Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 9 Μαΐου 2023

Τέμπη: Νέα στοιχεία από την έρευνα των πραγματογνωμόνων των οικογενειών – Οι θέσεις στα τρένα που έγιναν «παγίδες θανάτου»

Τα νέα αποτελέσματα από την έρευνα της Επιτροπής Πραγματογνωμόνων, που έχουν ορίσει οι οικογένειες των θυμάτων στα Τέμπη, δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Του Μίλτου Σακελλάρη

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι: “Συνεχίζοντας το έργο της, η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων Οικογενειών έχει ολοκληρώσει την πρώτη φάση της χαρτογράφησης των θανάσιμων τραυματισμών ανά βαγόνι και θέση στον συρμό, προκειμένου να εκτιμηθεί με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια ο μηχανισμός και οι ιδιαίτερες συνθήκες που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους σε κάθε βαγόνι του συρμού. Η εκτίμηση με τα σημερινά δεδομένα (9/5/2023) συνδυάζοντας στοιχεία από τις κρατήσεις εισιτηρίων, ευρήματα από την αυτοψία των συντριμμιών και μαρτυρίες διασωθέντων και διασωστών, είναι η καλύτερη δυνατή δεδομένης και κάποιας αβεβαιότητας που προκαλεί η ύπαρξη αριθμού ανώνυμων εισιτηρίων, καθώς και η αδυναμία πλήρους διασταύρωσης μέσω μαρτυριών για τα βαγόνια Α1 και Κυλικείου”.

Οι Ειδικοί ανακοίνωσαν και τα σημεία όπου έχασαν τη ζωή τους οι άτυχοι επιβάτες:

“Η παραπάνω εκτίμηση περιέχει μια μικρή αβεβαιότητα (ενδεχομένως της τάξης των 2-3 ατόμων μεταξύ Α1, Κ και Β2) λόγω όρθιων στο κυλικείο ή ατόμων σε διαδρόμους και τουαλέτες.



Στο βαγόνι Α1 της Α’ θέσης δεν διαπιστώθηκαν επιζώντες, ούτε και εκτιμάται ότι υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης. Από το βαγόνι του Κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων+2 εργαζόμενοι) έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα τουλάχιστον 6 διασωθέντες. Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν 9 θύματα, 7 από το εμπρός μέρος του βαγονιού και 2 από το πίσω μέρος. Επιπλέον, τουλάχιστον 4 άτομα από τις εμπρός θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι στη φάση του εκτροχιασμού και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα. Τουλάχιστον 26 επιβάτες (ενδεχομένως περισσότεροι) από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι εγκαίρως πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι”, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
“Στο βαγόνι Β3 (μέγιστης χωρητικότητας 80 θέσεων) υπήρξαν 2 θύματα, ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής του Β3 με την μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το βαγόνι Β3 δεν αντιμετώπισε κίνδυνο πυρκαγιάς, όμως κατακλύστηκε από καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες.

Συνεχίζοντας την προσπάθεια για όσο το δυνατόν ακριβέστερη διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους σε κάθε σημείο του συρμού, οποιοσδήποτε έχει να εισφέρει επιπλέον πληροφορίες ή τυχόν φωτογραφίες/βίντεο από τα πρώτα 30 λεπτά από τη στιγμή της σύγκρουσης, παρακαλείται να επικοινωνήσει με το Δικηγορικό Γραφείο Αντ. Ψαρόπουλου, Ερμού 1, Θεσσαλονίκη, τηλ 2310 555489. Η διερεύνηση συνεχίζεται, με επόμενο ζητούμενο την διερεύνηση του μηχανισμού έναρξης και μετάδοσης της φωτιάς στα βαγόνια του Κυλικείου και Β2. Δεν έχει εντοπιστεί ακόμα η καύσιμη ύλη η οποία προκάλεσε την αρχική ανάφλεξη και συνέβαλε στην εξέλιξη της φωτιάς”, υπογράμμισε στην ανακοίνωση η Επιτροπή που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων.

www.enikos.gr 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου