Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

Φ. Τσαλίδης (ΤΡΑΙΝΟΣΕ): Χωρίς υποδομές μην περιμένετε ανάπτυξη σιδηροδρόμου

Συνέντευξη του Δ/ντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Τσαλίδη Φ. Δεν έχει επηρεαστεί το επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πανδημία. Το πρώτο ιταλικό γρήγορο τρένο θα έρθει στο τέλος έτους και αφού πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές, θα τεθεί σε εμπορική εκμετάλλευση την 25 Μαρτίου 2021. Παράλληλα, όπως αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης, προχωρά η ολοκλήρωση του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης το οποίο θα καταστεί ως ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. 

Πάντως ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παραδέχεται ότι το 2020 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την εταιρεία που διοικεί εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, ενώ ακόμη αναφέρεται στις σχέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον ΟΣΕ αλλά και την Rail Cargo που έχει προσφύγει κατά της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τους σιδηροδρόμους (ΡΑΣ). Για την σιδηροδρομική υποδομή σημειώνει ότι πρέπει να αναβαθμιστεί όπου απαιτείται, προκειμένου να τρέξουν τα γρήγορα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Συνέντευξη στον Βαγγέλη Μανδραβέλη

- Πότε θα αποκατασταθεί η σιδηροδρομική επικοινωνία Αθήνας-Θεσσαλονίκης;

Ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ επιχειρεί με συνεργεία στα προβληματικά σημεία, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης και παραμένει εν ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας σε τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου. Το σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Λιανοκλαδίου - Λάρισας έχει υποστεί σοβαρές ζημίες με αποτέλεσμα η σιδηροδρομική σύνδεση να έχει διακοπεί.

Πιο συγκεκριμένα, στο νότιο τμήμα της σήραγγας Όθρυος έχουν προκληθεί κατολισθήσεις και η επιφά-νεια έχει καλυφθεί από φερτά υλικά. Επίσης, σοβαρά πλημμυρικά φαινόμενα έχουν πλήξει και την περιοχή του Παλαιοφαρσάλου, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος της γραμμής να έχει πλημμυρήσει και να μην μπορεί να εκτιμηθεί το μέγεθος της ζημίας στην υποδομή. 

Προς το παρόν έχει δοθεί σε κυκλοφορία μία γραμμή, αλλά δεν έχει ακόμη πιστοποιηθεί η αξιοπιστία της ηλεκτροκίνησης, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις, εξ αιτίας της αλλαγής μηχανών, από ηλεκτράμαξες σε diesel και αντίστροφα, στα ακραία σημεία του προβληματικού τμήματος.

- Πώς αναμένετε να εξελιχθούν φέτος τα μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τόσο από άποψη επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, όσο και από πλευράς εσόδων;

Σε ό,τι αφορά στην επιβατική κίνηση, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει μεγάλη πτώση στα έσοδα λόγω της πανδημίας, ενώ σε ό,τι αφορά στην εμπορευματική κίνηση αναμένεται τα έσοδα να παραμείνουν στο ίδιο επίπεδο, ή ακόμη και να αυξηθούν κατά τι.

- Ποια ήταν η πτώση της κίνησης κατά την περίοδο της καραντίνας (Μάρτιος-Μάϊος 2020);

Στη φάση του lockdown έτρεξαν στο δίκτυο μόλις 56 δρομολόγια -κυρίως στον Προαστιακό- από τα συνολικά 417 αρχικώς προγραμματισμένα. Το πρώτο δίμηνο για το 2020, υπήρξε συνολικά αυξητική τάση για τα επιβατικά δρομολόγια (σε σχέση με το 2019), ενώ μετά την Καθαρά Δευτέρα η μείωση ήταν εμφανής. Τον Μάρτιο και τον Μάϊο τα έσοδα μειώθηκαν σημαντικά, ενώ τον Απρίλιο ουσιαστικά μηδενίστηκαν αφού καταγράφηκε μείωση κατά 96%.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πρώτη ημέρα έλαβε μέτρα προστασίας σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), την Κυβέρνηση, τη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων και τις Βρυξέλλες. Μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έλαβε τα εύσημα και από τη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων για την καλή εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας των επιβατών και του προσωπικού της.

- Πώς επηρεάσθηκε το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας από την πανδημία και κατά πόσο αυτό ενδεχομένως να έχει αναθεωρηθεί, δεδομένου ότι σημαντικό πλήγμα από την πανδημία δέχθηκε και η μητρική εταιρεία; 

Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας υλοποιείται ήδη με την ανακατασκευή του Μηχανοστασίου στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα μετατραπεί σύντομα σε ένα από τα πιο σύγχρονα Μηχανοστάσια στην Ευρώπη, καθώς και με την παραγγελία των νέων πέντε σύγχρονων τρένων, το πρώτο από τα οποία θα αφιχθεί στη χώρα μας τον Δεκέμβριο. 

Οι στοχευμένες επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορούν στην προμήθεια νέου τροχαίου υλικού, στην ανακατασκευή Μηχανοστασίων, στην αξιοποίηση των εγκαταστάσεων σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης και των νέων τεχνολογιών, στην δραστηριοποίησή της στον τομέα logistics (αξιοποίηση των αποθηκών στο Θριάσιο), σε νέες προσλήψεις, κλπ. Οι επενδύσεις της εταιρείας όμως εξαρτώνται και από την πορεία των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

- Πέρασαν δύο χρόνια από την εμφάνιση του «ασημένιου βέλους» στην ΔΕΘ. Πότε επιτέλους θα φθάσουν στην χώρα μας τα νέα γρήγορα τρένα και πότε θα τεθούν σε λειτουργία; Γιατί καθυστέρησαν τόσο πολύ να φανούν;

Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έρθει το πρώτο από τα πέντε νέα τρένα της εταιρείας, τα οποία θα προσφέρουν ποιοτικότερες υπηρεσίες στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Μάλιστα, το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο θα δρομολογηθεί στις 25 Μαρτίου 2021. Η ολοκλήρωση των έργων υποδομής, όπως η συντήρηση του δικτύου, η ανάταξη του δικτύου, όπου αυτό απαιτείται, καθώς και η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος ETCS τόσο στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όσο και στον Προαστιακό, είναι καθοριστικής σημασίας, όχι μόνο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και για όσους δραστηριοποιούνται στον σιδηροδρομικό τομέα. 

Επίσης, πρέπει να τεθούν σε λειτουργία οι δύο υποσταθμοί της ΔΕΗ στην Ανθήλη και στο Περιβόλι που βρίσκονται στο νέο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός. Τότε, θα αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου, το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μπορεί να διεξάγεται σε τρεις ώρες περίπου και γενικότερα θα υπάρξει μια τεράστια βελτίωση στην ποιότητα των παρεχόμενων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπηρεσιών. 

- Πώς είναι οι σχέσεις σας με τον διαχειριστή της γραμμής ΟΣΕ και γιατί κατά καιρούς υπάρχει ένταση στις σχέσεις σας; 

Να ξεκινήσουμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαρτάται από τον ΟΣΕ και αντιστρόφως. Όσο πιο σύγχρονη είναι η σιδηροδρομική υποδομή, τόσο καλύτερα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπορεί να δρομολογεί περισσότερα και νεότερα τραίνα με ασφάλεια καθώς και να παρέχει ποιοτικότερες υπηρεσίες προς τους επιβάτες.

Βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία με την διοίκηση του ΟΣΕ για την κατά το δυνατόν αμεσότερη επίλυση των προβλημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο.  Να σας υπενθυμίσω ότι προβλήματα, για τα οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουδεμία ευθύνη φέρει, σχετικά με το δίκτυο και τους σταθμούς. Για παράδειγμα όταν δεν λειτουργούν οι κυλιόμενες σκάλες, οι ανελκυστήρες, τα ρολόγια, η τηλεματική και πολλά άλλα, προβλήματα που βρίσκονται στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, τα χρεώνεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της αμαυρώνουν την εικόνα της. Επομένως θα πρέπει να γίνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια για την αναβάθμιση της υποδομής από το Ελληνικό Δημόσιο και κατ’ επέκταση από το διαχειριστή της υποδομής, ΟΣΕ. 

- O μοναδικός ανταγωνιστής σας, σας κατηγορεί ότι δημιουργείται εμπόδια στον ελεύθερο ανταγωνισμό, είτε με υπέρογκες χρεώσεις, είτε με αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές. Tι απαντάτε; 

Μολονότι η εταιρεία μας έχει υψηλό μερίδιο στην ελληνική αγορά, ποτέ δεν έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της, ούτε εμπόδισε την είσοδο της Rail Cargo Logistics Goladair (RCLG) στην ελληνική αγορά.  Η RCLG, έχοντας πραγματοποιήσει μια πάρα πολύ μικρή επένδυση στην χώρα μας, ουσιαστικά ζητεί να της παραχωρηθεί ένα πολύ μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών από αυτό που της αναλογεί, ή από αυτό που μπορεί να φέρει εις πέρας. Επίσης, η RCLG ουδέποτε είχε διακριτική μεταχείριση σε σχέση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πρώην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) στη συντήρηση του τροχαίου υλικού που έχει μισθώσει από το Ελληνικό Δημόσιο. Η RCLG έχει μισθώσει τέσσερις μηχανές από την ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 1160 μονάδες τροχαίου υλικού, δηλαδή μηχανές και βαγόνια.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η πρώην ΕΕΣΣΤΥ, η οποία κατά τον χρόνο σύναψης της επίδικης σύμβασης ήταν δημόσια επιχείρηση και συνεπώς δεν θα μπορούσε καν να εγερθεί υπόνοια διακριτικής μεταχείρισης, προσέφερε στην RCLG χρεώσεις ισοδύναμες με αυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσαρμοσμένες στο προφίλ χρήσης, τις οποίες η RCLG απεδέχθη. Επίσης, σε αρκετά σημεία η σύμβαση συντήρησης της RCLG είναι και καλύτερη από την αντίστοιχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς δεν της επιβάλλει ορισμένες χρεώσεις που ισχύουν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί πολυετή συνεργασία με την μητρική αυστριακή εταιρεία της RCLG χωρίς ποτέ να έχει ανακύψει οποιοδήποτε θέμα. Αντιθέτως, στα τέλη του 2019, και ενώ είχε προηγηθεί η καταγγελία της RCLG στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) μας ευχαρίστησε για την άριστη συνεργασία μας και μας ζήτησε τη συνέχισή της. Σημειώνεται, ότι η RCLG μέχρι σήμερα δεν έχει αποπληρώσει παρά μόνο ελάχιστο μέρος των χρεώσεων συντήρησης προς την πρώην ΕΕΣΣΤΥ (και νυν ΤΡΑΙΝΟΣΕ), παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να λαμβάνει καθημερινά και αδιαλείπτως υπηρεσίες συντήρησης και πιστοποίησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου