Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Σφυρίζει από Βόλο ο Μουντζούρης

ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 
Οι χιλιάδες επισκέπτες που προσελκύει κάθε χρόνο ο θρυλικός Μουντζούρης στη γραμμή Ανω Λεχωνίων - Μηλεών, το τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον που υπάρχει για το Τρενάκι του Πηλίου και η
διαχρονική απαίτηση των τοπικών φορέων, να λειτουργήσει σε όλο το μήκος του ο θρυλικός σιδηρόδρομος, ήταν το… μήνυμα. Μήνυμα που ελήφθη από τη διοίκηση του ΟΣΕ, η οποία ετοιμάζεται -20 χρόνια μετά την επαναλειτουργία της γραμμής- να βάλει στις ράγες τα βαγόνια και στο πεδινό τμήμα της διαδρομής από Βόλο μέχρι Ανω Λεχώνια, πριν ο Μουντζούρης πάρει την ανηφόρα από Ανω Λεχώνια για Μηλιές.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ 

Το Τρενάκι του Πηλίου, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή για περισσότερα από 80 χρόνια. Ο συρμός με τις βελγικές μηχανές «Μηλαίαι», «Ιάσων», «Πήλιον», «Βόλος», «Τσαγκαράδα» και τα βαγονάκια του με μικρότερες μηχανές, εξυπηρετούσαν και τις ανάγκες της πόλης ως τροχιοδρόμος για την αστική συγκοινωνία του Βόλου. Η είσοδος του αυτοκινήτου στη ζωή μας και η ανάγκη για δημιουργία δρόμων, έβγαλαν εκτός γραμμής το θρυλικό Μουντζούρη.

Μετά την απόσυρσή του το 1971, έγιναν προσπάθειες για τη λειτουργία του ως μουσειακού τουριστικού σιδηροδρόμου. Στις 25 Μαΐου 1996 έγινε και πάλι το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, 25 χρόνια μετά την κατάργηση της γραμμής.

Τα δρομολόγια όμως περιορίζονται στο ορεινό τμήμα της γραμμής που ακολουθούσε το Τρένο του Πηλίου, από Ανω Λεχώνια προς Μηλιές. Το πεδινό τμήμα από Βόλο έως Ανω Λεχώνια, έχει μείνει ανενεργό. Μόνο οι γραμμές δίπλα από το δρόμο στη συγκεκριμένη διαδρομή θυμίζουν τα δρομολόγια του Μουντζούρη…

 Σφυρίζει από το Βόλο…

Η επαναδρομολόγηση του μικρού Τρένου του Πηλίου, έφερε ταυτόχρονα το αίτημα για τη λειτουργία ολόκληρης της γραμμής, όπως στις αρχές του περασμένου αιώνα. Με εντολή της διοίκηση του ΟΣΕ, ο Μουντζούρης ετοιμάζεται να σφυρίξει και από το σταθμό του Βόλου.

Στο πλαίσιο αυτό έχει εκπονήσει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αφορά στις υφιστάμενες κι όχι νέες υποδομές και συγκεκριμένα σε συντηρήσεις σιδηροδρομικών σταθμών, στάσεων, κτιρίων, εγκαταστάσεων. Μάλιστα η ενεργοποίηση όλου του μήκους της γραμμής εντάσσεται στο γενικότερο σιδηροδρομικό δίκτυο του Τμήματος Γραμμής Λάρισας και σήμερα λειτουργεί με τη μορφή τουριστικού σιδηροδρόμου, ώστε να προβληθεί η φυσική ομορφιά της περιοχής.           

Η γραμμή Βόλου - Μηλεών, πλάτους 60 εκ. και μήκους 28,3 χλμ., αποτελείται από δύο τμήματα:

α) το πεδινό Βόλος - Ανω Λεχώνια, το οποίο δεν λειτουργεί σήμερα και

β) το ορεινό Ανω Λεχώνια - Μηλιές,  μήκους 15 χλμ..

Η γραμμή από τα Ανω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές λειτουργεί από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο, προσελκύοντας χιλιάδες επισκέπτες.



Ενθουσιασμός

Η προοπτική να ξανασφυρίξει ο Μουντζούρης στο πεδινό τμήμα της γραμμής, αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό από καταστηματάρχες εστίασης της Αγριάς, που θα βλέπουν το Τρενάκι να περνά παραλιακά μπροστά από τα μαγαζιά τους. «Μακάρι να δρομολογηθεί το τρένο. Αποτελεί νούμερο ένα τουριστική attraction. Επισκέπτες της πόλης για το πρώτο πράγμα που μας ρωτάνε είναι το τρενάκι. Εχουμε φυλλάδια με τα δρομολόγια και τους δίνουμε», ανέφερε το μέλος του συλλόγου καταστηματαρχών εστίασης Αγριάς, Φώτης Καραουλάνης.

Θετικά στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επαναλειτουργία της γραμμής από Βόλο μέχρι Ανω Λεχώνια, εκφράζεται και το τμήμα Περιβάλλοντος του δήμου Βόλου: «Με βάση τη Μ.Π.Ε. από τη μέχρι σήμερα λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής δεν έχουν προκύψει σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Τα σημαντικότερα θέματα  σχετίζονται με την ασφαλή μετακίνηση, το σιδηροδρομικό θόρυβο και τις δονήσεις από την κίνηση των συρμών τα οποία, λόγω της χαμηλής ταχύτητας με την οποία κινείται το τρένο, της περιορισμένης συχνότητας των δρομολογίων και του περιορισμένου χρονικού διαστήματος λειτουργίας της γραμμής, δεν έχουν σοβαρές επιπτώσεις τόσο στο ανθρωπογενές όσο και στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής».

Αλλά και το ΤΕΕ Μαγνησίας ενέκρινε τη μελέτη: «Μετά την εξέταση του θέματος από την αρμόδια επιτροπή, δεν έχουμε να προσθέσουμε κάποιο νέο στοιχείο, απ’ ότι αναφέρεται στη συγκεκριμένη Μ.Π.Ε.».

 Αντιδράσεις

Ωστόσο, η πρόθεση του ΟΣΕ να ξαναβάλει στις ράγες το θρυλικό Μουντζούρη, ενεργοποιώντας τη γραμμή του Τρένου του Πηλίου σε όλο το μήκος της από το Βόλο έως τις Μηλιές, συναντά αντιδράσεις στην περιοχή των Ανω Λεχωνίων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Ανω Λεχωνίων, Νίκο Νομικό, η γραμμή από Βόλο μέχρι Λεχώνια, δεν μπορεί να επαναλειτουργήσει καθώς δημιουργεί προβλήματα.

Στην περιοχή των Ανω Λεχωνίων, οι ράγες στις οποίες πατούσε ο θρυλικός Μουντζούρης έχουν γίνει ουσιαστικά δρόμος και είναι μάλιστα η μοναδική διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει ένα αυτοκίνητο από τον κεντρικό δρόμο μέχρι τα σπίτια. Οι παλιές τρεις διέξοδοι προς τον κεντρικό δρόμο είναι πλάτους από 1,5μ. έως 1,9μ. και δεν επιτρέπουν τη διέλευση αυτοκινήτων, ούτε προβλέπεται διαπλάτυνση, καθώς δεξιά και αριστερά υπάρχουν σπίτια.

Η τοπική κοινότητα κάνει λόγο για ανυπολόγιστες επιπτώσεις στο ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον σε περίπτωση ενεργοποίησης της γραμμής από Βόλο έως Ανω Λεχώνια -όπως αναφέρεται το τρένο θα περνά μπροστά από τις αυλές περισσότερων από 50 σπιτιών- και γνωμοδοτεί αρνητικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που έρχεται προς συζήτηση στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, μεθαύριο Τρίτη 16 Φεβρουαρίου, στη 1:30 το μεσημέρι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου