Ιδιαίτερα χρήσιμη και αποκαλυπτική ήταν η χτεσινή κουβέντα που είχαν οι εκπρόσωποι μας με τον Ισπανό Πρόεδρο της ALE στο περιθώριο της συνεδρίας του STEP.Όπως είπε ο Ισπανός συνάδελφος,στην Ιβηρική Χερσόνησο δραστηριοποιούνται 4 ιδιωτικές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων,που καλύπτουν μόλις το 15% της μετακίνησης τους.
Στην ερώτηση για τις συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών σε αυτές η απάντηση ήταν ότι
τόσο οι συνθήκες εργασίας όσο οι αμοιβές είναι πολύ χειρότερες απο αυτές που έχουν οι μηχανοδηγοί στην δημόσια σιδηροδρομική εταιρεία.
Οι μηχανοδηγοί που εργάζονται στις ιδιωτικές εταιρείες συνήθως δεν έχουν σταθερό πρόγραμμα εργασίας, δουλέουν συνεχώς υπερωριακά - και πολλές ώρες- ενώ οι αμοιβές τους είναι πολύ χαμηλότερες απο αυτές των μηχανοδηγών στην δημόσια εταιρεία.
Μάλιστα οι περισσότεροι προσλαμβάνονται σε ιδιωτικές εταιρείες και έπειτα προσπαθούν να ενταχθούν στην δημόσια Renfe.
Η Ισπανική Κυβέρνηση έχει σαν προτεραιότητα την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και την σύνδεση του με κάθε γωνιά της χώρας με σύγχρονα και γρήγορα τρένα ενώ τα όποια ελλείματα δημιουργούνται απο αυτήν την Κεντρική πολιτική επιλογή καλύπτονται απο τα κέρδη στις υπερταχείες (AVE) και το Κράτος.
Όπως είπε ο Πρόεδρος της ALE οι ιδιωτικές εταιρείες στα εμπορικά παρουσιάζουν ετησίως μικρά ελλείμματα και ελπίζουν ότι κάποια στιγμή θα περάσουν στην κερδοφορία.
Οι εργασίες του STEP συνεχίζονται σήμερα στην Θεσσαλονίκη.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου