Στο Βαγόνι Α1 δεν υπήρχαν ελπίδες επιβίωσης.
Στο Βαγόνι του Κυλικείου υπήρχαν ελπίδες επιβίωσης μόνο για τους επιβάτες που κάθονταν πίσω δεξιά.
Το περιθώριο επιβίωσης στο Κυλικείο ήταν της τάξης των 7-8 λεπτών για κάποιους και 10-15 λεπτών για τους υπόλοιπους.
Στο Βαγόνι Β2 τα πρώτα τρία κουπέ είναι αυτά που είχαν τα περισσότερα θύματα, όπως και το τελευταίο το ενδέκατο που είχε ορισμένα θύματα από την πρόσκρουση.
Στα πρώτα τρία κουπέ του Βαγονιού Β2, εκτός από την πρόσκρουση, υπήρξε και πρόβλημα με την έκρηξη και τη φωτιά.
Το περιθώριο επιβίωσης στο Βαγόνι Β2 ήταν περίπου της τάξης των 20-22 λεπτών.
Στο Βαγόνι Β3 υπήρχαν τρία άτυχα θύματα που φαίνεται ότι χτυπήθηκαν από συντρίμια που έπεσαν πάνω τους από άλλα βαγόνια.
Οι ερευνητές θεωρούν ότι όταν έφτασε η Πυροσβεστική δεν υπήρχαν πλέον ελπίδες επιβίωσης.
Για 1 θύμα αποδεικνύεται ιατροδικαστικά ότι έχασε τη ζώη του/της λόγω της φωτιάς.
Για περίπου 5-7 θύματα, για τα οποία δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί/απορριφθεί από την ιατροδικαστική εξέταση, προκύπτει από μαρτυρίες και από τη χαρτογράφηση ότι επίσης μπορεί να έχασαν τη ζωή τους λόγω της φωτιάς.
Σύμφωνα με το πόρισμα, τα ενεργά αίτια για το ατύχημα είναι:
1. Η θέση του ψαλιδιού σε παρακαμπήτριο που έβαλε το τρένο στη γραμμή καθόδου.
2. Η συνέχιση της πορείας του τρένου επί 13 λεπτά σε γραμμή για την οποία δεν είχε δωθεί ρητή εξουσιοδότηση κίνησης.
3. Η ανάφλεξη άγνωστης καύσιμης ύλης που προκάλεσε πυρκαγιά ιδιαίτερα μεγάλης έντασης και διάρκειας.
Παράγοντες ασφάλειας που θα έπρεπε να υπήρχαν και θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το συμβάν.
1. Απουσία επικοινωνίας μέσω ασυρμάτου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων.
2. Ελλιπής τήρηση των διαδικασίων ρύθμισης κυκλοφορίας.
3. Προηγούμενες βλάβες και καθυστερήσεις των δρομολογίων που έφεραν την 62 σε ωράριο με ένα σταθμάρχη σε βάρδια.
4. Μη συμμόρφωση των βαγονιών της επιβατικής με τους ισχύοντες ευρωπαϊκούς κανονισμούς πυρασφάλειας.
5. Έλλειψη κέντρου τηλεδιοίκησης.
6. Έλλειψη συστήματος ETCS.
7. Διαχρονικές ελλείψεις σε ζητήματα εκπαίδευσης, αξιολόγησης και επίβλεψης.
8. Crew Resource Management.
Απουσία κουλτούρας ασφαλείας στον ΟΣΕ.
Στο ατύχημα εμπλέκονται και οι 3 διευθύνσεις του ΟΣΕ.
1. Ο Σταθμάρχης δεν πληρούσε τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
2. Η επάνδρωση της τελευταίας βάρδιας με ένα μόνο σταθμάρχη είναι ένα τελείως λάθος μέτρο. Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης είχε δεχθεί σε μία ώρα και ένα τέταρτο υπηρεσίας σε ένα μόνο τηλέφωνο 40 κλήσεις!
3. Η απογευματινή βάρδια αποφάσισε να φύγει νωρίτερα από την στιγμή που έπρεπε και ενώ ήταν καθ'οδόν τρένο που θα έπρεπε να την περιμένουν βάση του κανονισμού.
4. Μη αυτόματη χάραξη δρομολογίου.
5. Γιατί δεν σταμάτησε η 62 όταν μπήκε σε λάθος γραμμή για να το διευκρινήσει, ενώ ήξεραν ότι λειτουργούσε διπλή γραμμή στο συγκεκριμένο κομμάτι.
6. Όταν συνέβη το ατύχημα δεν λειτουργούσε τίποτα, όπως επίσης και ένα τμήμα που έβλεπε ο πίνακας τοπικού χειρισμού.
7. Το επίπεδο συντήρησης του ΟΣΕ είναι τραγικό.
8. Η εκπαίδευση των σταθμαρχών, και ιδιαίτερα η πρακτική εκπαίδευση, είναι προβληματική.
Έξτρα σχόλιο: για να είναι επιτυχής η εξέταση του Σταθμάρχη, η βάση είναι 10 στα 20. Ενώ για ερασιτεχνικό δίπλωμα δικαιούσαι να κάνεις μόνο 1 λάθος στις 40 ερωτήσεις.
Πυροπροστασία βαγονιών
Οι ερευνητές δεν έχουν λάβει ακόμη απάντηση σχετικά με τις προδιαγραφές πυρασφάλειας των τρένων και κατά πόσο υπακούουν στον ευρωπαϊκό κανονισμό.
Υπάρχουν υλικά όπως η κουρτίνες και τα καθίσματα είναι εξαιρετικά εύφλεκτα.
Έκρηξη και φωτιά
Η διάρκεια του ηλεκτρικού τόξου ήταν στο ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Είναι ικανό να αναφλέξει ό,τι εύφλεκτο υπάρχει γύρω του.
Τα έλαια του μετασχηματιστή έχουν ειδικές προδιαγραφές ώστε να μην αναφλέγονται.
Η φωτιά προέκυψε από κάποια άλλη, άγνωστη, καύσιμη ύλη, αλλά μπορεί το έναυσμα να ήταν το ηλεκτρικό τόξο.
Ποια είναι η καύσιμη ύλη? Δεν γνωρίζουμε, αλλά δεν μπορεί να είναι το έλαιο των μετασχηματιστών.
Στη σελίδα δίνονται και πειράματα σχετικά με την ανάφλεξη του ελαίου μετασχηματισμών.
Ανάμεσα στη λάμψη του ηλεκτρικού τόξου και την πορτοκαλί λάμψη από την έκρηξη υπάρχει ένα κενό μισού δευτερολέπτου. Αυτό σημαίνει ότι το βραχυκύκλωμα και το ηλεκτρικό τόξο είναι κάτι διαφορετικό από την έκρηξη και τη φωτιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου