Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2020

Yπογράφηκε η νέα διετής ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Ανακοίνωση ΠΕΠΕ

Συναδέλφισες συνάδελφοι

Σήμερα το Σωματείο μας αποφάσισε πλειοψηφικά (8 υπέρ /3 κατά) και υπέγραψε την νέα διετή επιχειρησιακή ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μαζί με το επιχειρησιακό Σωματείο (ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Παρότι βασική μας επιδίωξη ήταν η νέα ΣΣΕ να υπογραφεί και απο το 3ο – νεοιδρυθέν- Σωματείο ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι εκπρόσωποι του δυστυχώς αρνήθηκαν
να προσέλθουν στην διαπραγμάτευση με φήμες να αναφέρουν ότι έχουν προσφύγει στον ΟΜΕΔ, σε μια περίοδο που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάζει ζημίες άνω των 3 εκ Ευρώ κατά δήλωση της Διοίκησης της.

Η σημερινή υπογραφή της νέας επιχειρησιακής ΣΣΕ διασφαλίζει την σταθερότητα και προσφέρει ασφάλεια σε ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς παρά τις σημαντικές ζημιές που παρουσιάζει η εταιρεία λόγω της πανδημίας, συμφώνησε να μην εφαρμόσει τα εργαλεία που τις παρέχει ο Νομοθέτης στα εργασιακά για την αντιμετώπιση των συνεπειών της, δηλαδή συμφώνησε ότι ΔΕΝ θα εφαρμόσει σύστημα εκ περιτροπής εργασίας, δεν θα θέσει τους εργαζόμενους σε αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους και δεν θα εντάξει το προσωπικό της στο πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ.

Με λίγα λόγια σε μια περίοδο που στην χώρα η οικονομική ύφεση ξεπερνά το 12% και οι ζημιές για την εταιρεία θα ξεπεράσουν τα 3 εκ Ευρώ, παρά την αυξημένη Κρατική επιχορήγηση για το 2020, οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι οικογένειες τους μπορούν να αισθάνονται ΑΣΦΑΛΕΙΣ καθώς ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ οι όροι που είχαν συμφωνηθεί με την ΣΣΕ του 2018.

Ως αντιστάθμισμα τα 2 Σωματεία συμφωνήσαμε για πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων για το 2021. Αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν παρουσιάσει ζημιές το 2021, οι μισθολογικές ωριμάνσεις επανέρχονται απο 1.1.2022, παρότι είναι γνωστό ότι απο το 2012 και με τον Νόμο 4093 αυτές έχουν παγώσει για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα και μέχρι η ανεργία στην Ελλάδα να πέσει στα επίπεδα του 10%.

Οι προερχόμενοι απο την ΕΕΣΣΤΥ εργαζόμενοι που εργάζονται στην τεχνική βάση (εργοστάσια-μηχανεργοστάσια) ΕΝΤΑΣΟΝΤΑΙ στα μισθολογικά κλιμάκια της ΣΣΕ στον κλάδο του Προσωπικού Ελέγχου και κίνησης αμαξοστοιχιών και οι διοικητικοί στον κλάδο διοικητικών και πλέον ισχύουν για αυτούς ΟΛΟΙ οι όροι της ΣΣΕ.

Λόγω της οικονομικής συγκυρίας και των ζημιών που παρουσιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2020, οι αυξήσεις που θα λάβουν για το 2021 οι εργαζόμενοι της πρώην ΕΕΕΣΤΥ, μηνιαίως, φτάνουν τα 60 Ευρώ για όσους έχουν τακτικές αποδοχές πάνω απο 1050 Ευρώ και τα 100 Ευρώ το μήνα για όσους έχουν τακτικές αποδοχές κάτω των 1050 Ευρώ.

Μια σημαντική οικονομική ενίσχυση ιδιαίτερα για τους νέους εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί με ατομικές συμβάσεις στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ.

Επιπλέον για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους που είχαν τακτικές αποδοχές κάτω των 1000 Ευρώ το 2020 χορηγείται εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 400 Ευρώ.

Η συνολική αύξηση του μισθολογικού κόστους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κυμαίνεται ΜΟΝΟ για τον πρώτο χρόνο της νέας ΣΣΕ στο 2.4% και μέσα στην κρίση της πανδημίας, ενώ τον δεύτερο χρόνο εφόσον η εταιρεία δεν παρουσιάσει ζημιές, η αύξηση θα ξεπεράσει το επιπλέον 6%.

Για τον κλάδο μας η νέα ΣΣΕ διατηρεί όλα τα κεκτημένα, διασφαλίζει τις αποδοχές μας εν μέσω μεγάλης οικονομικής κρίσης, καταργεί οριστικά το ενδεχόμενο αναστολής συμβάσεων εργασίας και εκ περιτροπής εργασίας, ενώ μετά απο επιμονή μας καταργήθηκε το 9ημερο και η πέραν του πενθήμερου εργασία που είχαμε συμφωνήσει να ισχύσει το 2018 για να αντιμετωπίσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την μεγάλη έλλειψη μηχανοδηγών και να μην έχουμε καταργήσεις επιβατικών – εμπορευματικών δρομολογίων.

Παράλληλα με το βλέμμα στο μέλλον και ενόψει της πωθούμενης ενεργοποίησης του ETCS διασφαλίσαμε ότι η χιλιομετρική αποζημίωση αυξάνεται στα 0.065 Ευρώ/τρενοχιλιόμετρο στα επιβατικά τρένα, εφόσον αυτό τεθεί σε λειτουργία.

Κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησε για νέες προσλήψεις μηχανοδηγών , σε συνέχεια των 95 που έχουν πραγματοποιηθεί χάρη στην δράση του Σωματείου μας εδώ και 2 χρόνια, ενώ υπήρξε δέσμευση για την καταβολή των εκπαιδευτικών αποζημιώσεων μόλις βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της εταιρείας.


Συνάδελφοι

Η σημερινή υπογραφή της νέας διετούς επιχειρησιακής ΣΣΕ συνιστά μια σημαντική επιτυχία για ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς ενώ αποδεικνύει ότι οι μηχανοδηγοί στάθηκαν ουσιαστικά ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ στους εργαζόμενους στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ.

Χωρίς να απαντάμε ποτέ στις προκλήσεις, μαζί με την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποδείξαμε ότι σημασία έχουν οι πράξεις και όχι τα λόγια.

Σε μια περίοδο που η ανασφάλεια κυριαρχεί στην αγορά εργασίας, που οι Συλλογικές Συμβάσεις αμφισβητούνται καθημερινά και που το ατομικό δίκαιο και η ευελιξία κυριαρχούν, καταφέραμε να προσφέρουμε ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ σε ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς ενώ για το Σωματείο μας αυτή η ΣΣΕ αποτελεί ασπίδα για τους μηχανοδηγούς σε όλη την Επικράτεια.

Καταφέραμε να ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ την καθομολογούμενως απαράδεκτη πολιτική της εκ περιτροπής εργασίας και της αναστολής των συμβάσεων εργασίας, που πλανιόταν ως δαμόκλειά σπάθη απο την εργοδοσία μετά την κατάργηση μεγάλου μέρους του επιβατικού έργου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διατηρώντας ΟΛΑ τα δικαιώματα μας.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ την προσπάθεια μας για ένα καλύτερο αύριο.

Ο Πρόεδρος Ο Γ.Γραμματέας


Γενιδούνιας Κώστας Αθ. Ποργιάζης 

1 σχόλιο:

  1. Καλήμερα και χρονια πολλα.αυτην την συμβαση που μπορουμε να την βρουμε για να ξερουμε αναλυτικα αν ειναι καλη ή οχι?
    Υπάλληλος Τραινοσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή