Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2016

ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι επενδυτές και τα πολιτικά παιχνίδια.

Παλαιότερο προσχέδιο της πρότασης συμφωνίας της ελληνικής κυβέρνησης με τους δανειστές τοποθετούσε, για φέτος, τα προσδοκώμενα έσοδα συνδυαστικά από την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) στα 50 εκατ. ευρώ. 
Αν και παραμένει άγνωστο το ύψος του τιμήματος στο οποίο
θα διαμορφωθεί, τελικά, η παραχώρηση της εταιρείας διαχείρισης των σιδηροδρόμων, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Μεγάλη Τρίτη 26η Απριλίου οπότε εκπνέει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Ταυτόχρονα, τα βλέμματα είναι στραμμένα και σε όσα ανέφερε, πρόσφατα, στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο υπουργός Υποδομών Χρ.Σπίρτζης για τα οποία παράγοντες των σιδηροδρομικών μεταφορών διατυπώνουν στο Capital.gr μία παντελώς διαφορετική εκδοχή.

Γιατί ενδιαφέρονται οι Κινέζοι

Η κινεζική Cosco εμφανίζεται, σύμφωνα και με ξένα δημοσιεύματα, να αναθερμαίνει το -τουλάχιστον από 2013- ενδιαφέρον της για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρότι δεν υπέβαλε προσφορά στο διαγωνισμό του Ιανουαρίου. Για τους Κινέζους, βέβαια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει περισσότερη σημασία εάν τους παραχωρηθεί μαζί με την ΕΕΣΣΤΥ, ώστε να προχωρήσουν σε συνέργειες σε συνδυασμό με τη δραστηριότητα που αναπτύσσουν στον ΟΛΠ. Και αυτό διότι με τον τρόπο αυτό η αλυσίδα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, θα "συμπληρωνόταν” με τους κλάδους των σιδηροδρομικών μεταφορών (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και της συντήρησης τροχαίου υλικού (Rosco). Επίσης, η απόκτηση των σιδηροδρόμων θα επέτρεπε τη σιδηροδρομική διασύνδεση των Βαλκανίων με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Επίσης, δεν αποκλείεται, σύμφωνα με το Reuters, το "παρών” στο διαγωνισμό να δώσει η αμερικανική εταιρεία Watco που φέρεται ότι αναζητά ελληνικών συμφερόντων σχήμα με το οποίο θα συμμετάσχει κοινοπρακτικά στο διαγωνισμό.

Ακόμη, παραμένει άγνωστο εάν, αυτή τη φορά, συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία η γαλλική SNCF και η ρωσική RZD.

Ο αντίλογος στις δηλώσεις Χρ.Σπίρτζη

Κι ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η ιδιωτικοποίησή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης εξαπέλυσε, για πολλοστή φορά, επίθεση κατά του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, ενώ υπεραμύνθηκε των αλλαγών στη διοίκηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της επαναφοράς της δυαρχίας (δηλ. την τοποθέτηση δύο ξεχωριστών προσώπων στη θέση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου έναντι ενός). Ωστόσο, ενημερωμένες πηγές των σιδηροδρομικών μεταφορών διατυπώνουν μία εντελώς διαφορετική εκδοχή σε σχέση με όσα δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. 

Ειδικότερα, ο υπουργός σημείωσε ότι:

-υπάρχει έγγραφο των υπηρεσιών του Υποδομών βάσει του οποίου η θητεία του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει λήξει, ήδη, από το 2014. Και γι' αυτό, κατά τον ίδιο, τίθεται ζήτημα νομιμότητας των αποφάσεων της εταιρείας. Παρόλ' αυτά, σύμφωνα με την τακτική γενική συνέλευση της 27ης Ιουνίου 2013, η θητεία του δ.σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι τριετής, δηλαδή λήγει τον Ιούνιο του 2016, ενώ υφίσταται δικαίωμα επέκτασής της κατά έναν χρόνο βάσει του καταστατικού της εταιρείας.

-το ΤΑΙΠΕΔ έπρεπε να ενημερώσει το υπουργείο Υποδομών ότι η θητεία του δ.σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει λήξει. Αυτό, τη στιγμή που, όπως αναφέρουν νομικοί κύκλοι στο Capital.gr, η διοίκηση ορίζεται ακόμη και με ΚΥΑ και όχι από την γενική συνέλευση.

-η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζει σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, τροχαίο υλικό, όπως και ως προς τη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής, παρότι αυτά βρίσκονται στο πεδίο ευθύνης του ΟΣΕ και του υπουργείου Υποδομών.

-οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές δεν είχαν καταβληθεί κατά την τελευταία διετία. Παρόλ' αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία εισέπραξε από 50 εκατ. ευρώ για το 2014 και το 2015 τον Δεκέμβριο κάθε έτους, δηλαδή συνολικά 100 εκατομμύρια ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, παράγοντες της αγοράς διατυπώνουν ερωτήματα σχετικά με το τί επιδιώκει να πετύχει ο υπουργός, τη στιγμή που βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου