Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 3 Μαΐου 2023

Επιτελικό μπάχαλο αποκαλύπτουν οι νέες διώξεις


 Για πλημμελήματα παραπέμπονται τρία στελέχη του ΟΣΕ, υπεύθυνα για τις μετατάξεις και συνακόλουθα για την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη στη θέση του ● Το σκεπτικό του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας δείχνει τα απανωτά σφάλματα
και το γενικότερο αλαλούμ που επικρατεί στη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού.

Σε μια εμφανή προσπάθεια να δοθεί εικόνα επιτάχυνσης της δικαστικής έρευνας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ασκήθηκαν την περασμένη Παρασκευή διώξεις πλημμεληματικού χαρακτήρα κατά τριών εμπλεκόμενων προσώπων, οι οποίες, όμως, αποκάλυψαν ταυτόχρονα ακόμη μία πτυχή του «επιτελικού μπάχαλου» που επικρατούσε στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα τελευταία χρόνια.


Οπως έγινε γνωστό, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών στη Λάρισα άσκησε δίωξη κατά του πρώην προέδρου του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), Σπύρου Πατέρα, της διευθύντριας Προσωπικού, Στυλιανής Κολιοπούλου, και του Αθανάσιου Κοτταρά, ο οποίος σήμερα είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διώξεις αυτές σχετίζονται με τον τρόπο που έγινε η μετάταξη στον ΟΣΕ του προφυλακισμένου σταθμάρχη Λάρισας που είχε βάρδια το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.


Ο μοιραίος σταθμάρχης κατηγορείται για σειρά λανθασμένων χειρισμών που έστειλαν τα δύο τρένα σε μετωπική σύγκρουση. Ομως, ευρεία συζήτηση έχει γίνει για το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος βρέθηκε μόνος του σε ένα πόστο που απαιτεί αυξημένη εμπειρία ενώ εκείνος είχε αναλάβει υπηρεσία πριν από λίγες μέρες.


Ακόμη και η επιτροπή εμπειρογνωμόνων που όρισε η κυβέρνηση για να εκδώσει ένα πόρισμα-εξπρές εντόπισε σοβαρό πρόβλημα στο γεγονός ότι εγκρίθηκε η μετάταξη του συγκεκριμένου 58χρονου υπαλλήλου από υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας κατά παράβαση του ορίου ηλικίας που ίσχυε για τις προσλήψεις.


Για την έγκριση της μετάταξης, η επιτροπή ζητούσε να ελεγχθούν οι ευθύνες του «τριμελούς οργάνου» του ΟΣΕ που εισηγείται επί των μετατάξεων. Οι μετατάξεις αυτές εγκρίθηκαν στα μέσα του 2022 και στο τριμελές όργανο συμμετείχαν η Στ. Κολιοπούλου, ο Αθ. Κοτταράς, που ήταν τότε αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, και ο τότε διευθυντής Κυκλοφορίας Κ. Χρυσάγης, που έχασε τη ζωή του σε αυτοκινητικό δυστύχημα λίγες μέρες μετά τα Τέμπη. Στη συνέχεια, η μετάταξη εγκρίθηκε από τον πρόεδρο Σπ. Πατέρα τον Ιούνιο του 2022.


Μάλιστα, σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, ο τέως υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης μεταβίβασε τις ευθύνες για τη μετάταξη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στον τότε υπουργό Κώστα Καραμανλή, λέγοντας ότι εκείνοι ζητούσαν αλλαγή στα όρια ηλικίας και ο ΟΣΕ ενέκρινε τη μετάταξη πριν καταργηθεί το όριο ηλικίας.


Παράλληλα με την άσκηση των νέων διώξεων (οι προηγούμενες αφορούσαν τους σταθμάρχες και ήταν κακουργηματικού χαρακτήρα), αποκαλύπτεται όμως και ένα καθεστώς σύγχυσης με «ασυμβίβαστα» στη διοίκηση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Συγκεκριμένα, ο Αθ. Κοτταράς από τα μέσα του 2022 ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), αρμόδια για μετρό-τραμ, αλλά παρέμεινε, για λόγους που γνωρίζει μόνον η κυβέρνηση, μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ.

Ομως, στον νόμο 4632/2019 (άρθρο 82) που ψήφισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη ορίζεται ρητά ότι: «Τα ίδια άτομα δεν μπορούν να απασχολούνται ή να διορίζονται ταυτόχρονα ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου διαχειριστή υποδομής και ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου σιδηροδρομικής επιχείρησης». Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ είναι διαχειριστής υποδομής ενώ η ΣΤΑΣΥ θεωρείται σαφώς σιδηροδρομική επιχείρηση.

Το συγκεκριμένο «ασυμβίβαστο» έρχεται να προστεθεί σε άλλα που έχει δημοσιεύσει μετά το δυστύχημα η «Εφ.Συν.» χωρίς να λάβει κάποια απάντηση και αφορούν:

α) Τον Π. Τερεζάκη που ορίστηκε διευθύνων σύμβουλος στον ΟΣΕ ενώ πρόσφερε στον οργανισμό υπηρεσίες συμβούλου μέσω ιδιωτικής εταιρείας,

β) τον καθηγητή Χρ. Πυργίδη που ορίστηκε μέλος της επιτροπής διερεύνησης ενώ μέχρι πριν από λίγους μήνες αμειβόταν από τον ΟΣΕ ως τεχνικός σύμβουλος και

γ) τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Ι. Ξιφαρά που υπέγραψε την απόφαση σύστασης της επιτροπής, ενώ πριν από λίγους μήνες ήταν τεχνικός σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ - αρμόδιας για την υλοποίηση των «στοιχειωμένων» συμβάσεων για τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση.


www.efsyn.gr- Άρης Χατζηγεωργίου 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου