Γαλλικά «κλειδιά» κρατά στα χέρια της η κυβέρνηση για το ξεκλείδωμα των ιδιωτικοποιήσεων στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Στο διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του οποίου η προθεσμία εκπνέει σήμερα το απόγευμα, ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει έως αργά χτες το βράδυ τρεις μνηστήρες.
Οι Κινέζοι της Cosco, που φέρονται να ζήτησαν ολιγοήμερη προθεσμία, χωρίς όμως να τους δοθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι και την Κυριακή το βράδυ δεν είχαν καταθέσει προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πηγές από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης κάνουν λόγο για έντονο ενδιαφέρον κυρίως από την πλευρά των Γάλλων της SNCF, αναφέροντας ότι έχουν καταθέσει «μια πολύ σοβαρή προσφορά». Μάλιστα, οι ίδιες πηγές δεν δίσταζαν να χρήσουν τους γαλλικούς σιδηροδρόμους «φαβορί» στην κούρσα για τη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αναμένεται να λήξει στο τέλος του χρόνου με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των δεσμευτικών προσφορών.
Πάντως, κρίσιμες θεωρούνται οι επόμενες μέρες και για την τύχη του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης της Rosco, της εταιρίας συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού, του οποίου η προθεσμία εκπνέει στο τέλος του μήνα.
Για τη συγκεκριμένη εταιρεία ενδιαφέρον φέρεται να έχει εκδηλωθεί μέχρι στιγμής μόνο από τη γαλλική εταιρεία Alstom, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει γνωστά τα στοιχεία για το τίμημα που θα προταθεί.
Κυβερνητικές πηγές δεν απέκλειαν χτες το ενδεχόμενο οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι (επιβατικές-εμπορικές μεταφορές και συντήρηση του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού), να αποτελέσουν τελικά «γαλλική υπόθεση». Ένα τέτοιο ενδεχόμενο, πρόσθεταν, θα διευκόλυνε και την κυβέρνηση καθώς δεν θα αντιμετώπιζε σκοπέλους στις αρμόδιες διευθύνσεις της ΕΕ, πράγμα πιθανό στις περιπτώσεις επιλογής των Ρώσων ή των Κινέζων.
Ειδικότερα, όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκπνέει σήμερα, προβλέπεται ο νέος ιδιοκτήτης της να την παραλάβει με «προίκα» κρατικών επιδοτήσεων συνολικού ύψους περίπου 250 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας, για την παροχή υποχρεωτικής υπηρεσίας (εκτέλεση δρομολογίων προς άγονες περιοχές). Την ίδια στιγμή, το τίμημα που αυτός θα κληθεί να καταβάλει για την εταιρεία δύσκολα θα ξεπεράσει τα 28 εκατ. ευρώ!
Πάντως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδεύει προς τους ιδιώτες με τα καθαρά κέρδη της μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 να υπολείπονται κατά πολύ των αρχικών προβλέψεων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν μόλις σε 364.000 ευρώ, έναντι προβλέψεων για ετήσια κέρδη (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) το 2013 ύψους 7,5 εκατ. ευρώ. Η καθίζηση αποδίδεται από την εταιρεία στην οικονομική ύφεση και τη σημαντική μείωσης της επιβατικής κίνησης.
Η Rosco
Για τη Rosco, την εταιρία συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού, ενδιαφέρον φαίνεται να έχει εκδηλωθεί μόνο από τη γαλλική Alstom, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν γίνει γνωστά στοιχεία για το τίμημα που θα προταθεί.
Σημαντικό ρόλο στην επιλογή του επενδυτή, αναμένεται να παίξει η πρόθεσή του για τις περίπου 600 θέσεις εργασίας και η διενέργεια περαιτέρω επενδύσεων στην εταιρεία.
Σημειώνεται, ότι η Alstom έχει αγοράσει αντίστοιχη εταιρεία στη Ρουμανία με μικρό τίμημα, αλλά με τη δέσμευση για τη διατήρηση 1.000 θέσεων εργαζομένων (αρκετούς θα κρατήσει έως τη συνταξιοδότησή τους, για άλλους δημιούργησε προγράμματα εθελουσίας εξόδου, ενώ τμήμα του προσωπικού το τοποθέτησε σε άλλες θέσεις εργασίας). Επίσης, η εταιρεία παρουσίασε δεσμευτικό επενδυτικό σχέδιο ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου