Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη, 3 Ιουλίου 2018

Τα προαστιακά δρομολόγια στο «μικροσκόπιο» της ΣΤΑΣΥ

Σκέψεις για επέκταση της άδειας σιδηροδρομικών μεταφορών στα κομμάτια για Κιάτο και Χαλκίδα
Η διενέργεια δρομολογίων προς το Κιάτο και τη Χαλκίδα, ίσως στο μέλλον ακόμα και μέχρι την Πάτρα, βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο «μικροσκόπιο» της ΣΤΑ.ΣΥ.
Αυτή την περίοδο, όπως αναφέρουν στο tovima.gr πηγές κοντά στις διαδικασίες, προχωρούν οι μελέτες που θα δείξουν τι θα σημαίνει για την εταιρεία η επέκταση της δραστηριότητάς της, πέρα από τη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας (ηλεκτρικός, μετρό και τραμ).

Σήμερα, η ΣΤΑ.ΣΥ. διαθέτει, μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη μόνη «δημόσια» άδεια σιδηροδρομικής επιχείρησης, με την οποία «τρέχει» στο προαστιακό τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο. Ουσιαστικά, η επέκταση της δραστηριότητάς της σε αυτού του τύπου τα προαστιακά δρομολόγια θα μπορούσε να συμβάλλει στη βελτίωση των οικονομικών της επιχείρησης, η οποία βρίσκεται πια στον έλεγχο του Υπερταμείου.

Η απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς γίνεται με δειλά ακόμη βήματα πράξη, καθώς χρειάστηκε μέχρι σήμερα να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια. Ήδη, τέσσερις εταιρείες έχουν λάβει άδεια από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για την εκτέλεση εμπορευματικών δρομολογίων. Η πρώτη μάλιστα, η Rail Cargo Logistics Goldair, έκανε την προηγούμενη εβδομάδα το πρώτο της δρομολόγιο, ενώ ακολουθούν η PEARL και η ΜΑΚΙΟΣ Logistics.

Όμως, με το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο που έχει ψηφιστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προβλέπεται το άνοιγμα και των επιβατικών μεταφορών, αρχής γενομένης από τον Δεκέμβριο του 2020. Σήμερα, τα επιβατικά δρομολόγια εκτελούνται από τους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία και έχει αναλάβει και τις λεγόμενες άγονες γραμμές.

Είναι πάντως κυβερνητική επιλογή να υπάρχει στο άμεσο μέλλον και κρατικός φορέας που θα διαθέτει άδεια σιδηροδρομικών μεταφορών, ακριβώς για να καλύπτονται αυτές οι γραμμές που δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον. Ρόλο που θα μπορούσαν να παίξουν ακόμη η ΓΑΙΑΟΣΕ και ο ΟΣΕ.

Πάντως, σε περίπτωση που η ΣΤΑ.ΣΥ. θέσει υποψηφιότητα να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και σε άλλα κομμάτια του σιδηροδρομικού δικτύου, αυτό δεν μπορεί να γίνει με την ίδια άδεια. Απαιτούνται επιπλέον πιστοποιητικά ασφαλείας, ενώ θα πρέπει να επικαιροποιηθεί και η υφιστάμενη άδεια, εφόσον υπάρξει σημαντική μεταβολή στις δραστηριότητές της. Στο επιχειρησιακό της σχέδιο θα πρέπει να αναφέρεται η επέκταση ή η τροποποίηση δραστηριότητας.

Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία δεν είναι και τόσο άμεση, καθώς θα πρέπει να γίνει εκτίμηση βιωσιμότητας για μια τέτοια αλλαγή από ανεξάρτητο εκτιμητή.

Εν τω μεταξύ, οι ηλεκτροδηγοί της ΣΤΑ.ΣΥ. ήταν και οι πρώτοι που πέρασαν από τα θρανία της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας του ΟΣΕ, στο πλαίσιο της μετατροπής των αδειών τους σε ευρωπαϊκές άδειες που θα γίνει υποχρεωτικά τον Οκτώβριο για όλους τους ενεργούς μηχανοδηγούς. Με τα ταχύρυθμα μαθήματα που έκαναν έγιναν ενεργοί μηχανοδηγοί ώστε να μπορούν να λάβουν την ευρωπαϊκή άδεια.

www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου