Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 11 Μαΐου 2023

Δελτίο Τύπου ΠΕΠΕ

 


Την επιφύλαξη των μηχανοδηγών ως προς το αίτημα του ΟΣΕ να αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης των τρένων από τα 100 στα 140 χιλιόμετρα από την ερχόμενη Δευτέρα χωρίς να έχει αλλάξει κάτι σημαντικά στο δίκτυο εξέφρασε ο πρόεδρος  του Σωματείου μας και το Προεδρείο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών σε κοινή συνέντευξη τύπου  με θέμα την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών.

Στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος του Σωματείου μας  ανέφερε ότι χθες Τετάρτη – λίγο πριν σημειωθεί φωτιά σε συρμό του Προαστιακού – είχε σταλεί ένα ακόμα εξώδικο από το Σωματείο, στο οποίο υπήρχε –ακόμα μια- ρητή αναφορά στα προβλήματα στη συντήρηση του τροχαίου υλικού.

Σημείωσε ότι η ΠΕΠΕ έχει ζητήσει από την Hellenic Train να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμιση του τροχαίου υλικού. Αναφορικά με το ζήτημα της τηλεδιοίκησης τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος, είπε ότι βρισκόταν εκτός λειτουργίας, ενώ παρουσίασε και έγγραφο σύμφωνα με το οποίο το σύστημα είχε σταματήσει να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2019 ύστερα από φωτιά.

 Για την αύξηση των ταχυτήτων από την επόμενη εβδομάδα ενημερώσαμε για  την  πρόθεση του ΟΣΕ οι αμαξοστοιχίες να κινούνται με 140 χλμ σε ορισμένα σημεία, μεταφέροντας τον προβληματισμό της ΠΕΠΕ και  αναφέροντας πως μόνο στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός λειτουργούν πλήρως τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα. «Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως θα αυξηθούν οι ταχύτητες αν τίποτα δεν έχει αλλάξει» κατέληξε.

Ο Κ. Γενιδούνιας επανέλαβε ότι στα πορίσματα που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν ελήφθησαν υπόψη οι θέσεις των μηχανοδηγών, ενώ προσέθεσε ότι στη δικογραφία που έχει λάβει το Σωματείο δεν υπάρχουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που προβλήθηκαν από ΜΜΕ τις επόμενες ημέρες του δυστυχήματος. Τέλος, κάλεσε για ακόμα μία φορά και την Hellenic Train να μιλήσει για το δυστύχημα και την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και «όχι να κρύβεται πίσω από ένα συνδικάτο», ενώ σημείωσε ότι το Σωματείο ζήτησε από την εταιρία βίντεο που δείχνει τα προβλήματα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (και είχε γυριστεί 4 μήνες πριν το δυστύχημα) , το οποίο όμως, δεν  δόθηκε.

                           Η  Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών

 «Αλλη μια φορά επιχειρείται να πέσουν οι ευθύνες στον μηχανοδηγό», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών, Juan Jesus Garcia Fraille,  προσθέτοντας ότι η Ομοσπονδία ήταν ενήμερη για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου εδώ και καιρό.

Ανέφερε ότι είναι πεπεισμένος ότι το τρένο είναι το ασφαλέστερο μέσο, αρκεί να υπάρχει εκτίμηση των κινδύνων και επίλυση των προβλημάτων πριν την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. «Εάν τα συστήματα ασφαλείας είχαν λειτουργήσει δε θα είχε συμβεί το δυστύχημα», είπε τονίζοντας πως «δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στις ταχύτητες που είχαν τα τρένα πριν το δυστύχημα χωρίς να ληφθούν μέτρα». Ζήτησε απόλυτη διαφάνεια στη διερεύνηση του δυστυχήματος, αλλά είπε ότι η διερεύνηση δεν ακολουθεί το σωστό δρόμο καθώς δεν είναι ούτε αυτόνομη ούτε ανεξάρτητη. Αναρωτήθηκε μάλιστα ποιος λαμβάνει την απόφαση αύξησης των ταχυτήτων και αν είναι οι πολιτικές αρχές, οι σιδηροδρομικές αρχές ή η Hellenic Train.

Την απόλυτη στήριξή του στους Έλληνες μηχανοδηγούς εξέφρασε και ο Pietro Serbassi  Πρόεδρος των Ιταλών μηχανοδηγών και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας προσθέτοντας πως για την ασφάλεια απαιτούνται επενδύσεις και όχι μόνο καλή θέληση. Ξεκαθάρισε πως δεν είναι δυνατό να περιοριστούν οι ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, απαίτησε δικαιοσύνη και είπε ότι το πιο σημαντικό απ΄όλα είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ασφαλείας, ενώ τόνισε ότι τα συστήματα ασφαλείας στην Ευρώπη πρέπει να έχουν ομοιογένεια.

Από την πλευρά του ο β΄ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, Leslek Mietek  ανέφερε πως όταν η Ομοσπονδία  εξηγούσε πώς κυκλοφορούν τα τρένα στην Ελλάδα, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θεωρούσαν πως υπήρχε λάθος στη μετάφραση. Τόνισε την ανάγκη ασφαλών συμπερασμάτων από τις έρευνες γύρω από τις συνθήκες του δυστυχήματος καθώς είναι ο μόνος τρόπος να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο

 

 Η  αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας συναντήθηκε με την Διοίκηση της ΡΑΣ και της Hellenic Train , ενώ δεν έγινε δεκτή -παρά το αίτημά που είχε κατατεθεί- από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Προφανώς η πολιτική ηγεσία δεν θα μπορούσε να απαντήσει στο ερώτημα της Ευρωπαϊκής μας Ομοσπονδίας γιατί δεν λαμβάνονταν υπόψη οι προειδοποιήσεις – εκκλήσεις του Σωματείου μας γύρω από ζητήματα ασφαλείας.

Ο αγώνας μας για ασφάλεια στις μεταφορές και στην εργασία όπως και αυτός για απόδοση ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου