Αν η κυβέρνηση δεν προχωρήσει άμεσα σε αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, ώστε να υπάρξουν εξασφαλίσεις για ορθή υλοποίηση των έργων και της συντήρησης, δεν θα λάβει ούτε ευρώ ενωσιακών κονδυλίων, ξεκαθαρίζει. Προθεσμία μέχρι το τέλος του 2021 δίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κυβέρνηση, προκειμένου να προχωρήσει σε πλήρη αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, με τρόπο που να διασφαλίζεται πως τα σιδηροδρομικά έργα δεν θα σέρνονται για χρόνια, θα λειτουργούν ικανοποιητικά και θα υπάρχει σαφές μοντέλο συντήρησης.
Μέχρι να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο και να δημιουργηθεί από κοινού ένας κατάλογος με έργα προτεραιότητας, η Κομισιόν έχει ξεκαθαρίσει πως η Ελλάδα δεν θα λάβει κοινοτικά κονδύλια για σιδηροδρομικά έργα.
Στο υπουργείο Υποδομών επαναλαμβάνουν τακτικά τον μακρύ κατάλογο διαγωνισμών που προετοιμάζουν αλλά παραλείπουν να αναφέρουν πως κανένας διαγωνισμός δεν θα ολοκληρωθεί, αν δεν καλυφθεί η συγκεκριμένη απαίτηση της Κομισιόν. Η τελευταία, στη χθεσινή έβδομη έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας, αφήνει, μάλιστα, και αιχμές για καθυστερήσεις στην προώθηση του σχεδίου αναδιοργάνωσης του ομίλου ΟΣΕ.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, ενώ δημιουργήθηκε επιτροπή στην οποία συμμετέχουν και εκπρόσωποι της Κομισιόν, που θα καταρτίσει το πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ και το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, μέχρι στιγμής δεν λειτουργεί ικανοποιητικά.
Η απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή έχει υπογραφεί από τον Μάιο, τονίζεται στη χθεσινή έκθεση, χωρίς να υπάρχει κάποια σοβαρή εξέλιξη μέχρι σήμερα. Μάλιστα στις Βρυξέλλες περιμένουν να καταθέσει η ελληνική κυβέρνηση το χρονοδιάγραμμα για τις αλλαγές στον ΟΣΕ και στον σχεδιασμό των σιδηροδρομικών έργων μέσα στον Οκτώβριο.
Εκτός από το «ξήλωμα» του ομίλου ΟΣΕ, στο υπουργείο Υποδομών έχουν κληθεί να καταθέσουν και δύο καταλόγους: Έναν στον οποίο θα αναφέρονται τα έργα προτεραιότητας με τα οποία θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου και έναν στον οποίο θα παρουσιάζονται τα νέα έργα.
Στον πρώτο, εντάσσονται βελτιώσεις του υφιστάμενου δικτύου και διασυνδέσεις με λιμάνια όπως Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Στον δεύτερο, έχουν ενταχθεί φιλόδοξα έργα όπως η ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία (Θεσσαλονίκη - Καβάλα), οι επεκτάσεις του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα, κ.α.
Στην κυβέρνηση έχουν αποφασίσει να λύσουν τον γόρδιο δεσμό του ΟΣΕ δια της πλαγίας οδού. Γι’ αυτό τον λόγο μέσα στις επόμενες εβδομάδες η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να προκηρύξει διαγωνισμό για την επιλογή Τεχνικού Συμβούλου, προϋπολογισμού άνω των 30 εκατ. ευρώ. Ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει να συμμαζέψει τις εργολαβίες που δεν τελειώνουν ποτέ στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και να σχεδιάσει και να προχωρήσει τους νέους διαγωνισμούς σιδηροδρομικών έργων.
Ετσι εκτιμούν στο υπουργείο πως θα παρακάμψουν τους σημερινούς μηχανισμούς σε ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ, που οδήγησαν σε τέλμα επενδύσεις δισεκατομμυρίων.
www.euro2day.gr - Φ.Κόλλιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου