Όποιος διαβάζει τέτοια δημοσιεύματα , ίσως νομίζει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει γίνει DB!! Μερικές αλήθειες και πολλές μα πάρα πολλές ξεχασμένες πτυχές της λεγόμενης <<εξυγίανσης >>. Πάντως μια εταιρεία , όπως αυτή που μας περιγράφουν αξίζει πολλά παραπάνω απο 30 εκ. Ευρώ . Έτσι δεν είναι ;
Σε παίκτη-κλειδί για τις εμπορευματικές μεταφορές στη Βαλκανική Χερσόνησο εξελίσσεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχοντας στα σκαριά συμφωνίες γεωστρατηγικής σημασίας, ικανές να δημιουργήσουν τα «σιδηροδρομικά» Δαρδανέλια.
Αναλαμβάνοντας προ τριών ετών τα ηνία της εταιρείας των ελληνικών σιδηροδρόμων, στους κόλπους της οποίας καταγράφηκε το μεγαλύτερο «πάρτι» ασυδοσίας, ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, αφού έβαλε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
στις... ράγες της κερδοφορίας ετοιμάζοντας φέτος να σπάσει το φράγμα του 1 εκατ. ευρώ σε καθαρά κέρδη, τώρα μεταμορφώνει την άλλοτε πιο ελλειμματική και απαξιωμένη ΔΕΚΟ σε σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ευρώπη.
Με «μηχανοδηγό» τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο των ελληνικών σιδηροδρόμων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει νέα δρομολόγια που θα συνδέουν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης με τη Βουλγαρία και τη Μαύρη θάλασσα, παρακάμπτοντας τα Δαρδανέλια.
Εχοντας ήδη προχωρήσει σε μια νέα συνεργασία με τον ΟΛΘ, η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας σιδηροδρόμων δημιουργεί ένα πλέγμα εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων.
Ρίχνει εμπορικές γέφυρες σε 6 κράτη και 2 θάλασσες
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014 εγκαινιάζονται δύο δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση, που θα ξεκινούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό τα Σκόπια και εν συνεχεία ένα εξ αυτών θα συνεχίζει προς Βελιγράδι, και δύο δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Σόφια και Βουκουρέστι.
Στους επόμενους τρεις μήνες θα έχει ολοκληρωθεί το έργο (600 μέτρα γραμμής) για τη σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο και θα δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό δρομολόγιο που θα συνδέεται με τουρκικό τρένο και θα έχει προορισμό την Κωνσταντινούπολη, ενώ το ίδιο τρένο θα καταλήγει στο Ορμένιο, τον πιο απομακρυσμένο σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας στον Εβρο.
Παράλληλα, σε συνεργασία με βουλγαρικούς σιδηροδρόμους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνδέει τη Σόφια με τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνα στη Μαύρη Θάλασσα. Μάλιστα, το λιμάνι της Βάρνα συνδέεται με το ρωσικό λιμάνι Καυκάς με ειδικού τύπου πλοία RA-RA, εξοπλισμένα με ράγες που έχουν τη ικανότητα να φορτώνουν ολόκληρα τρένα.
Η διοίκηση της εταιρείας διαβεβαιώνει ότι όλες οι προαπαιτούμενες ενέργειες για την καθιέρωση των δρομολογίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης(ημέρες, ώρες, τιμολογιακή πολιτική κ.λπ.) θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του Ιανουαρίου, ώστε μέχρι τον Μάρτιο να έχουν ξεκινήσει κανονικά. Η διοίκηση των σιδηροδρόμων πρόκειται να ασκήσει επιθετική τιμολογιακή πολιτική για την εξασφάλιση έμφορτων συρμών καθώς το συγκριτικό της πλεονέκτημα έναντι των οδικών μεταφορών έχει να κάνει με τα κόστη.
Την ώρα, άλλωστε, που η παγκόσμια οικονομική κρίση πλήττει σοβαρότερα τις οδικές μεταφορές, λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης, ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει μία πολύ πιο αξιόλογη και οικονομική επιλογή.
Πρωταγωνιστής
O Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, όντας ένας από τους ανθρώπους που συμμετείχαν ενεργά στην ολοκλήρωση της συμφωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Hewlett-Packard και την Cosco για τη μεταφορά των προϊόντων του αμερικανικού κολοσσού υπολογιστών στην Ευρώπη, μετά τις αρχικές περικοπές του δικτύου που έγιναν για λόγους οικονομικής εξυγίανσης, στοχεύει πλέον στην επέκταση διεθνών συνδέσεων της χώρας, με όρους αναπτυξιακούς και βιώσιμους.
Γεννημένος στο Θούριο Εβρου, δίδασκε επί 18 χρόνια σε πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ελλάδας με ειδίκευση στη βελτιστοποίηση συστημάτων μεταφορών, προτού αναλάβει το τιμόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Εχοντας την πείρα πολλών ετών στους αμερικανικούς σιδηροδρόμους κατάφερε να βάλει τάξη στο χάος και να εξαφανίσει ένα τεράστιο έλλειμμα που κάθε χρόνο διεύρυνε τη μαύρη τρύπα του οργανισμού, καθώς επί σειρά ετών σε μηνιαία βάση οι ζημίες ήταν της τάξης των 20 εκατ. ευρώ.
Καθιστώντας κερδοφόρα τη μετακίνηση εμπορευμάτων, μία υπηρεσία που για χρόνια ήταν η μεγάλη «πληγή» του οργανισμού με «μεσάζοντες» και υπερφορτωμένα τρένα με βαγόνια-φαντάσματα, τον Δεκέμβριο του 2011 για πρώτη φορά στην ιστορία της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφάνισε οριακά κέρδη και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, το 2013 θα καταγράψει καθαρά κέρδη της τάξης του 1 εκατ. ευρώ.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου