Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

Ανάπτυξη και συνταξιούχοι μηχανοδηγοί, δεν συμβαδίζουν !

Μεγάλη αναφορά γίνεται τις τελευταίες μέρες σε δημοσιεύματα του ημερήσιου και ηλεκτρονικού τύπου,που κάνουν λόγο για πρόσληψη συνταξιούχων μηχανοδηγών προκειμένου να τρέξει στις ράγες
ιδιωτική εταιρεία που εδώ και 2 χρόνια, σχεδιάζει - αλλά δεν έχει πραγματοποιήσει- επενδύσεις εκκατομυρίων Ευρώ.
Φυσικά κανείς δεν είναι αντίθετος στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών,ενώ η απελευθέρωση της αγοράς στην Ευρώπη στις εμπορευματικές μεταφορές έχει πραγματοποιηθεί εδώ και περίπου 1 δεκαετία.
Ωστόσο ανάπτυξη και συνταξιούχοι στην εργασία είναι έννοιες που δεν συμβαδίζουν,όσο και αν κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι δεν έχει ανοίξει η σιδηροδρομική ακαδημία και πρέπει να εισέλθουν συνταξιούχοι στην αγορά ως ....μηχανοδηγοί.
Αλήθεια πως μπορεί όλοι όσοι πίνουν νερό στο όνομα των απελευθερώσεων της αγοράς να επικαλούνται ένα τέτοιο επιχείρημα,θα αναρωτιέται ακόμα και πρωτοετής φοιτητής των Οικονομικών Πανεπιστημίων, αφού μηχανοδηγοί εν ενεργεία υπάρχουν και άρα η αγορά θα μπορούσε να δώσει λύση στο ζήτημα αυτό,δηλαδή θα μπορούσε να αυτορυθμιστεί. Ελεύθερη οικονομία δεν λέγεται ότι έχουμε ; 
Πως είναι δυνατόν οι φερόμενοι επενδυτές των εκκατομυρίων Ευρώ, να μην μπορούν να κάνουν προσφορές ελκυστικών πακέτων σε εν ενεργεία μηχανοδηγούς ; 
Εδώ έχουν πείσει (όχι εμάς φυσικά) , ότι θα δαπανήσουν εκκατομύρια,πως τσιγκουνεύονται μερικές των χιλιάδων Ευρώ για να βρούν μηχανοδηγούς για τον επόμενο χρόνο και μέχρι να βγεί απο την σιδηροδρομική ακαδημία η νέα φουρνιά επαγγελματιών.
Είναι απλό  όσο απλή είναι και η κατανόηση του προβλήματος που αντιμετωπίζει η πραγματική οικονομία στην χώρα μας,με τις επιχειρήσεις να επιλέγουν τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης για το προσωπικό, τις ατομικές συμβάσεις, την διευθέτηση του χρόνου εργασίας και τα τελευταία χρόνια και την "μαύρη εργασία"  για να αυξήσουν την κερδοφορία τους. 
Μαύρη εργασία που παρέχεται είτε εν είδος μη πληρωμής της υπερωριακής απασχόλησης είτε με την απασχόληση συνταξιούχων.

Η ωμή πραγματικότητα, που επιβεβαιώνει τα όσα έχει γράψει το στέκι της έλξης τα τελευταία 2 χρόνια, με τις εταιρείες πλέον δημόσια να λένε ότι θα επιλέξουν συνταξιούχους, έρχεται να αποδείξει και την μεγάλη μάχη που δίνει το Σωματείο μας όλο αυτό το διάστημα, δυόμιση χρόνια τώρα, ενάντια σε αυτές τις λογικές.
Αποδεικνύει και την κρισιμότητα της συνάντησης με την ΡΑΣ την περασμένη Δευτέρα,καθώς οι πληροφορίες για τις εξελίξεις αυτές είχαν έρθει ήδη στο Σωματείο και την νέα προσπάθεια που θα γίνει για την πιστοποίηση συνταξιούχων.
Και μάλιστα η αδιαφορία του Αντιπροέδρου του Σωματείου μας, ενώ γνώριζε πολύ καλά τι συμβαίνει και προτίμησε να μην παρεβρεθεί στην συνάντηση με την ΡΑΣ,ήταν προκλητική.
Όπως προκλητική ήταν και η σημερινή του επιστολή,στην οποία θα αναφερθούμε εν καιρώ. 

Συνταξιούχοι μηχανοδηγοί σήμερα δεν μπορούν να πιστοποιηθούν απο καμία Νομοθετική Διάταξη και αυτή είναι μια πραγματικότητα, που αποδεικνύει ότι το Σωματείο μας ΠΕΤΥΧΕ να πείσει ότι δεν είναι δυνατό -και νομικά - να δουλέψουν συνταξιούχοι στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
 Η παραδοχή των εκπροσώπων των ιδιωτικών εταιρειών ότι περιμένουν Νομοθετικές παρεμβάσεις για να καταστεί δυνατή η πρόσβαση συνταξιούχων μηχανοδηγών στην εργασία, δείχνει και του λόγου το αληθές. 
Φυσικά θα δούμε αν τελικά κάτι τέτοιο γίνει αποδεκτό,ενώ φυσικά κανείς δεν ξεχνά ότι η προηγούμενη Διοίκηση της ΡΑΣ - όπως και πολλοί παράγοντες του σιδηροδρόμου (στελέχη που  δραστηριοποιήθηκαν πριν το 2015)θα επιθυμούσαν μια τέτοια εξέλιξη.
Ενδιαφέρον θα έχει φυσικά και η στάση των κομμάτων στο Ελληνικό Κοινοβούλιο αν επιχειρηθεί τέτοια παρέμβαση και τα χαρακτηριστικά που αυτή θα έχει.

Ωστόσο δεν μπορούμε  να μην σχολιάσουμε και αυτούς τους συνταξιούχους που τρέχουν πίσω απο τις εταιρείες για να υπηρετήσουν, άραγε ποια συμφέροντα;
Τα πρόσωπα αυτά είναι γνωστά στον κόσμο της έλξης.
Πρόκειται για γνωστό  -φωτεινό παντογνώστη χρόνια τώρα- απο το μηχανοστάσιο ΜΑΙ, συνταξιούχο εδώ και 2 περίπου χρόνια που μας χαιρέτησε φεύγοντας λέγοντας ΤΕΛΟΣ και τώρα προσπαθεί να επιστρέψει απο την πίσω πόρτα, φερόμενος μάλιστα ώς ιθύνων νούς στην όλη υπόθεση και για μηχανοδηγούς που έχουν να ανέβουν στα τρένα 6 ή ακόμα και 7 χρόνια και δεν σέβονται την ιστορία τους.
Δεν ντρέπονται που θα βρεθούν ως συνταξιούχοι στα χειριστήρια ενώ τα παιδιά τους είναι άνεργα.
Αντιλαμβανόμαστε ότι οι συντάξεις έχουν μειωθεί,αλλά αυτό δεν είναι η  λύση στο πρόβλημα τους.
Όταν έρθει η ώρα θα μιλήσουμε με ονοματεπώνυμα, αν και τα περισότερα είναι γνωστά στους μηχανοδηγούς που γελάνε -κυριολεκτικά- στο άκουσμα τους, αφού θυμούνται το πέρασμα τους και τι λέγανε όσο ήταν εν ενεργεία.
Φυσικά η αναφορά μας στους συνταξιούχους δεν περιορίζεται μόνο στους μηχανοδηγούς αλλά σε όλους όσους εξαργύρωσαν τα ΠΑΝΤΑ απο τον σιδηρόδρομο και προσπαθούν χρόνια τώρα να κερδίσουν και άλλα ως συνταξιούχοι.

Γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες θέλουν μηχανοδηγούς συνταξιούχους

Πολύ απλά για να πετύχουν το πολυπόθητο μισθολογικό dumpin, να κρατάνε όμηρους τους εν ενεργεία μηχανοδηγούς -με τους συνταξιούχους ως είδος εν γένει απειλής- αλλά και για να μειώσουν το μισθολογικό τους κόστος απο την πρώτη μέρα και να μπορέσουν να ανταγωνιστούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Θέλουν να απορυθμίσουν την αγορά εργασίας,αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην ασφάλεια κυκλοφορίας.

Η μάχη το επόμενο διάστημα θα είναι μεγάλη.
Εμείς θα το ξαναγράψουμε.
Θέλουμε τους συνταξιούχους μαζί μας στον αγώνα για την ανατροπή των πολιτικών που θέλουν να ισοπεδώσουν το κοινωνικό κράτος, να μειώσουν τις συντάξεις τους και τους μισθούς μας.
Όχι απέναντι μας, να βοηθούν όσους υπερασπίζονται και σχεδιάζουν τις πολιτικές αυτές.Γιατί στην ουσία αυτό πράττουν. 
Και έχουμε ξεκαθαρίσει ότι απέναντι σε αυτούς τους συνταξιούχους θα έχουμε πολύ σκληρή στάση.
Οι συνάδελφοι πρέπει να τους απομονώνουν παντού και να τους εξηγούν τα αυτονόητα,προπάντων δεν πρέπει να επιτρέπουν σε κανένα απο αυτούς -είναι γνωστοί- να πλησιάζει σε Δ/Η ή στα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να αποκομίσει πληροφορίες,γιατί αυτό κάνουν στις "αθώες"επισκέψεις τους!

Στο θέμα αυτό θα πρέπει να πάρουν θέση ΟΛΟΙ.
Πολιτικά κόμματα,συνδικαλιστικές παρατάξεις,ομοσπονδίες, τα επίσημα όργανα των φίλων του σιδηροδρόμου, που μπορούν να πανηγυρίζουν για το άνοιγμα της αγοράς,αλλά θα πρέπει να πάρουν θέση -όταν ερωτηθούν- για ένα απόλυτα "καυτό κοινωνικό ζήτημα"
Τα ψέμματα τελειώνουν.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 



3 σχόλια:

  1. Την ώρα που ο κόσμος καίγεται,ο Συρόπουλος της ΠΑΣΚ βγάζει ανακοίνωση επειδή ήταν 3 μέρες στην Αθήνα,στις συνεστιάσεις της ALE,αλλά δεν έκατσε την 4η για να παρεβρεθεί στην συνάντηση με την ΡΑΣ,λες και το Σωματείο είχε ξαναδεί ποτέ την ΡΑΣ!
    Την ίδια ώρα,ο γραφικός του ΠΑΜΕ πανηγυρίζει για την ανακοίνωση του Συρόπουλου,το παιδί είναι εντελώς ηλίθιο,δεν καταλαβαίνει,τόσα ξέρει-αυτά μπορεί,του αρκεί να βρίζει κάποιος τον Γενιδούνια.
    Λίγο μετά σκάει το θέμα του εκπροσώπου των εργαζομένων.Χαρά οι Δακίτες-Ενότητα και οι αδικημένοι αυτής της ζωής.Αντί να καταλάβουν τι πραγματικά συμβαίνει,σκέφτονται ότι έχασε άλλη μια επαφή η παράταξη του Δικτύου,που θα πάει θα αποκατασταθούμε και εμείς λένε,ζούνε σε ένα παράλληλο σύμπαν σαν εκείνο που νόμιζαν ότι αυτοί είναι στα κουμάντα και ήρθε η περυσινή σφαλιάρα και ακόμα παραμιλούν,είναι βαθιά η πληγή.
    Στον δικό μας κόσμο,βγαίνουν φόρα παρτίδα οι ιδιωτικές εταιρείες και μιλάνε για συνταξιούχους και κανένας απο τους παραπάνω δεν κοτάει να μιλήσει.Περιμένουν όλοι τα πάντα έτοιμα και στο τραπέζι.
    Ακόμα και οι εν ενεργεία δεν κατανοούν ότι με την επιστροφή ενός συνταξιούχου,αυτό θα σημαίνει ότι τα όρια ηλικίας θα εκτοξευτούν,θα υπάρχει προηγούμενο.
    Τα λιμοτάγαρα του χτες,συνταξιούχοι του σήμερα αλλά και ο βαλιτσοφόρος περιμένουν να κονομήσουν ή να ζήσουν το όνειρο των ιδιωτικών cargo.Στην πρώτη στραβή θα κρύβονται στις γωνίες όμως και οι πρώην προστάτες τους,θα είναι οι πρώτοι που τους δώσουν.
    Το παιχνίδι χοντραίνει επικίνδυνα και η ΠΕΠΕ μόνη της παλεύει με θηρία και τεράστια συμφέροντα,τεράστια οικονομικά συμφέροντα θα λύσουν τις διαφορές του σύντομα.
    Για αυτό και το σημερινό μήνυμα των Ιταλών,που διαπίστωσαν τι αγόρασαν και μάλλον τα περίμεναν αλλοιώς.
    Τα ψέμματα τελείωσαν απο τότε που υπογράφηκε η σύμβαση πώλησης.Όποιος δεν έχει προετοιμαστεί για αυτά που έρχονται και δεν έχει ετοιμάσει και τον κόσμο θα περάσει δύσκολες μέρες,άγριο καιρό.
    ΝΕΜΕΣΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α ρε πως τα φέρνει η ζωη!! Ζητάς να παρουν θεση αυτοι που στο παρελθόν ειρωνευοσασταν και χλεβαζατε μεσω σχολιων του μπλογκ σας (2013).
    Φαίνεται οτι δεν έχεις καθόλου καλη μνήμη.
    Τα χτυπήματα απο την ιδιωτικοποιηση και απο το ανοιγμα των σιδηροδρομικων μεταφορων ειναι απανωτά. Ψυχραιμία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως το ζητάει επίτηδες.Για σκέψου καλύτερα.Ο καιρός προσφέρετε για αποκαλύψεις προθέσεων.
      Έχε υπόψην,ότι όποιος βιάζεται,συνήθως σκοντάφτει,εσένα σε βλέπω να τρώς τα μούτρα σου.

      Διαγραφή