Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Ποιο είναι το Plan Β της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Καθώς η ώρα της αλήθειας για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλησιάζει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει γίνει ιδιαίτερα πιεστική για την εφαρμογή των συμφωνηθέντων για τις κρατικές επιδοτήσεις στον ΟΣΕ, η κυβέρνηση φέρεται να έχει αρχίσει να εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την επόμενη μέρα
των ελληνικών σιδηροδρόμων. Λύσεις που μπορούν να υποκαταστήσουν τον υπάρχοντα επιχειρηματικό χάρτη, καθώς, εάν τελικά δεν επιτευχθεί o στόχος της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ -παρά την επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος την Παρασκευή από τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους, τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους και την ΓΕΚ Τερνα αλλά όχι και από την Cosco-, δεν θα διαγραφούν υποχρεώσεις της, ύψους 800 εκατ. ευρώ, με συντριπτικές συνέπειες για τη βιωσιμότητά της. Αλλά και λύσεις που επιφυλάσσουν ρόλο για το κράτος και όχι αποκλειστικά για τους ιδιώτες.
Αν και από το ΤΑΙΠΕΔ διαβεβαιώνουν πως το επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι γνήσιο, πηγές της αγοράς, με τις οποίες συνομίλησε η «Κ», είναι σε θέση να γνωρίζουν πως η επιτυχής ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι ακόμα αμφίβολη. Σε περίπτωση που βρεθεί σε δεινή θέση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή αποδειχθεί άγονος ο διαγωνισμός και αντί να επαναπροκηρυχθεί αξιώσει η Ε.Ε. την επιστροφή των κρατικών επιδοτήσεων, θα προκύψει άμεσα θέμα διαδοχής. Ποια δηλαδή εταιρεία θα αναλάβει το επιβατικό έργο.
Το εμπορικό κομμάτι
Στο εμπορικό κομμάτι η λύση αναμένεται να αφεθεί στον ιδιωτικό τομέα, κίνηση συμβατή με την απαίτηση της Ε.Ε. για άνοιγμα της αγοράς, η οποία έχει ήδη δρομολογηθεί. Υπενθυμίζεται πως έχουν ήδη ζητηθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δύο άδειες από ιδιωτικές επιχειρήσεις: την Piraeus Europe Asia Rail Logistics και τη Rail Cargo Logistics Goldair.
Μάλιστα η Rail Cargo Logistics Goldair, κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων με την ελληνική Goldair, έχει ήδη λάβει τη σιδηροδρομική άδεια και προχωρεί πλέον τις διαδικασίες για την πιστοποίηση τροχαίου υλικού και μηχανοδηγών. Η εταιρεία κινείται για την προμήθεια τροχαίου υλικού, το οποίο περιλαμβάνει δύο ηλεκτράμαξες και δύο ντιζελάμαξες. Ανάλογα αναμένεται να κινηθεί και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics, την οποίας η επωνυμία προκαλεί πολλαπλούς συνειρμούς στην αγορά…
Ομως για το επιβατικό έργο η λύση φαίνεται πως επιφυλάσσεται να δοθεί από το Δημόσιο. Αυτό είναι το Ρlan B που επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Ειδικότερα, σύμφωνα με άριστα πληροφορημένες πηγές της ελληνικής σιδηροδρομικής βιομηχανίας, δρομολογείται η κατάθεση αίτησης αδείας επιβατηγών μεταφορών στη ΡΑΣ, ενδεχομένως από νέα ή και υπάρχουσα κρατική εταιρεία.
Με συμβασιοποιημένη ήδη ετήσια επιχορήγηση 50 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές για διάστημα 5 ετών και απαλλαγμένη ως νέα εταιρεία από τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκτιμάται ότι μπορεί να έχει σημαντικές προοπτικές. Και αυτό, παρά τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει προς την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), επίσης υπό ιδιωτικοποίηση, οι οποίες κατά ορισμένες πηγές εκτιμάται ότι αποτελούν ώς ένα βαθμό αντικίνητρο για τους υποψήφιους αγοραστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το θέμα άρχισε να λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις από τα μέσα Φεβρουαρίου με την επίσκεψη στην Αθήνα του Γκερτ Γιαν Κούπμαν, αναπληρωτή γενικού διευθυντή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιου για τις κρατικές ενισχύσεις (της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού) και συνεχίζει να κλιμακώνεται με επιστολές του δρος Ιοακίμ Λούκινγκ, διευθυντή της υποδιεύθυνσης βιομηχανικών αναδιαρθρώσεων, προς την ελληνική πλευρά.
Τα τεράστια χρέη του ΟΣΕ ήταν αυτά που επέβαλαν στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας τη διάσπασή του σε επιμέρους εταιρείες. Ετσι γεννήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει ως αντικείμενο τις επιβατηγές και εμπορευματικές μεταφορές. Το σιδηροδρομικό υλικό που χρησιμοποιεί το εκμισθώνει από την επίσης ανεξάρτητη πλέον εταιρεία ΓΑΙΑΟΣΕ, που έχει στην κατοχή της εκτενέστατο χαρτοφυλάκιο σιδηροδρομικών ακινήτων, όπως το Θριάσιο, το στρατόπεδο Γκώνου στη Θεσσαλονίκη και πολλά άλλα. Το τροχαίο υλικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συντηρεί η ΕΕΣΣΤΥ.


Αναδημοσιευση Από την Καθημερινή 
Έντυπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου