Εργο υποδομής του ΟΣΕ, που κόστισε περισσότερα από 18 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε προ διετίας, παραμένει ανενεργό με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος στην κυκλοφορία των τρένων.
(Πρόκειται για τον σταθμό Κατερίνης , απο τον οποίο διερχόμαστε καθημερινά απο την 5η παρακαμπτήριο).... >>
Πρόκειται για την ανακαίνιση του σιδηροδρομικού σταθμού Κατερίνης και των σιδηροδρομικών γραμμών που δεν παραδόθηκαν ακόμη στην κυκλοφορία. Το ζήτημα είναι μία από τις ανοιχτές πληγές του δικτύου του ΟΣΕ, που παρά τις εξαγγελίες για τον εκσυγχρονισμό του μένει σε κακή κατάσταση.
Η ανακαίνιση ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2009. Κατασκευάστηκε τότε νέα υποδομή, νέα συνδεσμολογία γραμμών και αναβαθμίστηκαν οι αποβάθρες. Οι τρεις καινούργιες σιδηροδρομικές γραμμές που έγιναν είναι σε αχρησία και εξακολουθεί να λειτουργεί μια παλιά γραμμή που σκουριάζει στον χρόνο.
Πάνω από τις νέες γραμμές στήθηκαν πρόχειρες μεταλλικές γέφυρες για να περνούν οι επιβάτες και να οδηγούνται στην τέταρτη γραμμή. Διακλαδώσεις τρένων, παρακάμψεις και ρύθμιση κυκλοφορίας με τα σύγχρονα εγκαταστημένα συστήματα δεν μπορούν να γίνουν. Η κυκλοφορία των τρένων γίνεται με την παραδοσιακή διαδικασία για την αλλαγή πορείας των συρμών. Η τηλεδιοίκηση αλλαγής ψαλιδιών δεν λειτουργεί και οι κλειδούχοι, κατά την είσοδο και την έξοδο των αμαξοστοιχιών, σπεύδουν να αλλάξουν τα ψαλίδια χειροκίνητα.
Οι αμαξοστοιχίες στην κάθοδο και στην άνοδο περνούν από τη μοναδική εν λειτουργία γραμμή, με αποτέλεσμα αφενός να προκαλείται καθυστέρηση στα δρομολόγια, καθώς αν βρεθούν δύο τρένα σε αντίθετη κατεύθυνση, πρέπει ο μηχανοδηγός του ενός να περιμένει να περάσει τη γραμμή το άλλο τρένο, και αφετέρου υπάρχει κίνδυνος εμπλοκής των τρένων στην ίδια γραμμή. Ορατός είναι και ο κίνδυνος ατυχήματος για τους επιβάτες που περιμένουν το τρένο πάνω σε μια πρόχειρη σκουριασμένη μεταλλική αποβάθρα χωρίς επαρκή φωτισμό.
Η υπόγεια διάβαση για την ασφαλή πρόσβαση των επιβατών στις αποβάθρες είναι ημιτελής. Τεχνικοί του ΟΣΕ έχουν διαπιστώσει κακοτεχνίες, οι οποίες ίσως είναι μία από τις αιτίες που το έργο δεν λειτουργεί. Συγκεκριμένα, η πρώτη αποβάθρα είναι χαμηλή σε ύψος και δεν μπορεί να γίνει ασφαλώς η άνοδος και η κάθοδος των επιβατών στους συρμούς. Το πρόβλημα αυτό, ωστόσο, μπορεί να λυθεί με μια μικρού κόστους παρέμβαση για να υψωθεί η αποβάθρα. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είχε δεσμευτεί από τον Σεπτέμβριο του 2010 ότι το έργο θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2010.
Οι λόγοι εξαιτίας των οποίων το έργο παρέμενε ανενεργό ήταν η ανάγκη τροποποίησης των σιδηροδρομικών συστημάτων σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η απαραίτητη δοκιμαστική λειτουργία των νέων συστημάτων και η εκπαίδευση του προσωπικού του ΟΣΕ πάνω σε αυτά και μια παρέμβαση στην κατασκευή τής κάτω διάβασης των σιδηροδρομικών γραμμών στην έξοδο του σταθμού προς τη Θεσσαλονίκη.
Έχουν περάσει είκοσι μήνες από τη δέσμευση και ακόμη δεν έχουν προχωρήσει οι αναγκαίες παρεμβάσεις. Έτσι, ο σιδηροδρομικός σταθμός Κατερίνης λειτουργεί στην ουσία ως απλή στάση αμαξοστοιχιών. Ενώ ο σταθμός Κατερίνης έχει μετατραπεί σε απλή στάση αμαξοστοιχιών και το νέο έργο μένει ανενεργό επί δύο και πλέον χρόνια, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διαβεβαιώνει ότι μέχρι το τέλος του 2015 θα έχει παραδοθεί το σύνολο της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αθήνας και η απόσταση αυτή θα διανύεται με το τρένο σε τρεισήμισι ώρες.
Απορία πολλών σιδηροδρομικών εδώ και πάρα πολύ καιρό! κανείς δεν θα απολογηθεί για όσα έγιναν και με τον τρόπο που έγιναν; για πιό λόγο δεν παραλαμβάνεται το έργο από τους Μηχανικούς; κατά πόσο ξέφυγε η κατασκευή από την αρχική μελέτη; ποιός ενέκρινε τα επι πλέον κονδύλια; ( φήμες ότι ο εργολάβος, ζητάει τα επι πλέον της σύμβασης, γι' αυτό δεν παραδίνει)!!!!!!!!!!!!.
ΑπάντησηΔιαγραφή