Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

"Σφήνα" Skoda στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ

Δίπλα στους Ιταλούς που μετά την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρούνται φαβορί και για την απόκτηση της ελληνικής εταιρείας συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, της ΕΕΣΣΤΥ, ένας νέος διεκδικητής έκανε τις τελευταίες εβδομάδες την εμφάνισή του.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του liberal.gr, πρόκειται για την
τσεχική Skoda, μια από τις παλαιότερες ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής τρένων, κλιναμαξών, και συρμών του μετρό, που φέρεται να ενδιαφέρεται και για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ.

Η Skoda μαζί με την Ferrovie dello Stato (FS) είναι οι δύο ενδιαφερόμενοι επενδυτές που ζήτησαν από το ΤΑΙΠΕΔ -όπως και ανακοινώθηκε χθες- να παραταθεί η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ. Η νέα ημερομηνία για τον διαγωνισμό που επαναπροκηρύχθηκε καθώς εκείνος του Ιουλίου είχε κηρυχθεί άγονος (ουδείς ενδιαφερόμενος είχε τότε εμφανιστεί), ορίστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ για τις 3 Οκτωβρίου.

Από τη στιγμή που τον Ιούλιο το ΤΑΙΠΕΔ έκανε αποδεκτή την προσφορά της Ferrovie dello Stato για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (45 εκατ. ευρώ), ήταν σαφές πως οι Ιταλοί θα είχαν το μεγάλο προβάδισμα όταν θα επαναπροκηρυσσόταν ο νέος διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ. Επί χρόνια, η τελευταία συντηρούσε το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ που βρίσκεται πλέον στα χέρια των Ιταλών, η κοινή λογική επομένως λέει ότι οι τελευταίοι θα αγοράσουν και αυτήν. Πόσο μάλλον όταν έχει υπογραφεί και η διεταιρική σύμβαση, δεκαετούς διάρκειας, μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού.

Η κοινή λογική επίσης έλεγε ότι στον νέο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ θα εμφανίζονταν και οι Γάλλοι της Alstom. Η απουσία τους από τον πρώτο διαγωνισμό του Ιουλίου είχε ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως, αφού η συμμετοχή τους θεωρούνταν "κλειδωμένη" από τον Ιούνιο, όταν και επισκέφτηκε την Αθήνα ο Γάλλος Πρωθυπουργός Μανουέλ Βάλς. Άλλοι δικαιολόγησαν την μη κάθοδό τους με το σκεπτικό ότι οι Γάλλοι τήρησαν στάση αναμονής, περιμένοντας πρώτα να δουν τι θα γίνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς αν δεν πωλούνταν, η ΕΕΣΣΤΥ θα έμενε δίχως αντικείμενο. Σύμφωνα πάλι με άλλες πηγές, οι Γάλλοι αρνήθηκαν να καταθέσουν προσφορά επειδή δεν είχαν διευθετηθεί οφειλές αρκετών εκατομμυρίων ευρώ της περιόδου 2014-2015 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ, ενώ εκκρεμούσαν και θέματα μετατάξεων προσωπικού.

Αλλά ανεξάρτητα από τις πραγματικές αιτίες, αυτά συνέβησαν τον Ιούνιο. Το τωρινό ερώτημα είναι αν η Alstom θα γυρίσει την πλάτη και στο νέο διαγωνισμό, αυτόν που λήγει τον Οκτώβριο, και για τον οποίο μέχρι στιγμής, ενδιαφέρον δείχνουν δύο παίκτες. Οι Ιταλοί της FS και οι Τσέχοι της Skoda.

Σαν όμιλος, η Skoda Transportation απασχολεί 5.000 εργαζόμενους και έχει μεταξύ άλλων βασικό της πελάτη τους Τσεχικούς Σιδηροδρόμους. H εταιρεία και οι θυγατρικές της Skoda επικεντρώνονται στον κλάδο της μηχανικής των μεταφορών, κατασκευάζοντας από τραμ, ηλεκτροκίνητα τρένα, συρμούς του μετρό, έως βαγόνια του προαστιακού σιδηροδρόμου, και τρόλεϊ.

Τι βλέπουν

Τόσο ο ένας όσο και ο άλλος διεκδικητής της ΕΕΣΣΤΥ, βλέπουν σε αυτήν τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η σιδηροδρομική αγορά της χώρας και τις προοπτικές που διανοίγονται για το διαμετακομιστικό εμπόριο από την Ελλάδα στην ΝΑ Ευρώπη μετά και την απόκτηση του ΟΛΠ από την κινεζική Cosco.

Ακριβώς αυτό το στοίχημα "παίζουν" οι Ιταλοί της FS, καθώς αν αναβαθμισθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο που είναι ευθύνη του ΟΣΕ να το κάνει, τότε ο Πειραιάς θα εξελιχθεί πράγματι σε ελληνική πύλη μεταφοράς προϊόντων και εμπορευμάτων από την Κίνα προς την Ευρώπη.

Χρειάζεται ωστόσο το δίκτυο να γίνει διπλής αντί για μονής κατεύθυνσης που είναι σήμερα, να επιτραπεί η ηλεκτροκίνηση σε όλο του το μήκος, και να γίνουν σημαντικές επενδύσεις αναβάθμισης, διαφορετικά οι επενδύσεις των Κινέζων στο λιμάνι δεν θα έχουν αντίκρισμα.

Όταν παλαιότερα, στελέχη της κινεζικής κατασκευαστικής China State Constraction Engineering, που ενδιαφερόταν να αναβαθμίσει το δίκτυο του ΟΣΕ, το είχαν επιθεωρήσει, είχαν διαπιστώσει περισσότερα από 100 προβλήματα σχεδίασης.

Του Γιώργου Φιντικάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου