Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 4 Απριλίου 2023

«Αδειάζουν» τους Ιταλούς της Hellenic Train και επιχειρούν να φέρουν τους Γάλλους

 Οι Ιταλοί μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο εξόδου βλέποντας ότι οι σιδηροδρομικές μπίζνες στην Ελλάδα δεν οδηγούν στα «σίγουρα κέρδη» που περίμεναν με τη σύμβαση επιδότησης που τόσο αβασάνιστα υπέγραψε και νομοθέτησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Φυγή από το αδιέξοδο που η ίδια δημιούργησε, απαξιώνοντας τον σιδηρόδρομο, επιχειρεί η κυβέρνηση προσπαθώντας να αντικαταστήσει τους Ιταλούς «επενδυτές», φέρνοντας στη θέση τους ως νέους σωτήρες τους Γάλλους του SNCF.

Η συνεργασία με τους υπευθύνους του γαλλικού σιδηροδρομικού δικτύου έχει αρχίσει να διαφημίζεται ανοιχτά από την κυβέρνηση, που βλέπει ότι όχι μόνον είναι δύσκολη η ανάταξη μετά το τραγικό δυστύχημα, αλλά και ότι είναι ακόμη πιο δύσκολο να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στην Hellenic Train.

Στη συνεργασία αυτή αναφέρθηκε χθες και ο κ. Γεραπετρίτης, δικαιολογούμενος για τη βραχεία παραμονή του στο τρένο επειδή έπρεπε να φύγει για τη Γαλλία: «Εχουμε αναπτύξει και σημαντικές συνέργειες με ευρωπαϊκούς θεσμούς, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Εχουμε, ήδη, αναπτύξει συνεργασία με τη γερμανική κυβέρνηση και σήμερα θα βρεθώ το μεσημέρι και στη Γαλλία, όπου με πρωτοβουλία και του πρωθυπουργού, θα έχουμε μια συνεργασία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους και το γαλλικό υπουργείο Μεταφορών», είπε χθες.

Λίγο αργότερα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, αφού έδειξε στα κανάλια τη συσκευή επικοινωνίας του συστήματος GSM-R και αποκάλυψε ότι θα είναι ο «πλοηγός» στις σήραγγες που ζητούσαν οι μηχανοδηγοί, είπε επίσης ότι θα ταξιδέψει και εκείνος στη Γαλλία για να συζητήσει εκεί κάποιες «προγραμματικές συμφωνίες». Οταν η «Εφ.Συν.» τον ρώτησε για το περιεχόμενο αυτών των συμφωνιών, απάντησε μόνον ότι αυτά «θα τα ανακοινώσει ο υπουργός». Οι τελικές αποφάσεις, πάντως, αναμένεται να ληφθούν σύντομα και αφού ληφθεί υπόψη ότι:

● Μετά το στραπάτσο των Τεμπών, οι Ιταλοί της Ferrovia dello Stato δεν δείχνουν να αντέχουν τους κλυδωνισμούς που προκαλεί η προσπάθεια ανάταξης του σιδηροδρόμου και της πληγωμένης αξιοπιστίας του.

● Η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να φορτώσει τους Ιταλούς αγοραστές στον ΣΥΡΙΖΑ που υπέγραψε την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017, αλλά αυτό δεν είναι εύκολο καθώς εκείνη υπέγραψε πέρυσι νέα σύμβαση, δεσμευόμενη να τους δώσει επιδοτήσεις 750 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας και απαλλάσσοντάς τους από σοβαρές επενδύσεις 600 εκατ. για τις οποίες είχαν αρχικά συμφωνήσει το έτος 2020.

● Οι Ιταλοί βρίσκονται τώρα σε μια διελκυστίνδα μεγάλων αποζημιώσεων μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Αυτές οι αποζημιώσεις όμως δεν μπορούν να λάβουν κάποια τελική μορφή αν δεν προκύψει το πόρισμα και οι δικαστικές αποφάσεις που θα κρίνουν πώς επιμερίζεται η ευθύνη ανάμεσα στην Hellenic Train και τον ΟΣΕ, δηλαδή το Δημόσιο.

● Εάν οι Ιταλοί αποφασίσουν να πουλήσουν την Hellenic Train, αυτό σημαίνει ότι ο αγοραστής θα αποκτήσει ταυτόχρονα τη σύμβαση επιδότησης, ενδεχομένως με νέους όρους καθώς θα πρέπει να γίνουν πρόσθετες επενδύσεις. Το ερώτημα είναι εάν ο αγοραστής ταυτόχρονα θα «αναλάβει» τις αξιώσεις των επιβατών για αποζημιώσεις αλλά και τις πιθανές αξιώσεις προς το ελληνικό Δημόσιο που άφησε τον σιδηρόδρομο να λειτουργεί σε υποδομή χωρίς σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

● Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι Ιταλοί μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο εξόδου βλέποντας ότι οι σιδηροδρομικές μπίζνες στην Ελλάδα δεν οδηγούν στα «σίγουρα κέρδη» που περίμεναν με τη σύμβαση επιδότησης που τόσο αβασάνιστα υπέγραψε και νομοθέτησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Αλλωστε, η γαλλική πλευρά ήταν ήδη μέσα στις συμφωνίες καθώς όλα έδειχναν ότι η Alstom θα αναλάμβανε την προμήθεια των νέων τρένων που θα αγόραζε το ελληνικό Δημόσιο, για να τα μισθώσει μετά στους Ιταλούς.

Επειτα από όλα αυτά, ένα ερώτημα αφορά το ύψος του λογαριασμού που θα κληθεί να πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο για να φύγουν οι Ιταλοί επενδυτές και να αναλάβουν οι Γάλλοι. Το άλλο ερώτημα, το βασικότερο, είναι αν όλα τα παραπάνω οδηγούν σε ένα ασφαλέστερο σιδηροδρομικό σύστημα ή στην απόλυτη επικράτηση των άλλων μέσων μεταφοράς, χερσαίων και θαλάσσιων.

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου