Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Βήματα της ΕΕ για την πλήρη απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς

Ολοένα και πιο κοντά έρχεται η απελευθέρωση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην ΕΕ. Η επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε ορισμένες διατάξεις του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, το οποίο αποσκοπεί στην πλήρη απελευθέρωση των επιβατικών σιδηροδρομικών αγορών στα κράτη – μέλη.
Του Φώτη Φωτεινού - metaforespress.gr

Σε “ανοιχτή αγορά” λειτουργούν ήδη κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Αγγλία, ενώ ιδιώτες έχουν κάνει την εμφάνισή τους και σε ορισμένα δρομολόγια της Αυστρίας και της Ιταλίας. Σιγά – σιγά ολοένα και περισσότερες χώρες αποφασίζουν να επιτρέψουν τη λειτουργία ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών, όπως η Ισπανία που θα “ανοίξει” την αγορά της το 2014.
Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μόνο ένας πάροχος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία το 2011 διακίνησε περί τα 13,4 εκατ. επιβάτες. Επί του παρόντος, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν έχει λάβει αίτημα, από κάποιον ενδιαφερόμενο, για είσοδο στην εγχώρια αγορά, δεδομένου ότι η ελληνική αγορά είναι μικρή σε έσοδα, πέρα από το γεγονός ότι όλοι αναμένουν την εξέλιξη του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτά στο πεδίο των επιβατών, γιατί τα εμπορεύματα λειτουργούν, εδώ και χρόνια, σε καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης.
Γενικότερα, όπως αναφέρει σε έκθεσή του το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, «το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης είναι ίσως το πυκνότερο στον κόσμο, όμως παραμένει πολυδιασπασμένο σε επιμέρους εθνικά δίκτυα.
Σε μεγάλο βαθμό, οι μεταφορές κυριαρχούνται από “παλαιούς” εθνικούς οργανισμούς που ελέγχουν και το δίκτυο και τα τρένα, καθιστώντας δύσκολη την είσοδο νέων "παικτών"».
Σύμφωνα με το ΕΚ, το τέταρτο νομοθετικό πακέτο για τους σιδηροδρόμους έχει σαν στόχο να αλλάξει την εικόνα, επιβάλλοντας σαφέστερο διαχωρισμό των εταιρειών δικτύου, από εκείνες που παρέχουν το μεταφορικό έργο, καθώς και να ανοίξει το δρόμο για την είσοδο νέων εταιρειών στις εθνικές αγορές.
Πρόβλεψη υπάρχει και για το τροχαίο υλικό (βαγόνια) που θα μπορεί στο εξής να πιστοποιείται μια μόνο φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, χωρίς την υποχρέωση της εκ νέου πιστοποίησης, για κάθε χώρα στην οποία εξάγεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου