Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Ουγγρικό ενδιαφέρον για είσοδο στο εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο....

Ούτε Ρώσοι, ούτε Γάλλοι. Η μόνη εταιρεία που έχει ανταλλάξει αλληλογραφία με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, εκφράζοντας απτό ενδιαφέρον για είσοδο στο εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο, προέρχεται από την Ουγγαρία!Το ουγγρικό ενδιαφέρον έχει να κάνει, όχι με τις επιβατικές, αλλά με τις εμπορευματικές μεταφορές. Προφορικές κρούσεις έχουν γίνει από τη Ρουμανία, πάλι για τον τομέα των εμπορευμάτων.
Η ουγγρική εταιρεία είναι ήδη αδειοδοτημένη, αφού η χώρα είναι κράτος – μέλος της ΕΕ και αυτό που απομένει, εφόσον δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, είναι ένα πιστοποιητικό ασφάλειας από τη ΡΑΣ.


Οι προαναφερθείσες εταιρείες, όπως και κάθε άλλη που θα επιδιώξει να λειτουργήσει στην Ελλάδα, περιμένουν την υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο, αλλά και την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.

Με αυτό τον τρόπο, θα μεταφέρονται τα κοντέινερ από το Πειραιά στο εμπορευματικό του Θριασίου, μετέπειτα στο κύριο σιδηροδρομικό άξονα της Ελλάδας, από εκεί στα Σκόπια και τη Βουλγαρία, με κατεύθυνση την «καρδιά» της Ευρώπης.

Το γεγονός ότι, σιδηροδρομικές εταιρείες γειτονικών χωρών εκφράζουν ενδιαφέρον δεν είναι τυχαίο, καθώς διαβλέπουν τη δυναμική των λιμανιών ΟΛΠ και ΟΛΘ.

«Στόχος μας είναι να αυξηθούν οι σιδηροδρομικές εταιρίες – χρήστες του ελληνικού δικτύου. Με αυτό τον τρόπο θα αυξηθούν τα έσοδα του ΟΣΕ, αφού οι εταιρίες θα καταβάλλουν τέλη για το δίκτυο», συμπληρώνουν στελέχη της ΡΑΣ.

Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς

Υπενθυμίζεται ότι έχουν δημοσιευτεί στο Φύλλο της Κυβερνήσεως οι διατάξεις για την αδειοδότηση νέων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων. Στο ΦΕΚ περιγράφονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την φερεγγυότητα, την οικονομική επιφάνεια και τον τρόπο χορήγησης των νέων σιδηροδρομικών εταιρειών, ενώ το παράβολο κοστίζει 50.000 ευρώ.

Tις άδειες και τους σχετικούς ελέγχους θα διεξάγει η νεοσυσταθείσα Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Ήδη, η ανεξάρτητη αρχή ενέκρινε τη δέσμευση πίστωσης, ύψους τεσσάρων χιλιάδων ευρώ, για την σύνταξη μελέτης αξιολόγησης της χρηματοοικονομικής επιφάνειας των επιχειρήσεων που αιτούνται λήψη άδειας λειτουργίας ως «σιδηροδρομική επιχείρηση».

Η διείσδυση του σιδηροδρόμου, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, στις συνολικές επιβατικές μεταφορές στην Ελλάδα διαμορφώνεται σήμερα σε ένα από τα πλέον χαμηλά ποσοστά στην Ευρώπη (1,2 ως 2%), πολύ χαμηλότερα από το μέσο ευρωπαϊκό όρο της Ευρώπης των «27».

Ο σιδηρόδρομος της Ελλάδας κατέχει την τρίτη θέση, από το τέλος, στην κατηγορία των σιδηροδρομικών επιβατικών μεταφορών της ΕΕ, καθώς υπολείπονται μονάχα η Λιθουανία και η Εσθονία.

Αντίθετα, οι χώρες με την μεγαλύτερη διείσδυση του σιδηροδρόμου στις εσωτερικές επιβατικές μεταφορές είναι η Ουγγαρία (13,2%), η Δανία (9%) και η Γαλλία (8,6%).

Σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο βρίσκεται και η διείσδυση του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς στην (εξαρτώμενη από τις οδικές μεταφορές) Ελλάδα το ποσοστό δεν υπερβαίνει το 2,6 ως 3% στην ΕΕ των «27».

Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μονάχα μια εταιρεία στις επιβατικές μεταφορές, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία συνεργάζεται με άλλες διεθνείς, αλλά και εγχώριες μεταφορικές εταιρείες στη μεταφορά εμπορευμάτων, οι οποίες μισθώνουν τα βαγόνια της.

Αντίστοιχα, στη Γερμανία υπολογίζεται ότι έχουν αδειοδοτηθεί 300 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, στη Βουλγαρία 8 και τη Ρουμανία 16. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία (80-90%), οι ιδιωτικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, ανά την Ευρώπη, δραστηριοποιούνται στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς στην εν λόγω αγορά συγκεντρώνονται τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.


Φώτης Φωτεινός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου