Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο, 20 Ιουνίου 2020

+ΣυνΕξέλιξη: De facto παραίτηση της Νέας Έλξης απο το Προεδρείο της ΠΕΠΕ, μετά το Δελτίο Τύπου της


Συνάδελφοι συναδέλφισες
72 και πλέον μηχανοδηγοί παρακολούθησαν την συνέλευση στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά την Πέμπτη 18 Ιουνίου.
72 αυτήκοοι παρόντες, είδαν τους 3 τοπικούς συνδικαλιστές της Νέας Έλξης να μην αναφέρουν ΛΕΞΗ για ανισοκατανομή ή αδικίες στον προγραμματισμό εργασίας στο ΜΑΙ και να μην καταθέτουν ΚΑΜΙΑ πρόταση ενώ έκπληκτοι τους είδαν  να τσακώνονται στο τέλος για το αν θα ψηφίσουν την πρόταση μας για το Roster.(οι τρείς τους, γιατί τέταρτος που να μην κατάλαβε τι προτείναμε, δεν υπήρξε).
Επί 10 μήνες οι λαλίστατοι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης στα social media έλεγαν ότι έχουν προτάσεις τις οποίες θα καταθέσουν στα όργανα του Σωματείου ΑΛΛΑ όταν συνεδρίασε το ανώτατο όργανο, η Γενική του Συνέλευση, δεν είπαν ΤΙΠΟΤΕ, δεν πρότειναν τίποτε παρά ζήτησαν να συνεδριάσει η τοπική Γραμματεία!  Που είναι οι προτάσεις σας συνάδελφοι της Νέας Έλξης, πότε θα τις παρουσιάσετε και αν όχι στους μηχανοδηγούς τότε σε ποιους; 
Έχοντας υποχρέωση να βελτιώσουμε ακόμα περσότερο την καθημερινότητα στο ΜΑΙ και στην διαρκή μας προσπάθεια από το 2012 και μέχρι σήμερα, καταθέσαμε πρόταση γραπτή και την θέσαμε στην κρίση των μηχανοδηγών. Που ήταν η  πρόταση της Νέας Έλξης όταν επί 10 μήνες μόνο καταγγέλλει τον «κακό» προγραμματισμό εργασίας;  Το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ, όπως διαπίστωσαν ΟΛΟΙ οι μηχανοδηγοί στην συνέλευση μας.  Και το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ παρουσιάστηκε μετά την συνέλευση ως… δικαίωση! Αν κάποιος παρόντας στην συνέλευση  διαβάσει το Δελτίο Τύπου της Νέας Έλξης και το συγκρίνει με την παρουσία των μελών της σε αυτήν θα νομίζει ότι βρισκόταν σε άλλο χώρο!
Έχοντας να προτείνουν το τίποτα, οι εκπρόσωποι της Νέας Έλξης συμφώνησαν στην πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης για εργασία των συναδελφισών σε δραστηριότητα συγκεκριμένη (Προαστιακός ή Αρτηριακό τρένο), συμφώνησαν για 14 υπηρεσίες (2 διανυκτερεύσεις) που θα εκτελούν οι παλιοί μηχανοδηγοί, συμφώνησαν για κυλιόμενα ρεπό –roster- ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΗΜΑΤΑ (παρά μόνο αν αυτά γίνονται για σπουδαίο λόγο που αναφέρθηκε και καταγράφηκε στα πρακτικά), συμφώνησαν για αμοιβαίες αλλαγές, για εργασία σε ρεπό ΜΟΝΟ στο τέλος ή στην αρχή της εβδομαδιαίας εργασίας και σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ υπηρεσίες μέχρι να εξαλειφθεί οριστικά το φαινόμενο της υπερεργασίας στον κλάδο. Η Νέα Έλξη ποτέ δεν επιθυμούσε roster, καθώς είχε καταγγείλει στο παρελθόν ότι πρέπει να γίνονται δεκτά όλα τα αιτήματα για ρεπό, που ουσιαστικά καθιστούν ανέφικτη την  υλοποίηση του.
Η ΣΣΕ
Με έκπληξη διαβάσαμε στην ανακοίνωση της Νέας Έλξης, ότι η ΣυνΕξέλιξη προετοιμάζει το έδαφος για αποτυχία στην επόμενη διαπραγμάτευση της ΣΣΕ! Και αυτό την ώρα που ΟΛΟΙ ΑΚΟΥΣΑΝ και ΕΙΔΑΝ τους εκπροσώπους μας να λένε ότι η διαπραγμάτευση θα είναι δύσκολη λόγω της οικονομικής ύφεσης και των συνεπειών της πανδημίας, που σε συνδυασμό με τις Κυβερνητικές αποφάσεις-παρωδία για τα εργασιακά, έχουν μετατρέψει την αγορά εργασίας σε ζούγκλα.
Μπορεί να επαίρονται οι συνδικαλιστές της ότι έβαλαν την υπογραφή τους στο κείμενο της ΣΣΕ το 2018, αλλά αυτό έγινε γιατί η ΣυνΕξέλιξη τους έδωσε την ευκαιρία να εκπροσωπηθούν στο Προεδρείο του Σωματείου  στην θέση του Γενικού Γραμματέα. Με 7 έδρες στις 11 μετά τις εκλογές του 2018 είχαμε την δυνατότητα να πράξουμε το ακριβώς αντίθετο. Καμία ουσιαστική συμμετοχή δεν είχαν στις διαπραγματεύσεις.  Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν την ανησυχία τους καθώς διαφαίνεται ακόμα και σήμερα πως δεν κατάλαβαν ποτέ πως υπογράφηκε η ΣΣΕ το 2018.
ΟΛΟΙ οι μηχανοδηγοί στο ΜΑΙ άκουσαν την τοποθέτηση του Προέδρου του Σωματείου μας για το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς, το τι συμβαίνει στην Ευρώπη σήμερα, ποιες είναι οι συνέπειες της και τον αγώνα που δίνουν τα Σωματεία των μηχανοδηγών στο πλαίσιο των συζητήσεων για  το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο και για την κατοχύρωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.. 
Από αυτήν την τοποθέτηση οι συνδικαλιστές  της Νέας Έλξης θεώρησαν ότι θίγονται τα συμφέροντα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σε μια πρωτοφανή ενέργεια στα συνδικαλιστικά χρονικά, κάλεσαν δημόσια την Διοίκηση να πληροφορηθεί τι είπε ο Πρόεδρος του Σωματείου μας και κατόπιν να παρέμβει στα εσωτερικά του συνδικάτου για να αποκαταστήσει την …αλήθεια!
Τι ακριβώς είπε ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕ όμως ; 
  • ·        Σε λίγα χρόνια ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος θα έχει αλλάξει, τίποτα δεν θα θυμίζει την σημερινή εικόνα και πολλοί νέοι μηχανοδηγοί θα έχουν προσληφθεί σε όσες εταιρείες δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην χώρα. Ο ανταγωνισμός θα κορυφωθεί, όπως έχει συμβεί όπου έχει ανοίξει η σιδηροδρομική αγορά (Ευρωπαϊκή οδηγία του 2007) και υποχρέωση των συνδικάτων μηχανοδηγών είναι να οργανώσουν την πάλη τους για την αποφυγή του μισθολογικού dumping για ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς. Για να οργανωθεί η πάλη σωστά πρέπει ΟΛΟΙ να αντιμετωπίζονται ισότιμα από το Σωματείο ως εργαζόμενοι, να γίνουν μέλη του, να το αισθάνονται ως σπίτι τους, να επιμορφώνονται συνδικαλιστικά από αυτό και να μην γίνονται διακρίσεις για κανένα. Θα πρέπει  να δοθεί αγώνας για την υπογραφή κλαδικής Σύμβασης. Αν υπάρξουν διακρίσεις είναι βέβαιο ότι στο τέλος αυτές θα ζητηθούν να ενσωματωθούν και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την εργοδοσία.
  • ·        Οι  πολλές προσλήψεις μηχανοδηγών στην Ελλάδα ανησυχούν την Νέα Έλξη ίσως γιατί οι συνδικαλιστές της απέχουν μακράν από τα προβλήματα των νέων εργαζομένων. Έτσι συμπέραναν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα …κινδυνεύσει από αυτές!
  • ·        Η εκπαίδευση θα πρέπει να γίνεται στην Δημόσια Σιδηροδρομική Ακαδημία, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές και εξεταστές μηχανοδηγούς όπως ορίζει η κείμενη Νομοθεσία, στην ενσωμάτωση της οποίας στο Ελληνικό Δίκαιο συμμετείχε ενεργά η ΠΕΠΕ με απόλυτη επιτυχία!
  • ·        Το 4Ο σιδηροδρομικό πακέτο αποτελεί πρόκληση για όλους τους μηχανοδηγούς στην Ευρώπη αυτήν την περίοδο. Για την Νέα Έλξη αποτελεί πρόκληση να ασχολείται με τον Πρόεδρο της ΠΕΠΕ από το πρωί ως το βράδυ και με… το κύκλωμα εργασίας!
  • ·        Στόχος της ΠΕΠΕ θα πρέπει να είναι σχέσεις ειλικρινούς συνεργασίας με όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες όντας ένας από τους πλέον αξιόπιστους συνομιλητές στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
  • Το καλοκαίρι του 2015 μετά την πολιτική ήττα με το 3ο μνημόνιο και εφόσον είχε προβλεφθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε αυτό, η ΠΕΠΕ με ενέργειες της πέτυχε για όσα επιδοτείτε η εταιρεία να προστατεύονται μέσω της Σύμβασης των ΥΓΟΣ τα εργασιακά-ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτήν. Αυτό σήμερα γιατί αμφισβητείται; 
Τι ενόχλησε λοιπόν την Νέα Έλξη από όλα αυτά και κυρίως ποια είναι η θέση της για όλα αυτά. Δεν χρειάζεται να ψάξει η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι θέσεις της ΠΕΠΕ τις είναι γνωστές, οι θέσεις της Νέας Έλξης είναι παντελώς άγνωστες και σκοτεινές.  
Αντί η Νέα Έλξη να θεωρεί βιλαέτι της  την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με συνδικαλιστές της να απειλούν με μεταθέσεις μηχανοδηγούς που συμμετέχουν σε πολιτικές συζητήσεις που οι ίδιοι προκαλούν ή να τάζουν τα πάντα στους πάντες, ας δουν την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Σε αυτό απάντησε ο Πρόεδρος του Σωματείου. Σε αυτήν την έπαρση, την αλαζονεία που καταμαρτυρά ότι οι συνδικαλιστές της Νέας Έλξης νομίζουν ότι βρίσκονται ακόμα στο...Δημόσιο ή ότι θα τους φοβηθούν οι μηχανοδηγοί! 
Πραγματικότητα είναι ότι η συνδικαλιστική τους ένδεια  αποτελεί ταυτόχρονα και πρόβλημα για τον κλάδο. Χτυπάνε τον κλάδο επειδή δεν έχουν τίποτα απολύτως να προσάψουν στην δράση μας. Ποτέ άλλοτε, παράταξη δεν έφευγε από μια ετήσια συνέλευση χωρίς να πεί ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ, υπερψηφίζοντας τα πάντα και μετά από λίγες μόλις ώρες να προκαλεί βγάζοντας  τρισέλιδο δελτίο τύπου, στο οποίο πανηγυρίζει γιατί ψήφισε αυτά που πρότεινε μια άλλη παράταξη.
Η +ΣυνΕξέλιξη στην συνέλευση του ΜΑΙ στο ΜΘ και στο Λιανοκλάδι κατέθεσε την πρόταση της για το μέλλον και ανέφερε τις κατακτήσεις των τελευταίων ετών.
Για να υπογραφεί κλαδική ΣΣΕ χρειάζεται συγκεκριμένος οδικός χάρτης, που αναλύθηκε λεπτομερώς από τον Πρόεδρο του Σωματείου. Οι  συνδικαλιστές της Νέας Έλξης, μάλλον μελετούσαν την πρόταση για το roster και από την δευτερολογία του Προέδρου κράτησαν μόνο την λέξη Ομοσπονδία Μηχανοδηγών, ενώ πετάχτηκαν σαν ελατήρια (γιατί;) όταν ανέφερε ότι λόγω των μέτρων της Κυβέρνησης και την επιδότηση της ανεργίας είχαμε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον τελευταίο χρόνο 100 απολύσεις, ενώ  μέχρι τον Ιούλιο του 2019 είχαμε στην εταιρεία 100 προσλήψεις. Όχι δεν είναι απολύσεις κραύγαζαν, λες και τους τσίμπησε μύγα, προσπαθώντας στην ουσία να δικαιολογήσουν την αναστολή συμβάσεων εργασίας, την εκ περιτροπής εργασία και την επιδότηση της ανεργίας στην χώρα.
Να μας απαντήσει η Νέα Έλξη, ΑΝ η Κυβέρνηση επιδοτούσε τις θέσεις εργασίας και όχι την ανεργία, θα ανανέωνε  τις συμβάσεις των 100 τεχνιτών η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ; ΝΑΙ ή ΟΧΙ. Εμείς απαντώντας είπαμε καθαρά ΝΑΙ. Η Νέα Έλξη κοίταζε εκείνη την ώρα το…roster. 

Η έπαρση και η αλαζονεία είναι κακοί συμβουλάτορες. Το ίδιο όμως συμβαίνει όταν υπάρχουν απωθημένα σε ανθρώπους. Και είναι εμφανές ότι ο καθοδηγητής αυτών των συμπεριφορών έχει σοβαρά απωθημένα, επειδή η ΠΕΠΕ έχει εξελιχθεί και δεν είναι πλέον ετερόφωτη. ΩΣΤΟΣΟ

Η Νέα Έλξη στην γραπτή της ανακοίνωση  αναφέρει ότι δεν θα γίνει «συνεπιβάτης στο τρενάκι του τρόμου» που θα οδηγήσει τους μηχανοδηγούς στον γκρεμό. Αυτό εκλαμβάνετε από την παράταξη μας ως de facto παραίτηση από την θέση του Προεδρείου του Σωματείου και στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ θα καλέσουμε τον συνάδελφο Μωραΐτη Πέτρο να παραιτηθεί από την θέση του Γενικού Γραμματέα εφόσον συμφωνεί με αυτές τις διατυπώσεις και θεωρεί ότι ο κλάδος οδηγείτε στην καταστροφή με αυτόν στην θέση του Γ.Γ. (Με τις ψήφους της ΣυνΕξέλιξης).  

Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν ότι η Νέα Έλξη αποτελεί σήμερα απόλυτη μειοψηφία. Μειοψηφία που δεν τολμά να μιλήσει σε συνελεύσεις αλλά αρκείτε στον συνδικαλισμό του facebook. Μειοψηφία που δεν τόλμησε να καταψηφίσει τον απολογισμό δράσης, παρά το ότι εδώ και 10 μήνες συνεχώς συκοφαντεί την ΣυνΕξέλιξη και την  ΠΕΠΕ,  γιατί γνωρίζει καλά την συνδικαλιστική  αδυναμία  της. Μειοψηφία που δηλώνει δημόσια ότι δικαιώνεται επειδή… ψηφίζει τις προτάσεις της πλειοψηφίας, που η ίδια δεν τόλμησε να καταθέσει ΠΟΤΕ!
Αν οι συνδικαλιστές της Νέας Έλξης έχουν υποσχεθεί θέσεις σε συναδέλφους λόγω της πολιτικής αλλαγής και δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τις υποσχέσεις τους, δεν θα χρεώνουν για αυτήν τους την αδυναμία το Σωματείο και την παράταξη μας. 
Δεν καταλαβαίνουμε όμως τι εννοούν στην Νέα Έλξη, όταν αναφέρουν ότι η «Εταιρεία μας έδειξε τα δόντια της όταν χρειάστηκε να πάρει θέση».   Είναι μέτοχοι σε κάποια εταιρεία και δεν το ξέρουμε; Αποδέχονται αντεργατικές μεθόδους;
Θα απαντήσουν;
Όλοι θυμόμαστε τις καταγγελίες της Νέας Έλξης το 2016 για τις τοποθετήσεις στο τελευταίο  Οργανόγραμμα, ελπίζουμε να μην κυνηγάμε και πάλι φαντάσματα στους διαδρόμους.
Η ισχυρή ΠΕΠΕ είναι βέβαιο ότι ΚΑΙ ΠΑΛΙ -όπως και το 2016- θα επιβάλει κανόνες ισότητας, διαφάνειας και επιλογής των ΙΚΑΝΟΤΕΡΩΝ στον Υπηρεσιακό Μηχανισμό. Μάλιστα χαιρόμαστε που με την τοποθέτηση της αυτή η Νέα Έλξη υιοθέτησε και το Οργανόγραμμα, γιατί όλοι θυμούνται τι έλεγαν το 2016 οι συνδικαλιστές της (τα γραπτά μένουν)!
Περασμένα ναι, ξεχασμένα ΌΧΙ.


ΣυνΕξέλιξη – Ιούνιος 2020






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου