποσοστό 82,81% πως είναι απόλυτα ή παρά πολύ ικανοποιημένοι (65,77% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020)
  2. αξιολογούν από πολύ καλά έως και άριστα την ασφάλεια που εισπράττουν στο ταξίδι τους σε ποσοστό 81,14% (60,76% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020)
  3. αξιολογούν πολύ καλά την καθαριότητα των τραίνων σε ποσοστό 76,41% (57,39% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020)
  4. αξιολογούν από πολύ καλά έως και άριστα την ταξιδιωτική πληροφόρηση που λαμβάνουν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ποσοστό 80,26% (71,32% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020)
  5. αξιολογούν καλά τη συνέπεια των δρομολογίων σε ποσοστό 69,88% (62,75% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020), μολονότι κάποια τμήματα του δικτύου παρέμειναν, ως αποτέλεσμα της πρωτοφανούς κακοκαιρίας “ΜΗΔΕΙΑ” που έπληξε τον Φεβρουάριο τη χώρα, χωρίς ηλεκτροκίνηση (από 13/02/21 έως 09/04/21). Όπως είναι γνωστό, η ευθύνη αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου ανήκει στον Διαχειριστή Υποδομής (ΟΣΕ).

Επισημαίνεται, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκει τόσο τη συνεχή βελτίωση των Δεικτών Ποιότητας όσο και τη διατήρησή τους σε θετικές βαθμολογίες πάνω από 70%, ώστε για τις περιπτώσεις όπου είτε οι δείκτες δεν βελτιώνονται είτε υπάρχει αρνητική μεταβολή τους να γίνεται ενδελεχής διερεύνηση, προκειμένου στη συνέχεια να αποφασίζονται και να εφαρμόζονται οι κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες.


  • Φέτος διανύουμε το Ευρωπαϊκό έτος Σιδηροδρόμου με την Ευρώπη να προτάσσει τη δυναμική του σιδηρόδρομου μέσα από τα ορόσημα που θέτει η «Πράσινη Συμφωνία» και η Στρατηγική της Ε.Ε για τη «Βιώσιμη και Έξυπνη Κινητικότητα». Υπό αυτό το πρίσμα, ποιο είναι το κυρίαρχο πρόβλημα του ελληνικού σιδηροδρόμου που εμποδίζει την ανάπτυξη του στις νέες κατευθύνσεις που θέτει η Ε.Ε.;

Το Ευρωπαϊκό έτος Σιδηροδρόμου είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για την προώθηση και προβολή των πολύ σημαντικών πλεονεκτημάτων του σιδηρόδρομου. Συγκεκριμένα, η χρήση τραίνων αναδεικνύεται ως ο πιο ασφαλής και βιώσιμος τρόπος μεταφοράς, καθώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές παρουσιάζουν ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά ατυχημάτων και ταυτόχρονα ευθύνονται μόνο για το 0,04% των εκπομπών αερίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το κυρίαρχο πρόβλημα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ότι στη χώρα μας αφενός δόθηκε προτεραιότητα στις οδικές μεταφορές και αφετέρου η διαχρονικά μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των έργων υποδομής (εθνικό δίκτυο, σύγχρονοι σιδηροδρομικοί σταθμοί, terminals, σύνδεση του εθνικού δικτύου με τους λιμένες εθνικής σημασίας, κλπ.), τα οποία είναι απολύτως αναγκαία προκειμένου να αλλάξει συνολικά η εικόνα του. Επιπλέον, απαιτείται και νέο τροχαίο υλικό.

  • Είναι γνωστή η φράση ότι με το τρένο δεν μεταφέρεσαι. Ταξιδεύεις. Ενόψει της έναρξης της τουριστικής σεζόν, η εταιρεία έχει έτοιμο κάποιο νέο σχεδιασμό;

Είναι ακριβώς έτσι. Πράγματι με το τρένο δεν μεταφέρεσαι αλλά ταξιδεύεις και πόσο μάλλον όταν ταξιδεύεις με αυτό στην πανέμορφη Ελλάδα μας.Ο σιδηρόδρομος αποτελεί σημαντικό εργαλείο του τουρισμού και είναι άμεσα συνυφασμένος με αυτόν. Ο σχεδιασμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενόψει της τουριστικής περιόδου είναι απλός και πολύ ουσιαστικός και αφορά καταρχήν στην εξασφάλιση επαρκών και συνεπών δρομολογίων με υψηλή ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Ωστόσο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ειδικά για φέτος το καλοκαίρι, όπου οι συνθήκες εξακολουθούν να είναι διαφορετικές εξαιτίας της πανδημίας, έχει σχεδιάσει και προσφέρει μια σειρά από ολοκληρωμένες σιδηροδρομικές τουριστικές διαδρομές αλλά και διαδρομές που σχετίζονται με εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ώστε τόσο οι Έλληνες όσο και οι ξένοι ταξιδιώτες να έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν το μοναδικό φυσικό κάλλος, αλλά και την αρχαιολογική κληρονομιά της πατρίδας μας. Καλούμε όλους, λοιπόν, Έλληνες και ξένους να ταξιδέψουν και φέτος το καλοκαίρι με τον σιδηρόδρομο και να βιώσουν αυτή την ξεχωριστή εμπειρία.

  • Πιστεύετε ότι υπάρχουν δυνατότητες για επανεργοποίηση σιδηροδρομικών δρομολογίων για τουριστικούς και ιστορικούς λόγους και βεβαίως για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων; Κι αν ναι, υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον;

Πράγματι, υπάρχουν ενδιαφέρουσες σιδηροδρομικές διαδρομές που ενδεχομένως θα μπορούσαν να επανεργοποιηθούν τόσο για τουριστικούς, όσο και για ιστορικούς λόγους. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη μελετά την κάθε περίπτωση ξεχωριστά, προκειμένου να αποφασίσει ποιες από αυτές θα μπορούσε να συμπεριλάβει στον μελλοντικό της σχεδιασμό.


Της Ντίνας Καράτζιου/ - www.ecorpess.gr 


1 σχόλιο:

  1. Καλός ο εκσυγρονισμός παρά τη πανδημία αλλά για 100 συμβασιουχούς που βρέθηκαν άνεργοι από τη μια μέρα στην άλλη δε θα επέφτε έξω η εταιρεία. Αντιθέτως οι επενδύσεις σε προσωπικό είναι που θα φέρουν μία καλύτερη μέρα. Απογοήτευση

    ΑπάντησηΔιαγραφή