Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020

«Βροχή» οι ενστάσεις για τους διαγωνισμούς στις συγκοινωνίες

 Εντός 20 ημερών θα πρέπει το ΑΣΕΠ να έχει ολοκληρώσει τον πλήρη έλεγχο όλων των ενστάσεων που υποβλήθηκαν

«Βροχή» ενστάσεων στους διαγωνισμούς για την πρόσληψη 609 ατόμων στις συγκοινωνιακές εταιρείες της Αθήνας, στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και τη

ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) αποκάλυψε η λήξη της περιόδου υποβολής ενστάσεων την Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, συνολικά έχουν κατατεθεί ηλεκτρονικά ή με φαξ, όπως προβλεπόταν, περί τις 1.000 ενστάσεις εκ των οποίων περίπου οι 600 αφορούν την ΟΣΥ, δηλαδή την εταιρία λειτουργίας των λεωφορείων και των τρόλει.

Για την εξέταση όλων αυτών των ενστάσεων το ΑΣΕΠ έχει στη διάθεσή του μόλις είκοσι ημέρες προκειμένου να τις ελέγξει μαζί με τον προσωπικό πίνακα προσληπτέων και ενώ ο εν λόγω έλεγχος παρουσιάζει και αρκετές ιδιαιτερότητες, όπως η διασταύρωση επαγγελματικών αδειών οδήγησης και Πιστοποιητικών Επαγγελματικής Ικανότητας.

Πολλές από τις ενστάσεις φαίνεται να οφείλονται στις δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν στο διαγωνισμό της ΟΣΥ με το «ανεβοκατέβασμα» του προσωρινού πίνακα προσληπτέων. Συγκεκριμένα, ο πίνακας αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εταιρίας στις 9 Δεκεμβρίου για να κατέβει λίγο αργότερα και να αναρτηθεί εκ νέου την επόμενη ημέρα. Ωστόσο προς έκπληξη πολλών υποψηφίων, ο πίνακας δεν ήταν ο ίδιος με τον προηγούμενο καθώς η σειρά κατάταξης είχε αλλάξει σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ σε άλλες άτομα που εμφανίζονταν στον αρχικό πίνακα ως προσληπτέα, στη δεύτερη εκδοχή του πίνακα κατατάσσονταν στους επιλαχόντες.

Nα σημειωθεί μάλιστα ότι αρχικά εμφανίζονταν και τα προσωπικά δεδομένα των υποψηφίων, δηλαδή το ονοματεπώνυμο των απορριπτέων, το οποίο κανονικά θα έπρεπε να παραμένει μυστικό και να εμφανίζεται ως αναγνωριστικό μόνο ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησής τους.

Η εταιρία έκανε λόγο για «ορισμένα λάθη» στον πρώτο πίνακα, τα οποία απέδωσε σε πρόβλημα του λογισμικού, δίνοντας μάλιστα γι΄αυτό το λόγο και παράταση μίας ημέρας στην υποβολή ενστάσεων: «Διευκρινίζουμε ότι εκ παραδρομής για σύντομο χρονικό διάστημα είχαν αναρτηθεί πίνακες αποτελεσμάτων, οι οποίοι είχαν ορισμένα λάθη, λόγω λάθους του λογισμικού. Κατόπιν συνεννόησης με το ΑΣΕΠ, έγιναν οι αναγκαίες διορθώσεις και γι΄αυτό το λόγο δόθηκε μία ημέρα παράταση στην προθεσμία των ενστάσεων, η οποία πλέον είναι έως και την πάροδο της Τρίτης 15 Δεκεμβρίου» ανέφερε η δεύτερη ανακοίνωση που αναρτήθηκε μαζί με τους πίνακες.

Σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί ότι από την 5μελή επιτροπή αξιολόγησης προσλήψεων που έχει συσταθεί στην εταιρία παραιτήθηκε προ ολίγων ημερών και ο ένας εκ των δύο συνδικαλιστών του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, ο οποίος μετείχε σ΄αυτήν χωρίς μάλιστα να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο μέλος. Στη συγκεκριμένη επιτροπή δεν εξελέγη ποτέ πρόεδρος, ενώ στη δεύτερη λίστα δεν εμφανίζονταν και τα ονόματα των μρλών της επιτροπής στην κάτω δεξιά πλευρά.

Να σημειωθεί ότι συνολικά υποβλήθηκαν περί τις 7.000 αιτήσεις για τις 423 θέσεις οδηγών και τεχνιτών στην ΟΣΥ με τον αριθμό των υποψηφίων να είναι, πάντως, μικρότερος καθώς αρκετοί είχαν υποβάλει αιτήσεις για περισσότερες της μιας ειδικότητας εφόσον πληρούσαν τις προυποθέσεις.

Βάσει της διακήρυξης του διαγωνισμού, την οποία έχει υπογράψει ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, «το Α.Σ.Ε.Π. διενεργεί τον έλεγχο νομιμότητας και τον κατ’ ένσταση έλεγχο μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την πάροδο της προθεσμίας υποβολής των ενστάσεων, ενώ η απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. κοινοποιείται στον φορέα, προκειμένου να καταρτίσει τον οριστικό πίνακα προσληπτέων».

Ωστόσο, όπως προβλέπεται και σε άλλους διαγωνισμούς προσλήψεων της τελευταίας περιόδου ορίζεται μία ασφυκτική χρονικά περίοδος για την εξέτασή τους, καθώς επισημαίνεται ότι «Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, θεωρείται ότι το Α.Σ.Ε.Π. επικυρώνει ως οριστικό, τον προσωρινό πίνακα» και κατά συνέπεια προχωρούν οι προσλήψεις.

Να σημειωθεί μάλιστα ότι από το σύνολο του προσωπικού του ΑΣΕΠ, κάποια εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδειες ειδικού σκοπού λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες με αποτέλεσμα να απομένουν ακόμα λιγότεροι υπάλληλοι, οι οποίοι μπορούν να ασχοληθούν με το αντικείμενο και μάλιστα σε μία περίοδο που θα έχει και αρκετές αργίες λόγω των Χριστουγέννων, ενώ «τρέχουν» και άλλοι παράλληλοι έλεγχοι.

Για τους εργαζομένους που θα προσληφθούν προβλέπεται δοκιμαστική περίοδος ενός έτους κατά την οποία θα αμείβονται κανονικά και στη συνέχεια θα αξιολογηθούν.

Από την πλευρά των υποψηφίων, όσοι έχουν προβεί σε ενστάσεις μετά τις αλλαγές στους πίνακες ελπίζουν ότι θα δικαιωθούν. Το «ethnos.gr» ήρθε σε επαφή με έναν από τους συγκεκριμένους υποψηφίους (τα στοιχεία του είναι στη διάθεση του site), ο οποίος ενώ στον πρώτο πίνακα εμφανιζόταν στους προσληπτέους, στη συνέχεια το όνομά του μετακινήθηκε στους επιλαχόντες: «Πλέον περιμένω να δω τι θα γίνει με την ένσταση που υπέβαλα. Ολα τα δικαιολογητικά μου και η αίτηση ήταν εντάξει και συγκαταλεγόμουν στον πρώτο πίνακα στους διοριστέους χωρίς εμπειρία. Ωστόσο μετά τα πράγματα άλλαξαν και βρέθηκα αναπληρωματικός» λέει χωρίς ακόμα να έχει καταλάβει το λόγο.

Aν και είχε προυπηρεσία, γνώριζε ότι δε θα προσμετρηθεί διότι είχε πάρει προσφάτως αλλά εμπρόθεσμα την άδεια άσκησης επαγγέλματος: «Κι αυτό είναι ένα λάθος που θα πρέπει να διορθωθεί στις προδιαγραφές μελλοντικών διαγωνισμών. Για να πάρεις άδεια άσκησης επαγγέλματος χρειάζεσαι προυπηρεσία, αλλά ενώ την έχεις αποδεδειγμένα μέσω βεβαιώσεων από τον ΕΦΚΑ, προσμετράται μόνο το διάστημα της προυπηρεσίας μετά την απόκτηση της άδειας».

Πρόβλημα με τις αλλαγές στη σειρά κατάταξης είχαν και άλλοι υποψήφιοι, πολλοί εκ των οποίων μάλιστα αφήνουν ανοιχτό και το ενδεχόμενο προσφυγής στη Δικαιοσύνη αμέσως μετά τη λήξη της διαδικασίας ελέγχου.

Να σημειωθεί ότι η ΟΣΥ έχει στιγματιστεί στο παρελθόν για διαγωνισμούς με σοβαρές παρατυπίες. Είναι ακόμα νωπές μεταξύ των εργαζομένων στην εταιρία οι μνήμες της απόλυσης περίπου 200 υπαλλήλων της ΟΣΥ κυρίως οδηγών αλλά και ορισμένων τεχνιτών, φυλάκων, κλπ, τα πιστοποιητικά σπουδών των οποίων βρέθηκαν παραποιημένα.

Η διαδικασία των απολύσεων ξεκίνησε το 2014 οπότε και απομακρύνθηκε από την ΟΣΥ η μεγάλη πλειονότητα όσων εντοπίστηκαν με πλαστά πιστοποιητικά (περίπου 150 άτομα), ενώ οι υπόλοιποι απολύονταν σταδιακά τα επόμενα χρόνια.

Οταν είχε γνωστοποιηθεί η υπόθεση συνδικαλιστές της εταιρίας είχαν μιλήσει για «παράγκα προσλήψεων», ενώ αρκετά χρόνια αργότερα – το 2017- ο τέως υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης είχε καταγγείλει ότι από την ΟΣΥ είχαν χαθεί 300 – 350 υπηρεσιακοί φάκελοι και μαζί με αυτούς πολύτιμα στοιχεία για την έρευνα των πλαστών πιστοποιητικών που βρισκόταν σε εξέλιξη.

www.ethnos.gr- Μαρία Λιλιοπούλου 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου