Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013

Εκσυγχονισμός σιδηροδρομικού δικτύου > Προχωρά κατά τις επιταγές των μονοπωλίων

Απο τον Ριζοσπάστη 
Χρήμα με τη σέσουλα ρίχνει η συγκυβέρνηση στα πόδια των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων για τον εκσυγχρονισμό των εγχώριων υποδομών μεταφορών. Ετσι, μετά την έγκριση των αναθεωρημένων λεόντειων συμβάσεων με τους παραχωρησιούχους των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων, χτες ανακοινώθηκε ένα ακόμη
χρυσό συμβόλαιο, ύψους 374 εκατ. ευρώ, στην κοινοπραξία εταιρειών «ΑΚΤΩΡ», «J&P Αβαξ» και «ΤΕΡΝΑ» για την κατασκευή του τμήματος Τιθορέα - Δομοκός, του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, συνολικού μήκους 120 χλμ.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του άξονα «ΠΑΘΕΠ» (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας) και με την ολοκλήρωσή του, που αναμένεται σε 2 χρόνια και 8 μήνες, η απόσταση με τρένο μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα διανύεται σε 3,5 ώρες. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα κατασκευαστεί στο συγκεκριμένο τμήμα έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160 - 200 χλμ./ώρα και έρχεται να αντικαταστήσει το υπάρχον ορεινό τμήμα της μονής σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ περιλαμβάνει δύο δίδυμες σήραγγες, η πρώτη μεταξύ Τιθορέας και Λιανοκλαδίου μήκους 9,036 χλμ., και η δεύτερη μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού, που θα διασχίζει το όρος Οθρυς μήκους 6,38 χλμ. Το συγκεκριμένο τμήμα χαρακτηρίζεται «τρύπα» του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς η σιδηροδρομική γραμμή είναι μονή επιτρέποντας την κίνηση μόνο ντιζελοκίνητων μηχανών. Στο υπόλοιπο δίκτυο έως τη Θεσσαλονίκη, όπου τα έργα εκσυγχρονισμού έχουν ολοκληρωθεί, λειτουργεί ηλεκτροκίνηση, με αποτέλεσμα οι μηχανές να αλλάζουν εν μέσω διαδρομής, αυξάνοντας το χρόνο μετακίνησης και φυσικά τα κόστη λειτουργίας.

Η σύμβαση προβλέπει ότι σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουληθεί κατά το διάστημα κατασκευής του έργου, ο νέος ιδιοκτήτης έχει το δικαίωμα να ζητήσει την επίσπευση των εργασιών, χωρίς ωστόσο να ανακοινωθούν οι όροι ως προς το τίμημα που θα πρέπει να καταβληθεί στις εργολαβικές εταιρείες. Να σημειωθεί ότι το συνολικό έργο του σιδηροδρομικού άξονα «ΠΑΘΕΠ» έχει τιμολογηθεί στα 6,2 δισ. ευρώ, με το ελληνικό Δημόσιο να έχει εγγυηθεί για την καταβολή δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 1 δισ., ενώ συνολικά έχει αναλάβει πάνω από το μισό της συνολικής καθαρής του αξίας. Τα υπόλοιπα ποσά προέρχονται από κοινοτικά κονδύλια.

Στο μεταξύ, χτες, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στον ΟΣΕ μεταξύ των διοικήσεων του Οργανισμού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη βελτίωση της διασύνδεσης του λιμανιού της συμπρωτεύουσας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς το επόμενο διάστημα αναμένεται αύξηση του εμπορευματικού μεταφορικού όγκου. Η ολοκλήρωση του παραπάνω έργου αποτελεί βασικό όρο για τη μείωση γενικά του κόστους κίνησης των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την ενίσχυση ειδικά του εμπορευματικού τομέα της εταιρείας, καθώς η συγκυβέρνηση επιθυμεί να διαμορφώσει τους καλύτερους δυνατούς όρους κερδοφορίας για τον επόμενο ιδιοκτήτη που θα προκύψει από την εν εξελίξει διαδικασία ιδιωτικοποίησής της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου