Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Ο σπουδαίος ρόλος του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών στο νέο ξεκίνημα


Η αντίστροφη μέτρηση για το κρας τεστ της επιστροφής στην κανονικότητα έχει ήδη ξεκινήσει. Όπως όλα δείχνουν, στις 4 Μαϊου θα ξεκινήσουν να λειτουργούν κάποια πρώτα καταστήματα και βδομάδα με τη βδομάδα η βεντάλια θα ξεδιπλώνεται. Μετά από ένα διάστημα σχεδόν
δύο μηνών σε “χειμέρια νάρκη” η κοινωνία και η οικονομία θα κληθεί να ζήσει σε ένα μάλλον αλλαγμένο περιβάλλον.


Η ζημιά που υπέστη η οικονομία μένει να καταγραφεί αλλά θεωρητικά θα είναι σημαντική. Ο ρόλος των υποδομών στην για ακόμα μία φορά υπό ανόρθωση ελληνική οικονομία, θα είναι σημαντικός. Σε αυτό έχει αναφερθεί αρκετά τις τελευταίες ημέρες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής που γίνεται ένα από τα βασικά υπουργεία της επόμενης ημέρας. Γιατί; γιατί πέρα από τις υποδομές, κομβικό ρόλο θα παίξει το υπουργείο του και στις μεταφορές. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στις αστικές μεταφορές.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το σχέδιο του υπουργείου ΥΠΟΜΕ περιλαμβάνει ένα μεγάλο πακέτο 13δισ.ευρώ με έργα λίγο-πολύ γνωστα, που όμως για πολλούς και διαφορετικούς λόγους δεν είχαν προχωρήσει. Η ώρα των έργων, θα φέρει σημαντικά ωφέλη στην πραγματική οικονομία και η διασπορά των έργων σε μεγάλο μέρος της πατρίδας μας θα σημάνει και τη διασπορά των χρημάτων γεωγραφικά.

Σε κάθε μεγάλο recovery, από πολέμους και από κρίσεις, οι υποδομές πάντα ήταν εκείνες που έπαιρναν τη σκυτάλη πρώτες για να δημιουργήσουν ανάπτυξη. Όταν το λέμε αυτό, δεν είναι κάτι το οποίο έχει να κάνει με την κατασκευή μίας υποδομής και το γενικότερο ωφέλημα το φέρνει στην κοινωνία. Κάνεις ένα δρόμο, ένα αεροδρόμιο, μία γραμμή μετρό. Αυτό είναι το αρχικό ευεργέτημα. Ρίχνεις χρήμα στην αγορά σε εκατοντάδες διαφορετικά επαγγέλματα με την κατασκευή του. Αυτό έχει μία αρχή και ένα τέλος. Δύο χρόνια; πέντε χρόνια; δέκα χρόνια;

Το μεγαλύτερο ωφέλημα έρχεται από τη λειτουργία αυτής της υποδομής. Τότε χτίζεται η υπεραξία για την οικονομία και το πραγματικό ευεργέτημα για την κοινωνία. Η Αττική Οδός χρειάστηκε 8 χρόνια να ολοκληρωθεί. Σήμερα, 16 χρόνια μετά η αξία της είναι πολλαπλάσια από τότε. Το ίδιο στο Μετρό, το αεροδρόμιο, ακόμα και για ένα σχολείο. Οι υποδομές λοιπόν δημιουργούν το χαλί για την ανάπτυξη. Βάζουν τη φλόγα για να ανάψει η φωτιά.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Εξαιρετικά σημαντικός όμως προκύπτει ο ρόλος του υπουργείου ΥΠΟΜΕ και στις μεταφορές. Ο προφανής λόγος είναι ότι πρέπει και πάλι να αποκτήσουμε αστικές συγκοινωνίες που θα καλύπτουν τις ανάγκες των πολλών. Προφανώς και πρέπει να ξεκινήσουν και πάλι τρένα και ΚΤΕΛ να πυκνώνουν τα δρομολόγια τους. Να μπορεί σταδιακά ο κόσμος να μετακινείται από πόλη σε πόλη.

Ο σπουδαίος ρόλος του υπουργείου είναι όμως στην ανόρθωση του τουρισμού. Σε αυτό έχει δύο όπλα στη φαρέτρα του. Το πρώτο είναι το εξαιρετικό όνομα που απέκτησε η χώρα στην επιτυχημένη αντιμετώπιση του covid-19. Το δεύτερο είναι οι αναμορφωμένες υποδομές στα αεροδρόμια. Η στήριξη του υπουργείου στις αερομεταφορές, κάτι που θα το δούμε να ξεδιπλώνεται το επόμενο διάστημα, θα φέρει και την απαραίτητη στήριξη στο να δημιουργηθεί ξανά σύνδεση της χώρας με τις μεγάλες αγορές που επίσης δείχνουν να συνέρχονται εβδομάδα με την εβδομάδα.

Η φετινή χρονιά θα κριθεί αν χαθεί ή αν μπορέσει και διασωθεί από τις αποφάσεις που θα ληφθούν για τη λειτουργία των αεροδρομίων, τα μέτρα ελέγχου και την προσέλκυση τουριστών σε ένα προορισμό ασφαλή. Στα δύο πρώτα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, με συνδιαμορφωτές τους φορείς αλλά και την ίδια την αγορά των αερομεταφορών.

Εξυπακούεται ότι οι ενδοκυβερνητικές συνεργασίες είναι απαραίτητες για να δοθεί ένα ισχυρό μήνυμα, ότι η χώρα μπορεί και είναι έτοιμη να φέρει ένα ικανό τουριστικό ρεύμα, όσο αυτό είναι δυνατό και ανάλογα με τις εξελίξεις του επόμενου διαστήματος.

Αυτό που έχει όμως μεγάλη αξία και στις περιπτώσεις των υποδομών άλλα και των μεταφορών, δεν είναι μόνο ο σχεδιασμός αλλά η εφαρμογή. Στις υποδομές πρέπει γρήγορα να τρέξουν τα πρώτα έργα και στις μεταφορές να εφαρμοστεί το σχέδιο της επόμενης ημέρας είτε μιλάμε για αστικές ή υπεραστικές είτε για αερομεταφορές.

Η επιτυχία άλλωστε είναι μετρήσιμη και η ελπίδα όλων είναι να είναι σημαντική για να βοηθηθεί η χώρα να ξαναβρεί σύντομα τον δρόμο της ανάπτυξης.

ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου