Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Ευκαιρίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης

Δηλώσεις του Δ/ντα Σύμβουλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλου στο δημοσίευμα.
Πραγματοποιήθηκε η διοικητική παράδοση του έργου της σύνδεσης του προβλήτα του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, αναδεικνύοντας το ανατολικότερο λιμάνι της χώρας σε πύλη για την Ευρασία και δυνητικά, μεταξύ των «ηγετών» του συστήματος των συνδυασμένων μεταφορών, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Το λιμάνι της πρωτεύουσας του Έβρου είναι το πλησιέστερο, προς τον Εύξεινο Πόντο, λιμάνι της Μεσογείου και έχει τη δυνατότητα, συνδεόμενο σιδηροδρομικώς απευθείας με τα Βαλκάνια και τις Παρευξείνιες χώρες, να ελαχιστοποιήσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων, να απορροφήσει μέρος της κίνησης και ν’ αποσυμφορίσει τα στενά του Βοσπόρου, παρέχοντας δυνατότητα ανάπτυξης των εγχώριων και διεθνών σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, λόγω θέσης, έχει τη δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με την Εγνατία Οδό, τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης-Τουρκικών-Βουλγαρικών συνόρων, ενώ βρίσκεται σε απόσταση μόλις 2 χιλιομέτρων από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης.

Για το έργο και τη σπουδαιότητά του μίλησαν, σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.), οι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι του Ο.Λ.Α. Σταύρος Σταυράκογλου, της ΕΡΓΟΣΕ Μιχαήλ Βαρελάς και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, καθώς και ο πρύτανης του Δ.Π.Θ. Αθανάσιος Καραμπίνης και ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ευάγγελος Λαμπάκης.

Για ένα έργο μεγάλο, επαναστατικό και άκρως λειτουργικό, που φέρνει πιο κοντά την είσοδο του λιμένα Αλεξανδρούπολης στην αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και όχι μόνο, έκανε λόγο ο Σ. Σταυράκογλου.

«Στόχος μας είναι ένα λιμάνι που εξυπηρετεί αποτελεσματικά, αποδοτικά, ποιοτικά, ισότιμα, με ασφάλεια τις οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές των πολιτών που ζουν στη σχετική ενδοχώρα και συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη ενός ευρύτερου οικονομικού συνόλου» είπε ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α.

Στις προγραμματικές θέσεις τις ΕΡΓΟΣΕ και για τα επόμενα έργα, μέσα στο πλαίσιο του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού 2014-2020, αναφέρθηκε ο Μ. Βαρελάς: «Στο σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ είναι να αναπτυχθεί ο χώρος και σε άλλους τομείς και σε άλλες θέσεις. Βασικό κομμάτι είναι το τμήμα Αλεξανδρούπολης να επεκταθεί προς τα σύνορα στο Πύθιο, στο Ορμένιο και στα σύνορα με Βουλγαρία».

Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, μάλιστα, πρότεινε τη διοργάνωση συνεδρίου στην Αλεξανδρούπολη στο επόμενο διάστημα με θέμα την ανάδειξη του λιμανιού, πρόταση που βρήκε σύμφωνους το σύνολο των παρισταμένων.

Στις επόμενες δράσεις που αποτελούν προϋπόθεση για την αξιοποίηση της νέας υποδομής και για την ανάδειξη του λιμανιού αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
«Από δω και πέρα ξεκινάει ο αγώνας στο να μπορέσουμε να αναδείξουμε την Αλεξανδρούπολη, μ’ αυτές τις υποδομές, οι οποίες πλέον έχουν ολοκληρωθεί, ως περιφερειακό κόμβο σ’ αυτό το κομμάτι της νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Θα πρέπει να έρθουν τα καράβια και να γεμίσουν τα τρένα. Αυτή είναι η πρόκληση που έχουμε το επόμενο διάστημα.

Ελπίζω η δρομολόγηση του πρώτου τρένου να γίνει σύντομα, ήδη είμαστε σε συζητήσεις με διάφορες εταιρίες για τη δημιουργία μίας αλυσίδας από Σμύρνη-Αλεξανδρούπολη, προς κεντρική και δυτική Ευρώπη.

Ταυτόχρονα, θα πρέπει πραγματικά ν’ ανασκουμπωθούμε να πλησιάσουμε, να βρούμε τους διαμεταφορείς και όλους αυτούς που ελέγχουν όλες αυτές τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, που χρησιμοποιούν, είτε τα στενά των Δαρδανελίων, είτε άλλες διαδρομές, μέσω Κόπερ και Αδριατικής, για να τους προσελκύσουμε στην Αλεξανδρούπολη.

Ήταν ικανή και αναγκαία συνθήκη η ύπαρξη σιδηροδρομικής σύνδεσης, αλλά από εδώ και πέρα υπάρχουν πολλά άλλα που πρέπει να γίνουν και όσον αφορά στο μηχανολογικό εξοπλισμό στο λιμάνι, για να μπορούν να εξυπηρετηθούν αυτά τα φορτία αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να δούμε τι χρειάζεται η αγορά, έτσι ώστε να της δώσουμε αυτόν τον κόμβο και αυτός ο κόμβος πραγματικά να μειώνει τα κόστη και τους χρόνους τους.

Πιστεύω ότι με τη βοήθεια όλων των εμπλεκομένων σ’ αυτό το έργο θα μπορέσουμε να κάνουμε την Αλεξανδρούπολη κόμβο συνδυασμένων μεταφορών για τα Βαλκάνια, για τη Μαύρη Θάλασσα και για τις χώρες της ανατολικής Μεσογείου, Ισραήλ, Αίγυπτο, Τουρκία και Πειραιά».

Ο πρύτανης του Δ.Π.Θ. (υπάρχει προγραμματική σύμβαση Δ.Π.Θ. – Ο.Λ.Α. βάσει της οποίας το πανεπιστήμιο είναι αρωγός σε οτιδήποτε γίνεται εντός των χερσαίων και όχι μόνο εδαφών του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης) επεσήμανε ότι «ενώ η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη βρίσκεται πιθανόν στις εσχατιές της χώρας, αν δει κανείς το χάρτη βρίσκεται στο κέντρο μιας ευρύτερης περιοχής η οποία έχει ανάγκη από μία πύλη εισόδου και πύλη εξόδου προϊόντων.

Στο πλαίσιο αυτής της ανάγκης έχουμε τη συνεργασία με τον Ο.Λ.Α., ότι θα πρέπει να αναδείξουμε και να τεκμηριώσουμε με επιστημονικές μεθόδους και κριτήρια το ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί αυτή τη στιγμή ν’ ανταγωνιστεί άλλες πύλες εισόδου ευρωπαϊκές και κυρίως σε χώρες που είναι στην ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

Μένει να αποδειχθεί ότι η Αλεξανδρούπολη έχει ιδιαίτερες δυνατότητες και γεωγραφικές και γεωστρατηγικές όχι μόνο σε ό,τι αφορά εθνικά θέματα αλλά κυρίως σε ό,τι αφορά εμπορικά και οικονομικά θέματα της ευρύτερης περιοχής».

Τέλος, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης χαρακτήρισε εθνικό πλούτο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και τόνισε ότι «για να να αποδώσει τα ο εν λόγω έργο χρειάζεται η υλοποίηση κι άλλων πραγμάτων τα οποία η προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου είχε εξαγγείλει στην Αλεξανδρούπολη πριν από 4-4,5 μήνες.

Μιλάω για τη σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το λιμάνι, το σιδηρόδρομο να πηγαίνει στη ΒΙΠΕ και την ηλεκτροκίνηση μέχρι και τη Βουλγαρία. Αυτό θα καταστήσει ανταγωνιστικό το κόμιστρο προκειμένου να γίνει η σωστή εκμετάλλευση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου