Με τους χαιρετισμούς απο την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και του Γενικού Γραμματέα κ. Νίκου Σταθόπουλου ξεκίνησε το 34ο συνέδριο της Ομοσπονδίας μας .
Εντύπωση προκάλεσαν τα διαφορετικά συναισθήματα των συνέδρων μετά το τέλος της ομιλίας του κ. Σταθόπουλου , με μερικούς να χειροκροτούν (παρά το ότι υπεραμύνθηκε την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων) και άλλους συνέδρους να φωνάζουν απο την γαλαρία συνθήματα κατά του ξεπουλήματος του σιδηροδρόμου. Το σύνθημα τα τρένα ανήκουν στο λαό και όχι στο κεφάλαιο το ιδιωτικό , δόνησε για αρκετά λεπτά την αίθουσα .....
Αναλυτικότερα >
Στην ομιλία του ο κ. Σταθόπουλος υπεραμύνθηκε της πολιτικής της Κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ ΕΕΣΣΤΥ μέσω του ΤΑΙΠΕΔ λέγοντας πως δεν κινδυνεύουν θέσεις εργασίας , ενώ τόνισε πως στην Ευρώπη αλλάζει όλη η λογική διαχείρισης των σιδηροδρομικών δικτύων , αναφερόμενος και στο 4ο σιδηροδρομικό πακέτο .
Τόνισε ότι στόχος είναι να μπεί η Ελλάδα στον χάρτη με τις εφοδιαστικές αλυσίδες στην μεταφορά εμπορευμάτων κ έτσι να δημιουργηθεί ανάπτυξη.
Σε μια αποστροφή του λόγου του , ανέφερε , για τις κακές πολιτικές που ασκήθηκαν στον σιδηρόδρομο πως και ο ίδιος την δεκαετία του 80 συμμετείχε σε μελέτες για την ηλεκτροκίνηση του δικτύου , που ...ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί .
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης . Λαφαζάνης στην ομιλία του τόνισε ότι άποψη του ΣΥΡΙΖΑ είναι πως πρέπει να υπάρχει ενιαίος δημόσιος σιδηρόδρομος με πλήρη δικαιώματα για όσους εργάζονται σε αυτόν .
Θα πρέπει ο σιδηρόδρομος να μπεί σε τροχιά ανασυγκρότησης προκειμένου να καλύψει το δίκτυο κάθε γωνιά της Ελλάδας , ενώ τόνισε πως η Κυβέρνηση δεν έχει δικαίωμα και πολιτική νομιμοποίηση για να προχωρήσει σε ιδιωτικοποιήσεις .
Τέτοιες αποφάσεις θέλουν στοιχειώδη συνέναιση είπε και αυτή σήμερα δεν υπάρχει , προειδοποιώντας την Κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε αυτό το Εθνικό έγκλημα .
Κλείνοντας είπε πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται να αμφισβητήσει τις ιδιωτικοποιήσεις και πως στηρίζει πολλά στους εργαζόμενους .
H βουλευτής των Αν. Ελλήνων Ραχήλ Μακρή τόνισε ότι η ιδιωτικοποίηση των υποδομών (ΟΣΕ) δεν προβλέπεται ούτε απο τα μνημόνια , αλλά αποτελεί επιλογή της Ελληνικής Κυβέρνησης .
Ξεπουλάνε την κερδοφόρα ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δημιουργούν νέα μονοπώλια , ενώ αναφερόμενη στον ΟΣΕ είπε πως αν ήταν Τράπεζα θα τον είχαν σώσει .
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θα δώσουν μάχη για την ακύρωση των πολιτικών , αλλά και για την καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών και του δικτύου , κάνοντας και αναφορά στο δίκτυο οπτικών ινών που σήμερα παραμένει αναξιοποίητο.
Ο εκπρόσωπος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ , Γιάννης Πρωτούλης , χαιρέτισε το συνέδριο τονίζοντας πως χρειάζονται αγωνιστικές αποφάσεις και αγωνιστικά Όργανα στα συνδικάτα για την ανασυγκρότηση του λαικού κινήματος.
Αποτελεί μονόδρομο για την ανατροπή των πολιτικών αυτών η αποδέσμευση απο την Ευρωπαική Ένωση και η μονομερής διαγραφή του χρέους .
Ο λαός θα πρέπει να πάρει στα χέρια του τα μέσα παραγωγής μέσω της κοινωνικοποίησης ενώ αναφερόμενος στα τελευταία συμβάντα με την Χ.Α. κατήγγειλε την εξίσωση απο κάποιους της δράσης του ΚΚΕ με αυτήν των νεοναζί που είναι όπως χαρακτηριστικά είπε τα καλά παιδιά των βιομηχάνων , των εφοπλιστών κτλπ
Κλείνοντας αναρωτήθηκε πως δεν είναι δυνατό να διαφωνεί κάποιος με τα μνημόνια αλλά να συμφωνεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση κ τις πολιτικές που επιβάλει .
Στην ομιλία του χαιρέτησε το συνέδριο (συμμετέχει άλλωστε και σαν σύνεδρος) τονίζοντας πως η ΠΟΣ είναι η αρχαιότερη Ομοσπονδία εργαζομένων στην Ελλάδα.
Δεν είναι δυνατό κάποιος να πονά τον σιδηρόδρομο περισσότερο απο τους ίδιους τους σιδηροδρομικούς είπε απευθυνόμενος στην πολιτική ηγεσία , ρωτώντας σε έντονο ύφος σε ποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα-πλην της Βρετανίας - έχει ιδιωτικοποιηθεί ο σιδηρόδρομος , αν πέτυχε η ιδιωτικοποίηση και αν είχε θετικά αποτελέσματα για τους πολίτες .
Δεν φταίνε οι εργαζόμενοι για τα ελλείμματα , τις μίζες για τα έργα άλλοι τις έπαιρναν είπε. Αντί να υπάρχει ένα Εθνικό σχέδιο για τον σιδηρόδρομο το μόνο που βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια είναι να αποκόπτουν δραστηριότητες του και να τις εκχωρούν σε ιδιώτες .(αναφερόμενος σε φύλαξη - καθαρισμό).
Επί 3 χρόνια τρομοκρατείται ο λαός είπε ο συνάδελφος Κιουτσούκης ενώ η Ελλάδα θυμίζει Μπανανία (αναφερόμενος στην κατάφωρη παραβίαση των Ευρωπαϊκών οδηγιών για τα δικαιώματα των Ελλήνων Εργαζομένων) , αφού έτσι την κατάντησαν όσοι την βάλαν στα μνημόνια και όσοι συνεχίζουν αυτές τις πολιτικές.
Μπορούμε να αλλάξουμε πορεία, αν υπάρξει μια δυναμική επαναδιαπραγμάτευση των μνημονίων .
Αν όχι τώρα πότε , αν όχι εμείς ποιοι είπε κλείνοντας ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ.
Ο ο κ. Ζηλιασκόπουλος επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χαιρετώντας το 34ο συνέδριο των σιδηροδρομικών τόνισε την κρισιμότητα του λέγοντας πως οι σιδηροδρομικοί θα αποφασίσουν για την επόμενη μέρα καλώντας τους να αναλογιστούν τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.
Δεν είμαστε μόνοι στην Μεσόγειο είπε , έχουμε μια ευκαιρία από ένα μικρό περιφερειακό δίκτυο να γίνουμε σημαντικός κρίκος στις εφοδιάστικες αλυσίδες.
Τα εμπορεύματα σήμερα είναι κερδοφόρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος ενώ ήταν και ο μόνος άπο τους Συμβούλους που αναφέρθηκε στο καυτό θέμα των ιδιωτικοποιήσεων , αναρωτόμενος αν το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα σήμερα , θα άφηνε ποτέ μια ΔΕΚΟ να αποδεσμευτεί από πολιτικές αποφάσεις και να χαράξει αναπτυξιακή πορεία έχοντας την απαραίτητη ευελιξία.
Δυστυχώς δεν συμβαίνει αυτό στην χώρα (συνεχώς υπάρχουν παρεμβάσεις για το παραμικρό) , παρότι το μέλλον του σιδηροδρόμου είναι λαμπρό .
Υπάρχουν πολλές δυνατότητες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε κλείνοντας ο κ. Ζηλιασκόπουλος .
Ο κ. Αγιάσογλου Δ/νων Σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ αναφέρθηκε στις πολλές δυσκολίες που συνάντησε το τελευταίο διάστημα για το στήσιμο της καινούργιας εταιρείας ενώ τόνισε 2 στοιχεία για το ανθρώπινο δυναμικό των σιδηροδρόμων εξαίροντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία του , καθώς και την τρέλα και ευαισθησία των σιδηροδρομικών για το μέσο .
Η χώρα βρίσκεται σε μια φάση που μπορεί να εκμεταλλευτεί την γεωπολιτική της θέση κια τα αποτελέσματα έρχονται όταν κάποιος μπορεί να δει τις ευκαιρίες , και ο σιδηρόδρομος έχει πολλές τέτοιες .
Απλό χαιρετισμό απηύθυναν ο Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ , κ. Θεοφανόπουλος και της ΕΡΓΟΣΕ - κ. Σπηλιώπουλος καθώς και οι εκπρόσωποι των Οργανώσεων των συνταξιούχων σιδηροδρομικών Παναγιώτης Βασιλόπουλος και Βασίλης Αποστολόπουλος .
Αργότερα εκλέχθηκε και το Προεδρείο του Συνεδρίου που αποτελείται απο τους Θεοδωρόπουλο Επαμεινώνδα, Μαρτάκη Αντώνη , Αμπελουργό Ιωάννη , Γούσιο και Νικολάου .
***Χρησιμοποιήσαμε και φωτογραφικό υλικό απο το blog της ΠΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου