Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Αύριο οι πρώτες εξετάσεις για τους υποψηφίους μηχανοδηγούς

Μεγάλο ερωτηματικό η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την εκπαίδευση και πιστοποίηση τους !
Ξεκινάει αύριο η διαδικασίας ένταξης των 26 συναδέλφων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την μετάταξη και ένταξη τους , στον κλάδο έλξης . 
Οι συνάδελφοι , αύριο και την Τετάρτη , περνάνε την πρώτη δοκιμασία , τα ψυχοτεχνικά τεστ , στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας και μετά ακολουθούν οι ιατρικές εξετάσεις .
Ερωτηματικό παραμένει , αν θα χρησιμοποιηθεί ο νέος και εν ισχύ Νόμος 3911/2011 για την εκπαίδευση κ πιστοποίηση των νέων μηχανοδηγών , με τον οποίο η διάρκεια της εκπαίδευσης ορίζεται σε δύο (2) ημερολογιακά τετράμηνα ή
αν θα εφαρμοστεί η προηγούμενη Νομοθεσία που είχε εφαρμοστεί και στην τελευταία σειρά που εντάχθηκε στον κλάδο το 2008 και πιστοποιήθηκε μετά απο 5 χρόνια , το 2013 !

Και αυτό γιατί προβλέπει 4 μηνη θεωρητική εκπαίδευση , έπειτα 3 μηνη εργασία στις εγκαταστάσεις κ πορεία σαν τρίτος-τρίτη  στην Δ/Η , και έπειτα  χορήγηση του βαθμού του βοηθού μηχανοδηγού . Ακολουθεί εργασία σαν βοηθός σε μηχανές έλξης (και όχι αυτοκινητάμαξες ή ηλεκτράμαξες )για όσο διάστημα κριθεί απαραίτητο προκειμένου να αποκτηθεί εμπειρία .

Μόλις ολοκληρωθεί ακολουθεί και πάλι 4 μηνη θεωρητική εκπαίδευση στο υπόλοιπο του τροχαίου υλικού, 3 μηνη πρακτική εργασία  και μετά εξετάσεις για την απόκτηση της άδειας μηχανοδηγού.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν εφαρμοστεί η παλιά Νομοθεσία , για την πιστοποίηση των νέων συναδέλφων θα απαιτηθούν το ελάχιστο 2,5 με 3  χρόνια.



Αντίθετα με τον Νόμο 3911 προβλέπονται 2 τετράμηνα εκπαίδευσης.
Ο Νόμος προβλέπει ότι 

 Η ανωτέρω εκπαίδευση είναι θεωρητική μετά το πέρας της οποίας ακολουθεί, υπό την ευθύνη του εκπαιδευτικού κέντρου, πρακτική άσκηση των εκπαιδευομένων συνολικής διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών σε σιδηροδρομική επιχείρηση και σε διαχειριστή υποδομής. Η πρακτική άσκηση πρέπει να πραγματοποιείται κατά τα 2/3 αυτής σε αμαξοστοιχίες σε υπηρεσία με υποχρεωτική παρουσία μηχανοδηγού εν ενεργεία κατ’ αρχάς και αργότερα με πιστοποιημένο μηχανοδηγό.

ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ που προβλέπει ο Νόμος 3911
Χρειάζεται ορθή κατανομή μεταξύ της θεωρητικής εκπαίδευσης (διδασκαλία σε αίθουσα και επιδείξεις) και της πρακτικής εκπαίδευσης (πείρα εργασίας, οδήγηση με εποπτεία και οδήγηση χωρίς εποπτεία σε σιδηροτροχιές που είναι κλειστές στην κυκλοφορία για εκπαιδευτικούς λόγους).
Η εκπαίδευση με υπολογιστή είναι αποδεκτή για την ατομική εκμάθηση των κανόνων εκμετάλλευσης, των καταστάσεων σηματοδότησης κ.λπ..
Η χρήση προσομοιωτών, παρόλο που δεν είναι υποχρεωτική, μπορεί να αποβεί χρήσιμη στην αποτελεσματική εκπαίδευση των μηχανοδηγών· χρησιμοποιούνται ιδίως για την εξάσκηση σε ασυνήθεις καταστάσεις εργασίας ή για κανονισμούς που εφαρμόζονται σπάνια. Οι προσομοιωτές διαθέτουν ιδιαίτερο πλεονέκτημα λόγω της ικανότητάς τους να παρέχουν μάθηση μέσων της πρακτικής εξάσκησης για καταστάσεις για τις οποίες δεν είναι δυνατή η εξάσκηση σε πραγματικές συνθήκες. Κατ’ αρχήν, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται προσομοιωτές τελευταίας γενεάς.
Όσον αφορά την απόκτηση γνώσεων για τις διαδρομές, πρέπει να προτιμάται η συνοδεία του υποψήφιου μηχανοδηγού από άλλο μηχανοδηγό επί ένα κατάλληλο αριθμό διαδρομών κατά μήκος του δρομολογίου, ημέρα και νύκτα. Οι μαγνητοσκοπήσεις των διαδρομών, όπως αυτές φαίνονται στο θάλαμο οδήγησης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν, μεταξύ άλλων μεθόδων, ως συμπλήρωμα εκπαίδευσης.

1 σχόλιο:

  1. Ο 3911 προέβλεπε τη λειτουργία της Αρχής Ασφαλείας Σιδηροδρόμων η οποία θα πιστοποιούσε Εκπαιδευτές και Εξεταστές Μηχανοδηγών, Εκπαιδευτικά Κέντρα, Ύλη, Γιατρούς κλπ. Αυτή θα εξέδιδε τα νέα διπλώματα μετά τον περσινό πανικό. ΤΙΠΟΤΑ από όλα αυτά δεν έχει γίνει (λέτε να πουν ότι φταίνε οι εργαζόμενοι και γι' αυτό;). Ούτε τα νέα διπλώματα τυπώσανε, ούτε Ύλη ορίσανε, ούτε εκπαιδευτές, ούτε εξεταστές, ούτε εκπαιδευτικά κέντρα και αν δείτε προσεκτικά τα οριζόμενα θα δείτε ότι το Νόμο 3911 τον έφτιαξαν βιαστικά άνθρωποι άσχετοι με το σιδηρόδρομο, μεταφράζοντας αυτολεξεί κάποια οδηγία της Ε.Ε.
    Αν η εκπαίδευση δεν γίνει με τον παλιό τρόπο, δεν θα ξεκινήσει ούτε του χρόνου. Πρέπει πρώτα να γίνουν τα προαπαιτούμενα (της μοδός η λέξη) και μετά να αρχίσει. Χώρια η βασική εκπαίδευση, χώρια οι πιστοποιήσεις σε γραμμές και τροχαίο υλικό. Κι αν περιμένουν να αγοραστούν υπολογιστές, προσομοιωτές, ταινίες από το θάλαμο, φέξε μου και γλίστρησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή